Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

IUI Forum
Saar26
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 februari 2017, 16:57

Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Saar26 » 23 februari 2017, 16:28

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel in behandeling in het ziekenhuis van Genk en vroeg me af wat jullie ervaringen waren met het ziekenhuis van Leuven of het ziekenhuis van Jette?

Hoe is de werking?
Zijn er lange wachttijden?
...

Alle info is welkom :-)

Groetjes

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Soph » 27 februari 2017, 9:36

Hey Saar,

Wij zijn in behandeling in UZ Jette.

We hebben ongeveer 2.5 maand gewacht voor een 1e afspraak (soort van intakegesprek). Enkele "standaard" onderzoeken ondergaan (bloed, echo, spermastaal etc). Een maand later een 2e afspraak voor het bespreken van al die resultaten en gelijk ook de opstart van de behandeling (in ons geval IUI).
We zijn super tevreden van het contact met arts en het verpleegkundig team e.d.
De opvolging kan ik ook alleen maar over stoefen.
We kregen onze laatste IUI ook wat slechts nieuws, dit werd ons gebracht door de arts van wacht. Wat ik eigenlijk ook heel correct en respectvol vond. Want op de dag van een IUI zie je enkel de verpleegkundige.

Ik ben eigenlijk echt blij dat we daar gestart zijn. Heb het gevoel alsof ze daar ook echt met je bezig zijn, op het ritme van jouw lichaam.

Wij wonen niet in de buurt (west-vlaanderen). Maar eigenlijk moeten we enkel naar daar voor de IUI zelf.
Tussentijdse echo's en bloedafnames doe ik thuis. Tenzij het in het weekend valt, dan rijden we ook nr Jette.

Vroeger gingen we naar ons "lokaal" ziekenhuis, maar daar kregen we maar weinig info. Op dag 1 in Jette wisten we al waar de problemen zich voordeden...om maar te zeggen... :)

Groetjes!
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Milu
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 maart 2018, 11:09

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Milu » 2 mei 2018, 9:48

Hey Saar,

Ik las je berichtje en wou even reageren omdat wij ook met IUI bezig zijn in Genk.
Hoe vlot het bij jullie?

Vandaag is de 3e inseminatie, hopelijk lukt het na deze keer want we zijn de moed een beetje aan het verliezen.
Ik ben 24 jaar, kerngezond en had verwacht dat het toch zeker bij de 2e IUI raak zou zijn.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze in Genk een fout maken ofzo want ik ben gewoon tevreden met het verloop van daar.
We hebben in Januari ons eerste gesprek gehad en nu zitten we al bij de 3e IUI :D

Ik heb me wel laten vertellen dat Jette beter zou zijn en dat daar 'meer kans' is op een zwangerschap.
Geen idee of ik dit moet geloven want de werkwijze zal overal hetzelfde zijn neem ik aan...

Groetjes
Maart 2018: 1ste IUI/ cyste op de eierstok. Niet zwanger
April 2018: 2e IUI/ niet zwanger
Mei 2018: 3e IUI/ niet zwanger

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door MomSoon » 3 mei 2018, 13:45

In de wachttijd van onze intake in Jette (komende maandag) zijn we 1e IUI opgestart in Gent.
We wilden onmiddellijk naar Jette gaan ook al is dat even rijden, maar heel wat persoonlijke verhalen van vrienden, familie, kennissen die soms na heel lang proberen zijn overgestapt en allen binnen het half jaar succesvol zwanger geraakt zijn en ondertussen trotse ouders zijn.
Ze zeiden: 'Niet twijfelen, gewoon naar Jette gaan!'
We wonen er ook 'maar' een half uur van. Familie van ons woont in Zwitserland, en na 7 jaar proberen in allerlei labo's (Frankrijk, Duitsland, ...), bij overstap naar Jette bij 1e poging onmiddellijk zwanger geraakt.
Afstand is dus allemaal relatief
Veel succes
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door irisbloem » 4 mei 2018, 16:30

MomSoon schreef:
1 januari 1970, 1:00
In de wachttijd van onze intake in Jette (komende maandag) zijn we 1e IUI opgestart in Gent.
We wilden onmiddellijk naar Jette gaan ook al is dat even rijden, maar heel wat persoonlijke verhalen van vrienden, familie, kennissen die soms na heel lang proberen zijn overgestapt en allen binnen het half jaar succesvol zwanger geraakt zijn en ondertussen trotse ouders zijn.
Ze zeiden: 'Niet twijfelen, gewoon naar Jette gaan!'
We wonen er ook 'maar' een half uur van. Familie van ons woont in Zwitserland, en na 7 jaar proberen in allerlei labo's (Frankrijk, Duitsland, ...), bij overstap naar Jette bij 1e poging onmiddellijk zwanger geraakt.
Afstand is dus allemaal relatief
Veel succes
Al heel veel goeds gehoord over Jette maar 1 uur rijden zonder files (en wanneer heb je er geen?) is voor mij niet haalbaar in combinatie met het werk. Moest je zeker zijn dat je het maar 1 keer moet kunnen regelen ...

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Anqui » 8 mei 2018, 14:21

Je kan het aantal keer dat je naar Jette moet gaan tot het minimum beperken, voor bloed en echo kan je in de buurt gaan, enkel voor de insiminatie en de medicijnen moet je naar Jette gaan. De openingsuren van Jette zijn ook heel uitgebreid je kan al heel vroeg en vrij laat bij hen terecht. Indien je vind dat de afspraak voor een intake gesprek te lang duurt kan je best regelmatig terug bellen, er komen relmatig plaatsen vrij, wij konden op deze manier na twee weken bij hen terecht.

Marijke89
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 oktober 2018, 13:05

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Marijke89 » 16 oktober 2018, 17:13

Wij gaan ook naar jette. Wij doen wel inseminatie met donorsperma dus hadden we nog een extra wachttijd van 8 maand. Gelukkig kregen we ons bericht al na 5,5 maand. Morgen is het onze eerste keer proberen. Ik vind het ook erg positief aan jette dat je per keer kan betalen. Dus lukt het van de eerste keer ben je niet zo veel kwijt. Ik geloof dat je in genk al voor drie of zes keer ineens moet betalen en dat vind ik duur als het dan van de eerste keer lukt.
1ste IUI 17/10/2018: neg
2de IUI 1/12/2018: neg
3de IUI 23/12/2018: positief!

Lindsey84
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 december 2018, 20:51

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Lindsey84 » 28 december 2018, 20:57

Hallo allemaal

Ik heb een aanvraag gestuurd naar het UZ Jette voor een afspraak. Dit heb ik op 30 november gedaan met hun aanmeldingstool op hun website.
Hoe lang zou ik moeten wachten op reactie? Ik hoorde dat het een maand of 2-3 kan duren (zeker met de eindejaarsperiode erbij). Is dat correct of bel ik beter zelf in januari?
Alvast bedankt voor elke info die ik hier kan krijgen!

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Saartje9 » 1 maart 2019, 21:17

Lindsey84 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal

Ik heb een aanvraag gestuurd naar het UZ Jette voor een afspraak. Dit heb ik op 30 november gedaan met hun aanmeldingstool op hun website.
Hoe lang zou ik moeten wachten op reactie? Ik hoorde dat het een maand of 2-3 kan duren (zeker met de eindejaarsperiode erbij). Is dat correct of bel ik beter zelf in januari?
Alvast bedankt voor elke info die ik hier kan krijgen!
Hoi Lindsey

Ben je ondertussen al op intake geweest in Jette? Hoe lang heb je ongeveer moeten wachten op een reactie op je aanmelding via de website en op de afspraak zelf?

Groetjes en bedankt,
Saar
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Lindsey84
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 december 2018, 20:51

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Lindsey84 » 3 maart 2019, 23:06

Hey Saar

Ik heb net na nieuwjaar zelf contact genomen via mail, de volgende dag kreeg ik al antwoord met de vragenlijst. Die heb ik 2 dagen later ingevuld opgestuurd. Ik zou wel 3-4 maanden moeten wachten op een eventuele uitnodiging voor een psychologisch gesprek. Dus ten vroegste ergens in april.
Omdat ik ondertussen wel vooruit wilde heb ik Life Leuven gecontacteerd. Daar heb ik al mijn gesprek met de psy gehad, 15 maart krijg ik te horen of ik mag starten daar....en anders is de wachttijd voor Jette wat draaglijker geworden, al hoop ik ten zeerste dat ik groen licht krijg in Leuven.

Groetjes!

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Saartje9 » 4 maart 2019, 16:22

Bedankt voor je antwoord en ik duim voor dat groene licht voor jou ;)
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Anoniem26
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 februari 2019, 15:22

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Anoniem26 » 5 maart 2019, 18:52

Saartje9 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Bedankt voor je antwoord en ik duim voor dat groene licht voor jou ;)
Hoi,
Ik ben in behandeling in Jette & wou even meegegeven dat ik in november 2018 gebeld had voor een afspraak en al december mocht langskomen voor 1e gesprek met de arts. In feb 2019 zijn we gestart met de behandeling.
Het kan dus allemaal wel sneller gaan dat jullie denken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes
22/02/2019 : 1e IUI —> neg
05/04/2019 : 2e IUI —> Zwanger

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Saartje9 » 5 maart 2019, 19:39

Oh bedankt om dat te delen!

Na 3 pogingen iui zonder resultaat bij mijn gewone gynaecoloog, verbonden aan algemeen ziekenhuis, nemen we nu even 'pauze'. Het is te zeggen, pauze in al het afspraken gedoe, maar ik doe zelf nog ovulatietesten om toch zeker op het juiste moment te klussen. De onderzoeken die tot nu toe gebeurd zijn, hebben immers niet echt iets aan het licht gebracht en volgens de gyn en de uroloog (heeft mijn vriend onderzocht ivm wisselende zaadkwaliteit) zou het perfect mogelijk moeten zijn om spontaan zwanger te geraken...

Mijn intuïtie zegt mij echter dat er toch iets moet zijn waarom het niet lukt en daarom zou ik me toch willen aanmelden in Jette. Qua ligging woon ik ongeveer tussen de meeste fertiliteitscentra die hier vaak worden aangehaald, dus zou puur voor Jette kiezen owv hun slaagpercentages. Ik twijfel ook nog of ik eerst nog eens langs mijn gyn passeer... Voor mij is 'aar het CRG gaan wel weer een 'grote stap', terwijl ik nog steeds hoop dat het toch maar eens raak moet zijn. Maar misschien is dat ijdele hoop en dan wil ik ook geen tijd verliezen! Ik word constant heen en weer geslingerd tussen die gevoelens.

Tenzij ik me vergis ben je nu in je wachtweken? Dan duim ik voor een positief resultaat voor jou!
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Anoniem26
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 februari 2019, 15:22

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Anoniem26 » 5 maart 2019, 20:27

Saartje9 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Oh bedankt om dat te delen!

Na 3 pogingen iui zonder resultaat bij mijn gewone gynaecoloog, verbonden aan algemeen ziekenhuis, nemen we nu even 'pauze'. Het is te zeggen, pauze in al het afspraken gedoe, maar ik doe zelf nog ovulatietesten om toch zeker op het juiste moment te klussen. De onderzoeken die tot nu toe gebeurd zijn, hebben immers niet echt iets aan het licht gebracht en volgens de gyn en de uroloog (heeft mijn vriend onderzocht ivm wisselende zaadkwaliteit) zou het perfect mogelijk moeten zijn om spontaan zwanger te geraken...

Mijn intuïtie zegt mij echter dat er toch iets moet zijn waarom het niet lukt en daarom zou ik me toch willen aanmelden in Jette. Qua ligging woon ik ongeveer tussen de meeste fertiliteitscentra die hier vaak worden aangehaald, dus zou puur voor Jette kiezen owv hun slaagpercentages. Ik twijfel ook nog of ik eerst nog eens langs mijn gyn passeer... Voor mij is 'aar het CRG gaan wel weer een 'grote stap', terwijl ik nog steeds hoop dat het toch maar eens raak moet zijn. Maar misschien is dat ijdele hoop en dan wil ik ook geen tijd verliezen! Ik word constant heen en weer geslingerd tussen die gevoelens.

Tenzij ik me vergis ben je nu in je wachtweken? Dan duim ik voor een positief resultaat voor jou!

Het zijn allemaal geen gemakkelijke beslissingen he! Wij hrbben ook lang getwijfeld & met clomid eerst geprobeerd op samenspraak met mijn gyneacloog maar zonder resultaat. Bij ons ligt het probleem eerder bij mij. Ik maak niet genoeg hormonen aan om een eisprong uit te lokken & mijn progesteron gehalte is ook vrij laag. Uiteindelijk toch een afspraak gemaakt in Jette maar je stelt je zo kwetsbaar op.. een fertiliteitskliniek is ook ineens het eindstadia in mijn ogen en dat vond en vind ik nog steeds moeilijk om te plaatsen.
Het is een beslissing die je samen met je vriend/man moet nemen maar over het allemaal zijn wij tot hiertoe wel tevreden over Jette. Ze zijn allemaal heel vriendelijk en dat doet toch ook heel wat. Heel veel succes met jullie verdere keuzes en ik hoop voor jou dat het ook snel lukt !
22/02/2019 : 1e IUI —> neg
05/04/2019 : 2e IUI —> Zwanger

Lindsey84
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 december 2018, 20:51

Re: Ervaringen UZ Leuven Of Jette?

Bericht door Lindsey84 » 12 maart 2019, 21:22

Anoniem26 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Saartje9 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Bedankt voor je antwoord en ik duim voor dat groene licht voor jou ;)
Hoi,
Ik ben in behandeling in Jette & wou even meegegeven dat ik in november 2018 gebeld had voor een afspraak en al december mocht langskomen voor 1e gesprek met de arts. In feb 2019 zijn we gestart met de behandeling.
Het kan dus allemaal wel sneller gaan dat jullie denken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes
Hoi!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik alleenstaande ben. Daar is de instapperiode iets langer. En een verplichte afspraak bij psycholoog. Daarmee dat het hier bij mij dus wat langer zal duren in Jette.

Succes alleszins!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten