Op zoek naar positiviteit!

IUI Forum
Plaats reactie
ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Op zoek naar positiviteit!

Bericht door ingevr84 » 2 februari 2022, 12:45

Hallo dames!
Ik ben nieuw hier, en heb net een eerste inseminatie achter de rug op 28/1. Na een jaar proberen op de natuurlijke manier en een partner die een hersteloperatie achter de rug heeft, helaas geen succes gehad... Ik ben ook al 37 dus qua omstandigheden, niet ideaal :-)
Na 2 follikelmetingen bleek dat ik eentje had van 25mm, en overduidelijke bloedwaarden. De volgende dag rond 15u ging de inseminatie door. Ik heb ook letrozole genomen en een pregnyl spuit gezet de dag voor inseminatie.
Nu zijn die vervelende wachtweken bezig, en ik ben op zoek naar positieve verhalen met IUI. Ik stel me ook de vraag of je het verschil voelt wanneer het gelukt is? Zijn er al heel vroege symptomen of komen die pas na die eerste 2 weken?

Laat gerust iets weten, als je in dezelfde situatie zit of een succesvolle IUI hebt gehad.

Ik kijk uit naar jullie verhaal :-)

groetjes,
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Op zoek naar positiviteit!

Bericht door Glow » 3 februari 2022, 21:29

Hey Inge,

Wat spannend allemaal zeg, die eerste IUI! Ik kan je alvast een positief verhaal meegeven want ik ben nu 36 weken zwanger na een derde IUI poging. Zo'n traject is best wel zwaar, zeker op mentaal vlak. Ik weet nog hoe onzeker ik was. Vooral die vraag of het bij ons zou lukken speelde in mijn hoofd. Die wachtweken zijn echt vreselijk! En door allerlei factoren konden we in praktijk maar om de 2 maanden een poging doen (overstimulatie en cystes).

We hadden eigenlijk al een afspraak gemaakt om na de derde IUI te kijken voor verdere stappen. Dus we hadden er weinig hoop in dat die derde poging wel ging lukken. Ik voelde me ook helemaal hetzelfde tijdens die poging en heb toen een test gedaan op dag 14 met het idee dat het wel negatief zou zijn. Dus groot was mijn verbazing toen ik direct dat plusje zag! Mijn symptomen kwamen pas meer dan een week later, dus pin je zeker niet vast op het voelen van iets. Vaak is het gewoon nog te vroeg! Bovendien gelden veel symptomen ook als menstruatiesymptomen.

Het enige wat je in die wachtweken kan doen is afleiding zoeken. Ik liet me met een negatieve test ook toe om die dag zelf verdrietig te zijn. De volgende dag was dan de start van een nieuwe poging, een nieuwe kans. Veel succes alleszins!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: Op zoek naar positiviteit!

Bericht door ingevr84 » 4 februari 2022, 7:58

Hey Glow,

Bedankt om de tijd te nemen en je verhaal te delen :-)
Leuk om te horen dat je na 3 pogingen zwanger werd! Je bevallingsdatum komt al dichtbij, dus het zal wel spannend zijn nu :-)
Inderdaad, dat het dezelfde symptomen zijn in die laatste week wachten maakt het niet makkelijker! Ik merk dat ik op zoek ga naar kleine veranderingen of probeer om iets te voelen, maar dat is eigenlijk nog veel te vroeg. Nu de eerste week om is, wordt het echt spannend. Ik denk dat je bij de eerste poging extra hoopvol bent, omdat je nu "begeleid" wordt en de omstandigheden en timing optimaal zijn om zwanger te geraken...
Je geeft daar wel een goede tip mee, om enkel de dag van de negatieve test verdrietig te zijn en de dag nadien weer positief te zijn naar de volgende poging toe. Die ga ik proberen toe te passen, bedankt!

Is je zwangerschap vlot verlopen? Is het je eerste kindje?

Groetjes,
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 —> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 —> zwanger van verse TP op dag 5

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten