Verplicht cyclus overslaan na curettage

IUI Forum
Plaats reactie
Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Verplicht cyclus overslaan na curettage

Bericht door Sara1987 » 3 maart 2020, 8:32

Hoi,

Ik wou even horen of er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten/hebben gezeten. Ik heb op 7/2/2020 een curettage moeten laten ondergaan omdat mijn zwangerschap helaas heel vroeg is misgelopen.

Ondertussen heb ik het gevoel terug een cyclus te hebben en pal in mijn vruchtbare periode te zijn.

Ik moet echter van de gynaecologen verplicht een cyclus over slaan en dit is voor mij enorm frustrerend. Langs de ene kant voel ik alle hormonen terug aan het werk gaan, met alle gemoedswisselingen erbij. Ik ben daar dus erg gevoelig aan, met als resultaat dat ik vorige week een paar dagen bij wijze van sprekend al huppelend door de dag ging, en sinds zaterdagavond dan weer eerder wat down.

Hoe zijn jullie de verplichte pauze na curettage door geraakt?

Groetjes,

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Verplicht cyclus overslaan na curettage

Bericht door Mitte » 3 maart 2020, 12:15

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Verplicht cyclus overslaan na curettage

Bericht door Sara1987 » 3 maart 2020, 18:29

Ik vind het vooral moeilijk om nu te ervaren dat ik in mijn vruchtbare periode ben, me gewoon ook keigoed voel (volgens mij ben ik 100% hersteld van de curettage, mijn menstruatie is véél pijnlijker en zwaarder dan het bloedverlies dat ik van de curettage).

En dan zitten wachten en horen dat er collega's zwanger zijn. Dat was even een kl"§!te moment. Ik vind ook nergens terug waarom ze aanraden om een cyclus te wachten. Als er dan nog wetenschappelijke onderbouwing voor zou zijn...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Verplicht cyclus overslaan na curettage

Bericht door Mitte » 3 maart 2020, 21:04

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Verplicht cyclus overslaan na curettage

Bericht door Sara1987 » 4 maart 2020, 7:24

Bijna iedereen op mijn werk weet dat ik bezig ben met IUI, en weet ook dat ik een miskraam heb gehad. Ik ben daar erg open over geweest, met als resultaat dat er over het algemeen ook voorzichtig wordt gecommuniceerd. Maar natuurlijk kan je niet vragen aan je collega's, om niet te zeggen dat ze zwanger zijn... Zou ook nogal moeilijk zijn, werk in een woonzorgcentrum en zeker voor de zorgkundigen moeten ze dat wel op tijd doorgeven...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Verplicht cyclus overslaan na curettage

Bericht door mich75 » 4 maart 2020, 9:40

Je lichaam moet recupereren na een mk, maar evengoed n*a een PU of een bevalling.

Doordat je in de mmm zit beslissen de artsen hoelang dit minimum is. Buiten de mmm kunnen ze je het alleen maar aanraden.

Als je na je bevalling voor een 2de kindje wil gaan, moet je een aantal maanden tussen laten in de mmm. Op de gewone manier raden ze dit ook aan en toch zijn er dames binnen de 3 maanden terug zwanger, niet ideaal voor het lichaam, maar het kan.

Het probleem bij ons hier allemaal is dat we zelf weinig te zeggen hebben en als je arts zegt dat je moet wachten, zit er jammer genoeg niets anders op.

Een zwangerschap is een aanslag op je lichaam, ook al verloopt ze vlot, dus je kan er dan best ook in optimale omstandigheden aan beginnen.

Elke rustmaand zal misschien als verloren tijd aanvoelen, maar het is niet anders en eens je een tijdje in de mmm zit neem je soms zelf een pauze om zowel mentaal als fysiek terug in vorm te komen.

Het grote probleem met een kinderwens is dat eens die actief wordt, we die zo snel mogelijk in vervulling willen zien gaan en elke dag dat het langer duurt is er 1 teveel. Als dan in je omgeving ook nog iedereen lijkt zwanger te geraken zonder veel moeite wordt het alleen maar moeilijker en zwaarder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten