eerste keer IUI

IUI Forum
Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: eerste keer IUI

Bericht door Limburgertje » 25 juni 2018, 11:54

Hoi jonge vrouw, hoe gaat het met je, eerste wachtweken wat overleefd? Succes morgen met testen, ik duim voor je!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Jongevrouw23
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 augustus 2017, 20:48

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jongevrouw23 » 25 juni 2018, 20:29

Hallo dames,

Ja we hebben het overleeft opzich ging het nog snel.
Ik voel ook nog niets of heel weinig.
Wel zo af en toe gevoel dat ik ongesteld ga worden.
De eerste zondag na de insiminatie( die viel op dinsdag) heb ik een hevige pijn aanval gehad in mijn buik. Nog nooit meegemaakt.
We wachten af maar ik voel me echt alsof ik ongesteld ga worden dus ben er zeker van dat het niets wordt.
Heb wel al twee x de drang gehad om test te gaan halen in apotheker. Wil het nu echt wel zeker gaan weten!
Nog 1 nachtje en een hele lange voormiddag.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes!
Jan 2016 —> gestopt met de pil
12 juni 2018 —> 1st IUI —>NEGATIEF
11 juli 2018 —> 2de IUI —> NEGATIEF
Augustus 2018—> 3de IUI

Jongevrouw23
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 augustus 2017, 20:48

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jongevrouw23 » 26 juni 2018, 9:52

Dag dames,

Zoals ik al enkele dagen zag aankomen,
De eerste IUI is negatief.
We gaan door. Hop naar ronde 2.
Jan 2016 —> gestopt met de pil
12 juni 2018 —> 1st IUI —>NEGATIEF
11 juli 2018 —> 2de IUI —> NEGATIEF
Augustus 2018—> 3de IUI

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: eerste keer IUI

Bericht door Limburgertje » 26 juni 2018, 13:06

Oh jammer... Ik moet nog een paar uur wachten op mijn resultaat maar is ook negatief want voel al twee dagen mijn regels aankomen.
Wie weet is je volgende poging wel raak!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Jongevrouw23
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 augustus 2017, 20:48

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jongevrouw23 » 27 juni 2018, 20:48

Heey dames,

Heb eens een vraag?
Heeft er iemand van jullie al eens acupunctuur geprobeerd?

Groetjes
Jan 2016 —> gestopt met de pil
12 juni 2018 —> 1st IUI —>NEGATIEF
11 juli 2018 —> 2de IUI —> NEGATIEF
Augustus 2018—> 3de IUI

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jido » 28 juni 2018, 7:38

Jongevrouw23 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Heey dames,

Heb eens een vraag?
Heeft er iemand van jullie al eens acupunctuur geprobeerd?

Groetjes
Hoi!

Voorlopig nog geen ervaring hiermee, maar er wel al veel goeie dingen over gehoord en gelezen. Ik heb op 6/07 mijn eerste afspraak acupunctuur. :D
Je weet maar nooit en het kan sowieso geen kwaad, dus gaan we dit ook maar nog eens proberen! :wink:

Groetjes
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jongevrouw23
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 augustus 2017, 20:48

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jongevrouw23 » 28 juni 2018, 13:01

Helaa,
Ik hoorde ook al zeer goeie dingen & inderdaad we gaan van een paar naaldjes niet dood hè 😁.
Ik zie er maandelijk al een aantal🙈💪🏻.
Ik heb zaterdag aanstaande mijn eerste afspraak.
Ben benieuwd. Eens luisteren wat ze doen.
We zien wel.

Groetjes
Jan 2016 —> gestopt met de pil
12 juni 2018 —> 1st IUI —>NEGATIEF
11 juli 2018 —> 2de IUI —> NEGATIEF
Augustus 2018—> 3de IUI

Jongevrouw23
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 augustus 2017, 20:48

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jongevrouw23 » 30 juni 2018, 21:09

Dag dames,

ik heb vandaag mijn eerste acupunctuur achter de rug,
Het was zeer spannend maar achteraf gezien één van de beste stappen die ik gedaan heb.
Zo ontspannend dat het is, ik kwam er helemaal zen buiten.
Echt raar welk effect het op me had.
Een aantal stomme naaldjes op rare plekken en een rustgevend muziekje.
Als het op de rest ook zo een invloed heeft zal ik blij zijn.
We zien wel verder,
Het is alle sinds een aanrader!!!

Groetjes
Jan 2016 —> gestopt met de pil
12 juni 2018 —> 1st IUI —>NEGATIEF
11 juli 2018 —> 2de IUI —> NEGATIEF
Augustus 2018—> 3de IUI

JD89
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 juli 2018, 21:26

Re: eerste keer IUI

Bericht door JD89 » 3 juli 2018, 21:39

Dag iedereen,

Wij zijn deze maand met onze eerste IUI gestart. Ik ben vandaag op controle geweest en had al een follikel van 15mm. Ik moet donderdag terug en dan gaat de gyn beslissen om de pregnyl te zetten en eventueel zaterdag de inseminatie uit te voeren.
Wij zijn al 20 maand aan het proberen voor een tweede kindje. Ik heb al een zoontje, waar ik direct zwanger van was en nu wil het maar niet lukken. Ik heb ook een miskraam gehad op 8weken voor ik zwanger was van mijn zoontje.
Het is soms moeilijk om de moed er in te houden. Ik vind de wachtweken ook verschrikkelijk. Want ik beeld mij dan van alles in.
Het doet deugd om de verhalen hier te lezen. Zo weet je dat je niet alleen bent.

Groetjes 💋

Jongevrouw23
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 augustus 2017, 20:48

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jongevrouw23 » 4 juli 2018, 19:36

JD89 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag iedereen,

Wij zijn deze maand met onze eerste IUI gestart. Ik ben vandaag op controle geweest en had al een follikel van 15mm. Ik moet donderdag terug en dan gaat de gyn beslissen om de pregnyl te zetten en eventueel zaterdag de inseminatie uit te voeren.
Wij zijn al 20 maand aan het proberen voor een tweede kindje. Ik heb al een zoontje, waar ik direct zwanger van was en nu wil het maar niet lukken. Ik heb ook een miskraam gehad op 8weken voor ik zwanger was van mijn zoontje.
Het is soms moeilijk om de moed er in te houden. Ik vind de wachtweken ook verschrikkelijk. Want ik beeld mij dan van alles in.
Het doet deugd om de verhalen hier te lezen. Zo weet je dat je niet alleen bent.

Groetjes 💋

Heey JD89,
Ooh.. een tweede kindje leuk.
Allee een derde.. is mijn grootste nachtmerrie om eentje te verliezen. Ookal is het zo vroeg.
Wij zijn nu net aan onze tweede ronde IUI begonnen & vind het erg zwaar. De angst dat het weer mislukt is groot. Bang om ooit de moed te verliezen.. ookal is de wens zeer groot.
Ik ben blij om al deze verhalen te lezen zo weten we dat we nooit alleen zijn.
Ik vind het zo jammer dat er nog steeds zo een taboe rust op ons ‘probleem’. Het moet echt meer bespreekbaar worden.
Zo voelen we ons misschien meer begrepen en meer steun van werkgevers en omgeving.
Dit is vaak een probleem.
Iets wat ik de laatste maanden ontzettend merk.

Mja.. het zal nog wel zo even blijven.


Groetjes
Jan 2016 —> gestopt met de pil
12 juni 2018 —> 1st IUI —>NEGATIEF
11 juli 2018 —> 2de IUI —> NEGATIEF
Augustus 2018—> 3de IUI

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: eerste keer IUI

Bericht door irisbloem » 4 juli 2018, 23:05

Jongevrouw23 schreef:
1 januari 1970, 1:00
JD89 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag iedereen,

Wij zijn deze maand met onze eerste IUI gestart. Ik ben vandaag op controle geweest en had al een follikel van 15mm. Ik moet donderdag terug en dan gaat de gyn beslissen om de pregnyl te zetten en eventueel zaterdag de inseminatie uit te voeren.
Wij zijn al 20 maand aan het proberen voor een tweede kindje. Ik heb al een zoontje, waar ik direct zwanger van was en nu wil het maar niet lukken. Ik heb ook een miskraam gehad op 8weken voor ik zwanger was van mijn zoontje.
Het is soms moeilijk om de moed er in te houden. Ik vind de wachtweken ook verschrikkelijk. Want ik beeld mij dan van alles in.
Het doet deugd om de verhalen hier te lezen. Zo weet je dat je niet alleen bent.

Groetjes 💋

Heey JD89,
Ooh.. een tweede kindje leuk.
Allee een derde.. is mijn grootste nachtmerrie om eentje te verliezen. Ookal is het zo vroeg.
Wij zijn nu net aan onze tweede ronde IUI begonnen & vind het erg zwaar. De angst dat het weer mislukt is groot. Bang om ooit de moed te verliezen.. ookal is de wens zeer groot.
Ik ben blij om al deze verhalen te lezen zo weten we dat we nooit alleen zijn.
Ik vind het zo jammer dat er nog steeds zo een taboe rust op ons ‘probleem’. Het moet echt meer bespreekbaar worden.
Zo voelen we ons misschien meer begrepen en meer steun van werkgevers en omgeving.
Dit is vaak een probleem.
Iets wat ik de laatste maanden ontzettend merk.

Mja.. het zal nog wel zo even blijven.


Groetjes
Ik heb dan toch tot mijn verrassing ondervonden dat er meer mensen zijn die ik dacht die dit hebben meegemaakt of iemand kennen die zich door zo'n fertiliteitsbehandeling heeft moeten worstelen. Ik krijg veel begrip van de mensen of toch poging tot want als je er zelf niet in zit of hebt gezeten kan je het nooit echt begrijpen.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jido » 5 juli 2018, 7:42

Jongevrouw23 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag dames,

ik heb vandaag mijn eerste acupunctuur achter de rug,
Het was zeer spannend maar achteraf gezien één van de beste stappen die ik gedaan heb.
Zo ontspannend dat het is, ik kwam er helemaal zen buiten.
Echt raar welk effect het op me had.
Een aantal stomme naaldjes op rare plekken en een rustgevend muziekje.
Als het op de rest ook zo een invloed heeft zal ik blij zijn.
We zien wel verder,
Het is alle sinds een aanrader!!!

Groetjes
Ik heb mijn afspraak morgen, spannend. :D
Sowieso denk ik dat 'ontspannen zijn' wel kan bijdragen aan een positief resultaat. En zo niet, dan kunnen we er maar van genieten :wink:
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: eerste keer IUI

Bericht door Jido » 5 juli 2018, 7:50

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Jongevrouw23 schreef:
1 januari 1970, 1:00
JD89 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag iedereen,

Wij zijn deze maand met onze eerste IUI gestart. Ik ben vandaag op controle geweest en had al een follikel van 15mm. Ik moet donderdag terug en dan gaat de gyn beslissen om de pregnyl te zetten en eventueel zaterdag de inseminatie uit te voeren.
Wij zijn al 20 maand aan het proberen voor een tweede kindje. Ik heb al een zoontje, waar ik direct zwanger van was en nu wil het maar niet lukken. Ik heb ook een miskraam gehad op 8weken voor ik zwanger was van mijn zoontje.
Het is soms moeilijk om de moed er in te houden. Ik vind de wachtweken ook verschrikkelijk. Want ik beeld mij dan van alles in.
Het doet deugd om de verhalen hier te lezen. Zo weet je dat je niet alleen bent.

Groetjes 💋

Heey JD89,
Ooh.. een tweede kindje leuk.
Allee een derde.. is mijn grootste nachtmerrie om eentje te verliezen. Ookal is het zo vroeg.
Wij zijn nu net aan onze tweede ronde IUI begonnen & vind het erg zwaar. De angst dat het weer mislukt is groot. Bang om ooit de moed te verliezen.. ookal is de wens zeer groot.
Ik ben blij om al deze verhalen te lezen zo weten we dat we nooit alleen zijn.
Ik vind het zo jammer dat er nog steeds zo een taboe rust op ons ‘probleem’. Het moet echt meer bespreekbaar worden.
Zo voelen we ons misschien meer begrepen en meer steun van werkgevers en omgeving.
Dit is vaak een probleem.
Iets wat ik de laatste maanden ontzettend merk.

Mja.. het zal nog wel zo even blijven.


Groetjes
Ik heb dan toch tot mijn verrassing ondervonden dat er meer mensen zijn die ik dacht die dit hebben meegemaakt of iemand kennen die zich door zo'n fertiliteitsbehandeling heeft moeten worstelen. Ik krijg veel begrip van de mensen of toch poging tot want als je er zelf niet in zit of hebt gezeten kan je het nooit echt begrijpen.

Wij durven het niet teveel openbaar maken. Enkel onze ouders en zus zijn op de hoogte van onze plannen. Mijn zus is ondertussen zwanger en je merkt wel dat ze zich daar aan optrekken en soms heb ik zo wat het gevoel dat ze ons wat doodzwijgen. Misschien omdat ze bang zijn dat het ons zal kwetsen, maar ze mogen gerust eens vragen hoe het gaat zonder te focussen op een gewenste zwangerschap.
Deze reacties in onze familie zorgt ervoor dat we er nog niet open over praten naar de buitenwereld toe.
Op mijn werk is het sowieso geen aanrader dat ze het weten, is namelijk nogal een mannen-wereldje waarin er maar weinig begrip is of interesse is naar gezinsleven toe.

Ik hoop ook wel voor de toekomst dat dit wat meer bespreekbaar wordt, zonder dat iemand er moet over inzitten om zijn werk hierdoor te verliezen, minder kansen te krijgen e.d.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: eerste keer IUI

Bericht door irisbloem » 5 juli 2018, 9:57

Jido schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Jongevrouw23 schreef:
1 januari 1970, 1:00



Heey JD89,
Ooh.. een tweede kindje leuk.
Allee een derde.. is mijn grootste nachtmerrie om eentje te verliezen. Ookal is het zo vroeg.
Wij zijn nu net aan onze tweede ronde IUI begonnen & vind het erg zwaar. De angst dat het weer mislukt is groot. Bang om ooit de moed te verliezen.. ookal is de wens zeer groot.
Ik ben blij om al deze verhalen te lezen zo weten we dat we nooit alleen zijn.
Ik vind het zo jammer dat er nog steeds zo een taboe rust op ons ‘probleem’. Het moet echt meer bespreekbaar worden.
Zo voelen we ons misschien meer begrepen en meer steun van werkgevers en omgeving.
Dit is vaak een probleem.
Iets wat ik de laatste maanden ontzettend merk.

Mja.. het zal nog wel zo even blijven.


Groetjes
Ik heb dan toch tot mijn verrassing ondervonden dat er meer mensen zijn die ik dacht die dit hebben meegemaakt of iemand kennen die zich door zo'n fertiliteitsbehandeling heeft moeten worstelen. Ik krijg veel begrip van de mensen of toch poging tot want als je er zelf niet in zit of hebt gezeten kan je het nooit echt begrijpen.

Wij durven het niet teveel openbaar maken. Enkel onze ouders en zus zijn op de hoogte van onze plannen. Mijn zus is ondertussen zwanger en je merkt wel dat ze zich daar aan optrekken en soms heb ik zo wat het gevoel dat ze ons wat doodzwijgen. Misschien omdat ze bang zijn dat het ons zal kwetsen, maar ze mogen gerust eens vragen hoe het gaat zonder te focussen op een gewenste zwangerschap.
Deze reacties in onze familie zorgt ervoor dat we er nog niet open over praten naar de buitenwereld toe.
Op mijn werk is het sowieso geen aanrader dat ze het weten, is namelijk nogal een mannen-wereldje waarin er maar weinig begrip is of interesse is naar gezinsleven toe.

Ik hoop ook wel voor de toekomst dat dit wat meer bespreekbaar wordt, zonder dat iemand er moet over inzitten om zijn werk hierdoor te verliezen, minder kansen te krijgen e.d.
Ik ben zelfstandig en heb het noodgedwongen moeten vertellen tegen mensen waarmee ik soms samen werk. Ik vond het eerst moeilijk maar het valt wel mee. Veel familie is er bij ons niet en enkel mijn moeder weet het, mijn schoonouders mogen het niet weten want ze zouden het niet begrijpen. Ik heb ook een aantal goede vrienden (danspartners) die het weten, mannen, en ik krijg er veel steun van, had dat ook niet gedacht. Nog een goede vriend uit de straat, ook een man, is ook heel erg met mij begaan. Jij kent natuurlijk jouw collega's het best maar misschien moet je sommige een kans geven … Het doet mij enorm goed om er met mensen over te spreken die er wat verder van af staan. Nu kan jij er enkel over spreken met je man en familie, mensen bij wie het onderwerp heel gevoelig ligt.
Het blijft sowieso een gevoelig onderwerp en

JD89
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 juli 2018, 21:26

Re: eerste keer IUI

Bericht door JD89 » 5 juli 2018, 11:48

Ik werk in het ziekenhuis. Wat het wel makkelijk maakt voor de afspraken. Ik kan tussendoor vlug bij de gyn. Zo verlies ik niet teveel uren. In mijn familie weten ze day ik een tweede wil, maar niet dat we in behandeling zijn. Behalve mijn mama en zus weten het. Mijn zus heeft namelijk ook problemen om zwanger te worden😔. Op het werk weten mij collega’s het wel. Maar het is hier een vrouwenwereld. En dat maakt het wel makkelijk. Want ik krijg veel steun. Want soms heb ik zo van die dagen dat het echt eens van mijn hart moet. En dan ze een luisterend oor.
Ik heb straks terug een afspraak voor een follikelmeting. Hopelijk is mijn eitje groot genoeg en kan zaterdag de inseminatie plaatsvinden.

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten