Hallo iedereen ik ben nieuw

IUI Forum
Plaats reactie
Twiggy
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 januari 2017, 12:00

Hallo iedereen ik ben nieuw

Bericht door Twiggy » 25 januari 2017, 12:26

Hallo iedereen.

Ik ben twiggy en ben 32 jaar. Ik ben hier wel nieuw maar ik las jullie verhalen toch wel een tijdje op deze forum.
Heb me geregistreerd omdat ik met jullie wou praten, juliie maken namelijk het zelfde mee als mij. En deze rit in ons leven is zwaar en heel emotioneel.

Ben nu al 2 jaar geleden gestopt met de pil. En spijtig genoeg nog niet zwanger.
Wij zijn nu bezig met onze 2de iui. De eerste was met clomid, pregnyl en daarna progynova. Deze keer alleen maar clomid. Ik heb maandag mijn 2de insiminatie gekregen. Nu is het afwachten.

Heb een paar vraagjes voor jullie. Hebben jullie ook last van emotionele buien?? Nu al 2 dagen ben ik echt wel down. Misschien omdat ik het gevoel heb dat het niet gelukt is. Of komt dat Door de hormonen. Ik weet het niet.

Mijn 2de vraag is Hoe weten ze in godsnaam wanneer uw eisprong komt??? Ik ben zaterdag geweest voor mijn echo en ik had 1 follikel van 18mm en nog een paar kleintjes. De dokter zegt dat ik dinsdag mocht terugkeren voor een 2de echo. Ik laat daarna bloed trekken en ik ga na huis. Thuis voel ik me niet zo goed ik dacht op dat moment dat mijn eisprong was gekomen!! Binnen de 4u bellen ze me terug om te zeggen dat maandag de insiminatie al doorgaat!! En dat we vandaag (zaterdag ) gemeenschap moeten hebben. Maar ik heb echt het gevoel gehad dat zaterdag mijn eisprong is gekomen!!! De maandag zeiden ze dat mijn LH wel hoog was maar nog geen eisprong. Dus ik weet het allemaal niet meer!!! Normaal voel ik wel ongeveer wanneer mijn eisprong komt. En deze 3 dagen heb ik niks gevoeld!! Heb ook eisprong testen gedaan thuis maandag en dinsdag. Was lichtjes positief.....

Dank u wel om naar mijn verhaal te luisteren xxx

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Hallo iedereen ik ben nieuw

Bericht door Soph » 27 januari 2017, 16:10

Heeey,

Ik heb me die vraag ook al veel afgevraagd, hoe weten ze nu in godsnaam wanneer die eisprong precies komt. Bizar hé!
Maar ik probeer er niet teveel over na te denken want dan ben ik al snel aan het piekeren en voel ik me ook minder.
Echt last van emotionele buien heb ik niet echt.

Zelf heb ik vorige week woensdag mijn eerste IUI gehad. Ik moest maandag stipt om 22u Pregnyl spuiten voor de eisprong op te wekken. Ik vermoed dat het gewoon wat "standaard" is dat er na zoveel uur een eisprong is.
Mijn IUI ging om 10u door en om 9u kreeg ik plots hevige buikpijn. Men zei dat dat mijn eisprong dan was! Perfect timing dus!

ik had aantal dagen ervoor een follikel van 20mm die 2 dagen later op echo niet meer terug te vinden was, ik had toen ook het idee dat die al gesprongen was! Maar mijn bloed gaf weer van niet! Maar waar is het dan naartoe? :P Ik probeer er niet teveel bij stil te staan.

Nog een weekje spannend afwachten!
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Hallo iedereen ik ben nieuw

Bericht door SCL » 28 januari 2017, 9:11

Dag Twiggy

Je weet het inderdaad niet echt. Ik heb nog nooit myn eisprong gevoeld. Nu gisteren in Gent zeide ze dat er 2 eitjes bijna geoot genoeg waren om maandag de iui te doen. Ik moet vanavond Prenyl spuiten..

Over emotionele buien, ik heb da wel soms. Dan gaat alles goe. En plots krijg je zo een gevoel van woede, tranen en onmacht. Ik probeer om het ook wat van me af te zetten maar tis nie simpel..
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Hallo iedereen ik ben nieuw

Bericht door dahlia » 28 januari 2017, 15:10

Het is dankzij de Pregnyl dat ze dat weten :-) ongeveer 36 uren na de inspuiting heb je je eisprong.

Om te weten of je al dan niet ervoor je eisprong hebt gehad, kijken ze zowel naar je echo als je hormoonspiegels in je bloed.

Ik duim voor jullie, dames!
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten