Symptomen na iui behandeling

IUI Forum
Plaats reactie
Sheila
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 juni 2017, 22:11

Symptomen na iui behandeling

Bericht door Sheila » 3 januari 2018, 19:53

Hallo dames!!

Gisteren zijn wij naar Jette gereden voor onze eerste inseminatie. Nu wou ik eens even jullie ervaringen weten i.v.m symptomen, of deze er kunnen zijn of niet? Mits ik niet weet wat ik al dan niet zou kunnen voelen, wil ik graag jullie ervaringen horen. Wij zitten nu in onze wachttijd van 14 dagen en mogen dan een bloed test laten doen 😏 (als ik mijn regels niet door krijg natuurlijk).

Ik wens iedereen hiern nog een mooi 2018 met goede resultaten.

Groetjes

SOHN
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 april 2017, 9:46

Re: Symptomen na iui behandeling

Bericht door SOHN » 3 januari 2018, 20:30

Dag Sheila,

Echte symptomen heb ik nooit gehad. Ik moest na een week pregnyl spuiten om innesteling te bevorderen (iui met menopur spuitjes) en had dus wel wat valse symptomen omdat dat nu eenmaal zwangerschapshormoon is. Ik had de laatste poging zelfs een dag of 4 voor mijn urinetest een enorm slecht voorgevoel en ik was er van overtuigd dat het weer mislukt was, toen bleek ik zwanger te zijn... ondertss bijna 13 weken ver.

Ik denk dus niet echt dat je je moet baseren op symptomen en jezelf gek moet maken, gewoon afwachten, heel moeilijk, ik weet het, maar veel verstrooiing zoeken zodat je er niet teveel aan denkt.
Op het einde kan je menstruatieachtige krampen krijgen en dat kan dus 2 dingen betekenen (aangezien het hetzelfde voelt): menstruatie die eraan komt of je baarmoeder die zich aan het zetten is bij begin zwangerschap. Dus ook als je denkt: het is niets, mijn menstruatie komt eraan, kan het toch gelukt zijn. Veel moed in de wachtweken en hopelijk goed nieuws binnen 2 weken!!

Liefs
Sohn
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Wanttobeamommy30
Berichten: 17
Lid geworden op: 7 februari 2018, 0:47

Re: Symptomen na iui behandeling

Bericht door Wanttobeamommy30 » 8 februari 2018, 10:08

Sheila schreef:
3 januari 2018, 19:53
Hallo dames!!

Gisteren zijn wij naar Jette gereden voor onze eerste inseminatie. Nu wou ik eens even jullie ervaringen weten i.v.m symptomen, of deze er kunnen zijn of niet? Mits ik niet weet wat ik al dan niet zou kunnen voelen, wil ik graag jullie ervaringen horen. Wij zitten nu in onze wachttijd van 14 dagen en mogen dan een bloed test laten doen 😏 (als ik mijn regels niet door krijg natuurlijk).

Ik wens iedereen hiern nog een mooi 2018 met goede resultaten.

Groetjes

Hi,
Ik heb eigelijk nooit ergens last van.. is het gelukt?

Doremietje
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 februari 2018, 8:14

Re: Symptomen na iui behandeling

Bericht door Doremietje » 13 februari 2018, 10:32

Hallo,
Ik heb vorige maand mijn eerste IUI gehad. De dag na de IUI had ik wat menstruatiepijn. Na een kleine week begon de menstruatiepijn terug. Dat gedurendende enkele keer per dag. Dat zal de innesteling geweest zijn.
Rond die periode werd ik ook erg moe. Ik viel in slaap voor de tv. Ik begon ook symptomen krijgen. Veel afscheiding en pijnlijke borsten.
Voor mij was buikpijn een goed teken. Vroege zwangerschapstest positief. Maar testen werden niet donkerder. Werd een vroeg miskraam.
Vorige vrijdag een 2de IUI poging. Ik nam Clomid 1halve en kreeg Pregnyl. De dag van IUI veel bruinverlies door het tangetje dat de gynaecoloog gebruikte om de bm hals te grijpen. Zijn nu 4dagen verder en eierstokken nog erg gevoelig. Had de voorbije dagen erg veel lage rugpijn en dan eierstokpijn. Ik vermoed door de pregnyl. Gelukkig zwakt het af nu. Als het goed zit dan merk ik dat tegen eind deze week.

Laat ons duimen.
Is geen pretje het gele gedoe 😢
Vele groeten en succes

sweetbee
Berichten: 7
Lid geworden op: 9 juni 2017, 23:23

Re: Symptomen na iui behandeling

Bericht door sweetbee » 17 februari 2018, 22:12

Hey,

Ik heb vorige week zondag mijn eerste iui gehad in Jette. Nadien heb ik wel erge krampen gehad. Nogthans heb ik geen clomid of pregnyl gehad. Mijn eierstokken zijn nog steeds gevoelig en sinds gisteren menstruatiepijn. Ik probeer om niet teveel na te denken en zoveel mogelijk bezig te zijn. Volgende week zondag een bloedafname. Is het bij jullie gelukt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten