Eerste echo : niets/weinig te zien

IUI Forum
Plaats reactie
Evelien84
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 december 2018, 13:26

Eerste echo : niets/weinig te zien

Bericht door Evelien84 » 19 december 2018, 13:33

Dag dames,

Na 1 mislukte IUI en 1 miskraam na IUI waren we enkele weken geleden erg blij met een positieve bloedname. De hormoonwaardes waren erg goed.

Vandaag gingen we voor de eerste echo op 6 weken en 5 dagen ... Bloednerveus ...
Er was een mooie vruchtzak te zien die blijkbaar goed in de baarmoeder lag maar de gynaecologe zag ik eerste instantie helemaal niets erin. Na wat duwen en draaien zagen we af en toe iets heel wazig ...

We kregen 2 opties :
1. Vertrouwen om het oordeel dat het waarschijnlijk niets was en vandaag al tabletjes nemen om de miskraam uit te lokken
2. Nog een weekje wachten en opnieuw een echo nemen ...

We zijn voor optie 2 gegaan en moeten nu woensdag teruggaan. Het leek me dat de gynaecologe dit ook de beste keuze vond hoewel ze ons quasi geen hoop gaf ...

Het is werkelijk een emotionele achtbaan ... Heeft er iemand dit ook al meegemaakt?

Evelien84
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 december 2018, 13:26

Re: Eerste echo : niets/weinig te zien

Bericht door Evelien84 » 9 januari 2019, 13:31

Dag dames,

Graag wil ik jullie toch nog even een update geven van ons verhaal ...

Wij zijn 's anderendaags naar een andere gynaecologe geweest voor een second opinion ...
Wonder boven wonder ... Deze gynaecologe had een perfect op schema vruchtje in beeld mét hartslag ...
Alles in orde dus ...

We hadden dit laten weten aan de dienst fertiliteit van Hasselt dat er blijkbaar toch wat mis was gelopen met hun beeld. Op één nacht kan een embryo dan ook geen 10 mm groeien en een hartslag ontwikkelen ... We kregen helaas enkel de vroedvrouw aan de lijn.
Wij hadden eerlijk gezegd toch wel een telefoontje van de arts verwacht tijdens de daaropvolgende dagen ... Dit is jammer genoeg nooit gebeurd.

Uiteindelijk hebben we ons verhaal via mail gedaan bij de ombudsdienst van de Virga Jesse ... Hier werden we onmiddellijk verder geholpen ... De arts maakte er zich echter heel makkelijk van af door te zeggen dat de vroedvrouw de boodschap niet had doorgegeven én dat ze in het ziekenhuis over een minder kwalitatief echotoestel beschikt ...

Geen slecht woord over het ziekenhuis Virga Jesse want zij hebben deze situatie echt ernstig genomen ... Maar de fertiliteisdienst is echt te mijden!

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Eerste echo : niets/weinig te zien

Bericht door Eve1987 » 9 januari 2019, 17:19

Evelien84 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag dames,

Graag wil ik jullie toch nog even een update geven van ons verhaal ...

Wij zijn 's anderendaags naar een andere gynaecologe geweest voor een second opinion ...
Wonder boven wonder ... Deze gynaecologe had een perfect op schema vruchtje in beeld mét hartslag ...
Alles in orde dus ...

We hadden dit laten weten aan de dienst fertiliteit van Hasselt dat er blijkbaar toch wat mis was gelopen met hun beeld. Op één nacht kan een embryo dan ook geen 10 mm groeien en een hartslag ontwikkelen ... We kregen helaas enkel de vroedvrouw aan de lijn.
Wij hadden eerlijk gezegd toch wel een telefoontje van de arts verwacht tijdens de daaropvolgende dagen ... Dit is jammer genoeg nooit gebeurd.

Uiteindelijk hebben we ons verhaal via mail gedaan bij de ombudsdienst van de Virga Jesse ... Hier werden we onmiddellijk verder geholpen ... De arts maakte er zich echter heel makkelijk van af door te zeggen dat de vroedvrouw de boodschap niet had doorgegeven én dat ze in het ziekenhuis over een minder kwalitatief echotoestel beschikt ...

Geen slecht woord over het ziekenhuis Virga Jesse want zij hebben deze situatie echt ernstig genomen ... Maar de fertiliteisdienst is echt te mijden!
Erg hé, het is al zo'n moeilijk traject en als je dan nog zo'n dingen tegen komt …

Maar dikke proficiat dus met je zwangerschap! Hoeveel weken ben je nu ondertussen en voor wanneer ben je uitgerekend? Al nog een echo gehad? Niet teveel kwaaltjes?
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Evelien84
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 december 2018, 13:26

Re: Eerste echo : niets/weinig te zien

Bericht door Evelien84 » 9 januari 2019, 18:21

Vrijdag zal ik 10 weken ver zijn ... Uitrekeningsdatum is 8 augustus ... Volgende week heb ik opnieuw een echo bij de andere gynaecologe. Pas dan zal ik wat 'geruster' zijn ...

Ik heb eigenlijk heel weinig kwaaltjes ... Zelden misselijk, enkel als ik zwaarder heb gegeten. Wel best vermoeid en mijn noodswings schijnen ook opvallend te zijn ... En koud!!!! Ik slaap nu met de verwarming aan, sokken aan, dikke pyjama en dikke pull :-)

Inderdaad het is sowieso al een emotioneel slopend traject ... Je hebt bovendien als koppel ook al een heel traject afgelegd voordat je in het medisch circuit terecht kwam ... En dan komen zulke toestanden er nog bovenop ...
Ik probeer het naast me neer te leggen en naar de toekomst te kijken, maar 's nachts denken mijn 'dromen' (lees : nachtmerrie) daar toch anders over.

Ik heb het hier neergeschreven omdat ik mensen daar ook echt wel wil voor waarschuwen dat zulke dingen gewoon kunnen ... Altijd op jouw instinct afgaan!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten