pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

IUI Forum
Plaats reactie
Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Margootje » 11 december 2021, 21:47

Ik weer...

Nu moest ik zonet pregnyl zetten voor inseminatie van maandag... zag ik dat er geen spuiten meegeleverd zijn in het doosje. Nu valt mijn frank dat dit vorige keer door de verpleging in het hospitaal is meegeleverd en niet door de apotheek. Deze keer heeft niemand iets gezegd.
Ik baal enorm, heb zoveel schrik. Ik ga morgenvroeg dan maar naar het hospitaal om te vragen wat ik moet doen.

Hebben jullie al eens zoiets voorgehad en tips?

Danku

bang margootje :'(
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Liesjeb » 11 december 2021, 22:14

Hoi Margootje, heb dat ook al eens voorgehad toen ik nog bij privΓ© gyn in behandeling was. Ik ben toen in allerijl naar apotheek van wacht gegaan, die hebben meestal wel het nodige in huis πŸ˜‰
Succes met je inseminatie πŸ€πŸ€— Liefs x
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Margootje » 11 december 2021, 22:55

Hi lieve Liesje
Wat toevallig en wat lief dat je zo snel reageert πŸ˜‡
Ik ben echt ontroerd!!!!
Dankjewel πŸ™πŸΌπŸ’œπŸ’• 😽😽😽
Ik ben huilend naar de apotheek van wacht gereden en die wist nog het hele boeltje tevoorschijn te toveren. 11,1 euro honorarium maar ik dacht: een engelen getal 1 1 1 dat zal dat misschien alsnog een goed teken zijn. πŸ‘Ό
Dus nu heb ik weliswaar 2 u te laat (om 22u45) de prik gezet. Maandag dus eisprong tussen 10u45 en 14u45. En om 12 u inseminatie. Valt mee.

Dankjewel en πŸ’― karma punten komen jouw kant uit
πŸͺ†πŸͺ†πŸͺ† slaap lekker!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Hillie » 12 december 2021, 23:57

Omg, ik heb net hetzelfde voor gehad!! Na wat rondbellen dan om half elf savonds nog naar iemand zijn mama gereden die bij wit gele kruis werkt... Dus spuitje ook 2 uur te laat gezet, en enorm veel stress gehad, niet leuk! Ik was ook enorm teleurgesteld dat niemand me er aan herinnerd had dat dat het enige is waar geen spuitje bij zit!
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Margootje » 13 december 2021, 8:54

Hillie jij ook dan! Dat is echt niet leuk hè, ik vind dat dit eigenlijk standaard procedure moet zijn om ons die spuit mee te geven of erop te wijzen dat er geen spuit bij zit. Het valt duidelijk meermaals voor dat een vrouw in zo een benarde positie belandt en men moet zich er toch bewust van zijn dat het een hoop stress geeft wat niet wenselijk is. Nee echt ben ook een beetje boos maar ik durf niet boos zijn want de mensen hebben tenslotte ons lot in hun handen dus ik blijf ze liefst genegen.

Het is al zo een gevecht van m’n positieve instelling tegen m’n negatieve gedachten, echt een boksmatch, en op zulke momenten denk ik echt; wilt er wel iemand dat dit lukt?

Enfin ik heb het internet natuurlijk afgeschuimd om antwoorden te vinden op de vraag: hoe nauw steekt het?
Ik heb dan maar besloten (positief denken) dat het net goed is, dat die twee uur later nu voor een betere timing gaan zorgen.

πŸ•―βœ¨
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Glow » 13 december 2021, 10:01

Bij mij gaven ze eigenlijk altijd reserves mee. Dus ik heb nu wel wat spuitjes en naalden liggen die ik niet meer gebruik. Dus een tip is wel om een paar extra te vragen. Just in case. 😊
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Hillie » 14 december 2021, 0:40

Als het voor eicel pick up is, maakt het uur wel uit. Mr als het voor een eisprong is voor inseminatie of terugplaatsing ofzo, komt het gelukkig niet aan op 2 uur (maar dat besef je op die moment zelf niet 🀣). Gelukkig!
Succes met de inseminatie! (Mijn 2 uur vertraging heeft me uiteindelijk toch geluk gebracht!)
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: pregnyl gehaald maar geen spuiten meegekregen

Bericht door Margootje » 14 december 2021, 9:22

Glow dat is een heel goede tip, dankjewel! Ga ik ook doen tegen volgende keer. Ik ga spuiten hoarden.

Hillie, haha idd, hoeveel ik met m'n vingers heb zitten tellen, optrekken, aftrekken, etc, maar uiteindelijk heb je wel een breed "window" aangezien zowel het eitje als sperma toch een aantal uren overleven.

De IUI had uiteindelijk zelf ook nog 3 kwartier vertraging, aangezien mijn baarmoeder plots wat gekanteld was, en wel naar voor? Een bocht naar voor? Dus mijn bezorgdheid heeft zich sindsdien verplaatst van de timing naar de effecten van een gekantelde baarmoeder en ook naar de levensduur van ontdooid zaad buiten de baarmoeder.

De eerste gynaecologe kreeg de catheter er immers niet in, de tweede ook niet, ben dan eerst gaan plassen (dat hielp vorige keer) en dan alsnog verplaatst van behandelruimte naar één waar een echo van m'n baarmoeder kon gemaakt worden. De gyn heeft dan in plaats van een soepel cathetertje een stijver exemplaar gebruikt om zich een weg te kunnen banen. Ze zei dat ze het zaad al die tijd warm hielden maar dat lijkt me straf aangezien het daar gewoon 3 kwartier in een spuit op kamertemperatuur bleef liggen wachten tot de catheter op z'n plaats zat.

Enfin ik zoek overal iets en inderdaad @Hillie ik ga er lekker vanuit dat het allemaal goed gaat gaan deze keer, dat het mij ook allemaal geluk gaat brengen. Ik zag ondertussen op een ander subforum dat jij in verwachting bent, hoeraaa hoeraa wat moooiiiii, geniet ervan, veel geluk!!!!!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten