Ingewikkeld...

IUI Forum
Plaats reactie
ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Ingewikkeld...

Bericht door ShH » 24 september 2018, 17:19

Hallo iedereen,

Even voorstellen: 34 jaar, reeds heel lang vrijgezel en altijd geweten dat ik dan wel bam ging worden :-)

Ik wil het wel (nog) niet vertellen op m’n werk, ik hou dat graag voor mezelf tot ik een aantal weken zwanger ben, anders moet je ook iedereen vertellen als het misloopt. Plus ik heb ook gewoon geen zin dat iedereen dat op de voet volgt, want dan moet je ook telkens vertellen als het niet gelukt is.
Niet evident dus, met al die ziekenhuis bezoeken dat een mens moet doen, veelal ongepland.

In augustus een eerste IUI gehad, op dat vlak perfect verlopen, op dag 12 naar ziekenhuis voor bloed en echo, follikel van 23mm, dus om 11u telefoon dat ik 2 dagen later mocht gaan voor inseminatie (en een voorschrift voor Ustrogestan ging krijgen) en mezelf pregnyl gestoken. Slechts 2x naar het ziekenhuis dus, ideaal. De dag van de inseminatie enkel de dokter gezien, geen verpleegster, die Ustrogestan is dus ook vergeten. Ik kreeg nadien dan nog telefoon van het ziekenhuis hieromtrent en het voorschrift werd opgestuurd.
Ik weet niet of ik het verkeerd begrepen heb, of het niet duidelijk gezegd is, maar ik heb dit maar 2x per dag genomen, terwijl het blijkbaar 3x moet. Ik had ook geen idee wanneer ik ermee moest stoppen. Toen ik telefoon kreeg dat ik niet zwanger was zei de verpleegster oei da’s wel jammer, dat speelt wel een rol. Euh ja, bedankt om de teleurstelling nog groter te maken dat het misschien wel daaraan zou kunnen liggen…
Ik had na een 5-tal dagen nochtans een hele dag een stekende pijn, nog nooit eerder gevoeld, dus dacht dat dat misschien wel eens de innesteling kon zijn. Niet dus.

Het is allemaal wat chaotisch verlopen vind ik. Ik belde toen ik de eerste dag ongesteld was, maar moest toch nog naar ziekenhuis voor bloed, om te zien of ik zwanger was. Euh ja, ik ben al ongesteld maar ok, ik kijk vol spanning uit naar jullie telefoontje :-)
Uiteindelijk 2x moeten gaan om te zien of waarden terug normaal waren (door die Ustrogestan), was me ook niet duidelijk wat daarmee allemaal bedoeld werd, ik vind het allemaal wat ingewikkeld en de info die je krijgt is schaars vind ik, voor hun is dat misschien vanzelfsprekend, maar voor een leek… Ik dacht toen ook dat we moesten 12 dagen rekenen vanaf dat m’n waarden terug normaal waren, maar dat bleek dan toch gewoon vanaf eerste dag ongesteldheid te zijn.

Vanmorgen dus naar ziekenhuis voor bloed en echo en daar was geen follikel te zien. We bleken de eisprong gemist te hebben. En als ik nu even tel zijn we inderdaad 13 dagen na m’n eerste dag menstruatie. Ik heb die dag doorgekregen toen m’n waarden terug normaal waren en heb er ook niet bij stilgestaan want ik begreep het toen ook allemaal niet zo goed meer.

Soit, vandaag dus keihard teleurgesteld. Eerste mislukt, mogelijks door niet genoeg Ustrogestan en tweede zelfs niet gebeurd door misrekening.

Volgende keer ga ik nu al op dag 10 of zo moeten gaan, maar dat is nu dus weer een maand wachten… En ik ben ook altijd heel mooi regelmatig, dus ik denk dat dat dan toch wel te vroeg zal zijn, dag 12 is perfect, is nu gewoon misrekend :-(

Tes86
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 september 2018, 10:02

Re: Ingewikkeld...

Bericht door Tes86 » 25 september 2018, 12:34

Hey!

Leuk dat je ook BAM mama wil worden! Ikzelf word dit jaar 32 en ben nu in mijn wachtweken na 2e IUI , zaterdag mag ik bloed laten nemen.

Ik neem nu ook 3 x daags utro en 2 x nog pregnyl gekregen. Jammer wel dat je slecht geïnformeerd bent 😕 waar ga je juist als ik mag vragen?

Ps: hou de moed erin! Volg cyclus beter hè!

Grt
1-10-2017 Pilstop
15-08-2018 IUI 1 - neg.
14-09-2018 IUI 2 - neg.
21-10-2018 IUI 3 - neg.
1-12-2018 IUI 4 - neg.
13-01-2019 IUI 5 - neg.
7-02-2019 kijkoperatie
2-05 laatste spuit behandeling endometriose
28-05 TP icsi 1 : positief 😍

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten