Slechte ervaring in uza

IUI Forum
Plaats reactie
Jersi
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 maart 2017, 8:47

Slechte ervaring in uza

Bericht door Jersi » 10 maart 2017, 12:30

Hallo iedereen.
Ik heb net mijn 2e IUI in het uza achter de rug, maar heb mijn twijfels over het uza. Ik kwam bij prof de neubourg - een heel erg lieve dokter, mocht ik alles aan vragen - maar dit kon niet van bepaalde verpleegkundigen daar gezegd worden. Ik stel nu eenmaal veel vragen, maar dit is toch niet zo abnormaal? Ik ben aan telefoon afgesnauwd door een vpk omdat ik iets vroeg over een labowaarde. Ze heeft letterlijk gezegd: 'wie is hier eigenlijk dokter? Bent u dokter?'.
En nog meer, hoelang duurt dat daar niet altijd? Maar echt altijd he. Als ik daar om half 7 's morgens zit ben ik nog niet klaar om half 9?!
Zijn er nog mensen met zo'n ervaringen daar?
Laatst gewijzigd door Jersi op 10 maart 2017, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Slechte ervaring in uzz

Bericht door Ellietje » 10 maart 2017, 13:59

Hoi Jersi! Ik weet spijtig genoeg perfect wat je bedoelt...
Wij zijn begin 2016 ook met ons fertiliteitstraject begonnen in het UZA, ook bij dr. De Neubourg. We waren allebei erg tevreden over haar, ze is inderdaad enorm begaan met haar patiënten en voorziet voldoende tijd en ruimte om op alle vragen te antwoorden. In tegenstelling tot sommige andere artsen daar.
Toch had ik na enkele maanden het gevoel dat er iets niet klopte... En toen we voor een second opinion naar Jette waren gegaan, bleek ook dat mijn gevoel juist zat. In het UZA had men me volledig verkeerd behandeld, met alle lastige bijwerkingen er ook nog eens bij.
We hebben dan snel besloten om volledig over te stappen naar Jette.

Over de onvriendelijkheid van sommige verpleegkundigen in het UZA kan ik spijtig genoeg ook meepraten... Vooral de iets oudere verpleegkundige met kort bruin haar is me steeds bijgebleven. Om de verkeerde redenen.
Ze leek totaal niet begaan, hechtte zeer weinig belang aan privacy (stelde steeds zeer private vragen terwijl er al een andere patiënt naast je zat in het bloednamelokaal), snauwde ons vaak af, etc. Heb van heel veel mensen klachten gehoord over haar. :?

En het is inderdaad niet zo'n aangenaam systeem 's ochtends. Nu ja, als je dat al een systeem kan noemen. :P
Ik was er vaak ook al vóór 6u30 en toch ben ik er slechts twee keer als eerste geweest. Zo frustrerend! :( En vaak kwam minstens een van de twee dokters dan nog eens rijkelijk laat aan... getuigt van weinig respect voor uw patiënten, vind ik.

Als je je er niet prettig voelt, zou ik op z'n minst eens voor een second opinion naar een ander ziekenhuis gaan. Jette is echt het allerbeste van het allerbeste. Geen idee waar je ergens woont? Het UZA was voor mij ideaal omdat het slechts 5 minuten rijden van mijn werk is gelegen. Toch zit ik er niets mee in om naar Jette te rijden. De echo's zijn daar steeds op afspraak, ze zijn er supervriendelijk en behulpzaam, ze behoren tot de wereldtop, het is een multidisciplinair team dat je snel doorverwijst naar een collega indien nodig, je kan je echo's en bloednames toch nog bij je eigen gynae/ziekenhuis laten doen, etc. Misschien toch het overwegen waard?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Jersi
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 maart 2017, 8:47

Re: Slechte ervaring in uza

Bericht door Jersi » 10 maart 2017, 14:27

Ik heb inderdaad al voor mezelf uitgemaakt dat ik hier absoluut niet terug wil. Heb een rechtstreekse mail naar prof de neubourg gestuurd (mega beleefd maar eerlijk) en heb zelfs nooit antwoord gekregen... Mijn volgende cyclus start ik terug in UZ Gent, waar ik vroeger voor ovulatie-inductie ook al geweest ben, bij prof de sutter. Ik ben overgestapt naar het uza omdat ik hier ben beginnen werken, en alles dus veel praktischer zou zijn zo. Maar ik rij nog liever alle weken van Antwerpen helemaal naar Gent dan verder te doen in het uza op deze manier...

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Slechte ervaring in uza

Bericht door Ellietje » 11 maart 2017, 11:58

Groot gelijk! In zo'n proces hoef je enkel en alleen te denken aan jezelf, hoe goed je je voelt bij je behandelende artsen en hoeveel kans je denkt te maken.
Ik hoop voor jullie dat jullie in Gent wél op een positieve manier verder kunnen geholpen worden! Heel veel succes! :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Heidi1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2017, 1:02

Re: Slechte ervaring in uza

Bericht door Heidi1981 » 21 april 2017, 14:11

Hey,

Ik ben nu in behandeling in het middelheim. En ik vind de verpleegsters wel vriendelijk. Als ze bloed afnemen vragen ze altijd hoe het gaat en als je zenuwachtig bent, stellen ze je op je gemak. Ik heb ook wel een keertje aan de telefoon eentje gehad die niet zo vriendelijk was maar voor de rest altijd vriendelijk. Ook de gyneacologen heb ik geen problemen mee. Ze handelen het onderzoek wel snel af maar ze zijn er om je vragen te beantwoorden. Ze vragen ook hoe het met je gaat. Ondertussen al onderzocht geweest door dr. D'Hazeleer en dr. Inion. Ik hoop eigenlijk na een paar maanden wachten maandag goed nieuws te krijgen en de eerste inseminatie te ontvangen. Maar geduld is een mooie deugd nietwaar, :-)

Jersi
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 maart 2017, 8:47

Re: Slechte ervaring in uza

Bericht door Jersi » 21 april 2017, 21:09

Hehe, het wachten is inderdaad niet te onderschatten. Ik duim mee!
Van het middelheim ken ik niks, ik weet alleen dat ik uza nooit aan iemand zal aanraden. En nu loopt die tv-reeks er, kunnen ze nog wat lekker hypocriet gaan doen alsof ze zo geweldig zijn... Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit enkel voor de fertiliteit telt, de weinige ervaringen die ik al op gynaeco heb zijn wel super positief!
Veel succes Heidi1981!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten