Wachttijden KID Az St-Jan Brugge

IUI Forum
Plaats reactie
Solary
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 december 2018, 19:02

Wachttijden KID Az St-Jan Brugge

Bericht door Solary » 29 december 2018, 19:06

Hoi allen,

Vorige weerk 1ste afspraak had bij gyneacoloog.
Echo gedaan en verdere afspraken vastgelegd bij psych, bloedafname en hyfosy, dit allemaal in januari.
De eerste vrijdag van februari weten we dan of we mogen starten met KID.
Iemand die weet, na goedkeuring van psycholoog, hoelang het wachten is op een eerste poging?
Spannend allemaal!
Heel vriendelijke gyneacologe, maar door de spanning en de vele moeilijke woorden zoveel vragen vergeten te stellen :lol:

vele groetjes

ditte1011
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2018, 18:35

Re: Wachttijden KID Az St-Jan Brugge

Bericht door ditte1011 » 21 januari 2019, 16:41

Hallo Solary,

Ik heb net het KID traject doorgelopen in Sint-Jan. Ben nu 9 weken zwanger :)
Na je gesprek met dr. Declerck en goedkeuring kun je eigenlijk meteen starten, naar het CRG voor allerlei testen.
Je moet een beetje geluk hebben met je afspraak bij de psych, ik geloof dat ze maar 1 of 2 keer per maand vergaderen om de cases te bespreken. Bij mij was m'n afspraak de vrijdag en de vergadering de maandag erna, dus dat was niet lang stressen :)

Doe je het alleen of met een partner? Naar welke gyneacologe ga je? Alvast veel succes!
Ook geleerd om telkens mijn vragen op te schrijven zodat ik ze ineens kon stellen eenmaal ik er zit, want inderdaad, ook al loop je soms al weken met een vraag, eenmaal binnen wist ik plots niks meer...

Groetjes,
Judith

Solary
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 december 2018, 19:02

Re: Wachttijden KID Az St-Jan Brugge

Bericht door Solary » 21 januari 2019, 21:02

Hoi Judith,

Ondertussen een gesprek met pijn gynaecoloog had ( T. Desmet uit az st lucas). Daarop een week later al bij de psycholoog mogen gaan samen met mijn partner (lesbische relatie) en daar zo goed als binnen het kwartier weer buiten. Hij zei zelf al : ik zie geen reden om jullie tegen te houden. Vorige week bloedafname had. Deze week staat een hyfosy gepland. De eerste vrijdag van februari zit heel het team samen en de dinsdag erop mag ik bellen.
Vanaf de goedkeuring weet ik niet zozeer wat de volgende stappen zijn. Maar dat probeer ik donderdag een antwoord op te krijgen bij de gynaecoloog.
Wat voor testen volgen er dan nog?

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Mvg

ditte1011
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2018, 18:35

Re: Wachttijden KID Az St-Jan Brugge

Bericht door ditte1011 » 22 januari 2019, 13:47

Hey Solary,

Leuk dat het bij jou ook zo vlot gaat :)
Niet zeker welke bloedtesten ze al gedaan hebben bij jou, de enige die ik nog kan bedenken is het schuimonderzoek.
Daarbij kijken ze adhv schuim of je eileiders goed open zijn, anders heeft inseminatie uiteraard geen zin.

Dan heb je een intake gesprek met je gyneacologe en een vroedvrouw. Schrijf al je vragen maar op want hierna is er niet veel gelegenheid meer waar je kunt uitgebreid vragen stellen. Hierbij kies je dan de kenmerken van de donor en zo.

Daarna is het wachten op je regels, eerste dag doorbellen naar het CRG en dan op dag 11 of 13 of zo moet je gaan voor bloed en echo. En dan bekijken ze wanneer ze inseminatie kunnen doen of als het nog niet duidelijk is opnieuw voor bloed en echo.

Voila, in een notendop :)

Groetjes,

Judith

Solary
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 december 2018, 19:02

Re: Wachttijden KID Az St-Jan Brugge

Bericht door Solary » 22 januari 2019, 16:01

Goedemiddag,

Wat een leuk nieuws :)
Overmorgen heb ik dat schuimonderzoek al.
4 februari mag ik dan bellen en horen of ik al dan niet toegelaten ben.
Hoe spannend allemaal. Met een beetje geluk kunnen we eind februari al aan de slag met een eerste poging zo te lezen.
Bedankt voor de reactie.

Mvg
Solary

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten