Iemand ervaring met IUI in UZ Gent?

IUI Forum
Plaats reactie
Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Iemand ervaring met IUI in UZ Gent?

Bericht door Ekita » 23 mei 2021, 16:22

Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met IUI in UZ Gent. In Jan Palfijn en UZ Brussel (Jette) lijkt de timing er ons toch altijd naast te zitten. Een keer in Jan Palfijn had ik een controle-echo en zei de arts: ah, je bent al aan het ovuleren, maar we zullen toch de IUI morgen doen. Dat leek ons rijkelijk te laat. In Jette hadden we het gevoel dat het te vroeg was, bv. mijn LH was zeer licht aan het stijgen volgens bloed en ze deden al IUI de ochtend nadien terwijl mijn eisprongtestjes die ik tegelijkertijd deed, aangaven dat ik mijn LH piek op de ochtend van de IUI had.
Ik zeg niet dat dat per se ons 'probleem' oplost, maar na 6 IUI's de voorbije jaren waarvan we van 5 allebei het gevoel hadden dat ze maar wat deden (ook geen enkele met eisprong-trigger), hebben we toch onze twijfels.
Ik las nu in het boek van Petra De Sutter dat ze in UZ Gent er zeer dicht 'opzitten'. Zij zegt dat zaadcellen gemiddeld 6-12 uur na het wassen hun vermogen om te bevruchten verliezen en dat een eicel het meest vruchtbaar is de eerste 12 uur, zeker naarmate de vrouw ouder is en de kwaliteit vermindert. Daardoor is er maar een klein raam waarin bevruchting kan plaatsvinden en moet de IUI dus zeer nauwkeurig gepland worden.
Nu vraag ik mij dus af wat ze anders doen in UZ Gent? Ik hoorde al van echo's net vóór de IUI om te kijken of er al sprake zou zijn van een eisprong. Klopt dit? Iemand die hier info over heeft?

Alvast super bedankt voor jullie reacties :-)

Zitav
Berichten: 647
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Iemand ervaring met IUI in UZ Gent?

Bericht door Zitav » 25 mei 2021, 18:08

Hey!

Ik heb nu 9 dagen geleden mijn 3e iui gedaan in Gent.
In Gent nemen ze altijd bloed af en een echo. Ik heb L rijpe follikel gehad, maar nog geen echt lh - piek en dan moest ik testen met ovulatietesten. Als hij dan positief was moest ik de dag erna gaan. Ik heb ook al gehad dat ze zagen dat ik niet zelf tot een eisprong kwam, dan moest ik pregnyl spuiten en dan was het twee dagen later iui.
Ik heb nog nooit een echo gehad om te zien of het effectief gesprongen was of niet voor de inseminatie.

Groetjes en veel succes!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Iemand ervaring met IUI in UZ Gent?

Bericht door Glow » 25 mei 2021, 18:56

Hey!

Ik heb een gelijkaardige ervaring zoals Zitav. Normaal doen ze een echo+labo op dag 10 (kan ook 9 of 11 zijn) en dan checken ze om de 2 dagen. Bij mij heb ik zo al 2x gehad dat ik de tweede keer mocht komen op dag 12 en de dag zelf nog opgebeld werd om ´s avonds pregnyl te zetten en dan om op dag 14 de IUI te doen. Ik heb zelf nog nooit een spontane eisprong gehad dus daarmee kan ik niet vergelijken. Ik weet wel dat ze me gezegd hebben dat zelfs met een LH piek, ze je aanraden om pregnyl te zetten ter ondersteuning. Ik heb wel ook nooit verificatie gehad of de eisprong daadwerkelijk gebeurd is. IUI´s gebeuren normaal altijd in de namiddag in het UZ, behalve in het weekend.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Ekita
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 februari 2018, 14:03

Re: Iemand ervaring met IUI in UZ Gent?

Bericht door Ekita » 27 mei 2021, 18:25

@Glow @Zitav, dankjewel voor jullie reacties. Beetje hetzelfde als in Jan Palfijn dus...
Veel succes meiden!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten