Foute inschatting moment eisprong?

IUI Forum
Plaats reactie
Qwerty
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 december 2022, 22:24

Foute inschatting moment eisprong?

Bericht door Qwerty » 7 december 2022, 22:45

Dag allemaal

Ruim een jaar geleden startten we met een vruchtbaarheidsbehandeling, IUI via natuurlijk cyclus.
Ondertussen zijn we 8 pogingen verder zonder gewenste resultaat. Poging 1 en 5 bleken aanvankelijk geslaagd maar liepen alsnog mis op respectievelijk 4 weken en 10 weken.
Ondertussen werden de gesprekken rond IVF opgestart en de eerste afspraken reeds vastgelegd voor half januari.
In afwachting wilde de gynaecoloog nog een 9de inseminatie inplannen, deze zou in de loop van deze week doorgaan. Maandag ging ik voor het eerst om een bloedname en echo, dit was de 11de dag in mijn cyclus. Deze laatste is zeer regelmatig met telkens mooi op dag 14 een eisprong. Op dag 11 bleek er een follikel van 18mm en zei de gynaecoloog dat de inseminatie vermoedelijk voor dinsdag of woensdag zou zijn. Echter kreeg ik later op de dag telefoon dat mijn bloedwaarden wat “achterop hinkten”, iets waarover ik me geen zorgen hoefde te maken. Op dinsdag moest ik opnieuw bloed laten nemen (geen echo), deze keer volgde er enkel een berichtje met de boodschap om op woensdag (vandaag) opnieuw langs te gaan voor bloedname en echo.
Volgens de gynaecoloog die vanmorgen de follikelmeting deed (een andere als maandag) was mijn LH-hormoon op dinsdag gezakt tov maandag. Bij de echo was er geen follikel meer te vinden dus was de conclusie dat “het moment” voorbij was, “we hebben de eisprong gemist”. Uit de bloedname van vandaag bleek inderdaad ook dat het LH-hormoon wederom was afgenomen.
Later op de dag kreeg ik telefoon van mijn eigen gynaecoloog (die maandag de echo deed) voor een woordje uitleg. Zij zegt dat de eisprong vermoedelijk vroeger geweest is dan voorzien maar zegt dat een inseminatie toch niet zinvol was geweest omdat het te vroeg in mijn cyclus was.
Dit alles blijft heel zwaar op mijn maag liggen. Heeft de gynaecoloog van maandag een inschattingsfout gemaakt? Of heeft de vroedvrouw mijn eerste afspraak op dag 11 te laat gepland? Naar mijn gevoel klopt er iets niet.
Iemand al iets gelijkaardig meegemaakt? De gynaecoloog sprak van geen volwaardige cyclus, dit zou volgens haar nog gebeuren maar ze kan dit theoretisch niet verklaren.
Wij blijven met een heel vervelend gevoel achter. Daar gaat onze laatste hoop om via IUI zwanger te worden, het is moeilijk om ons hierbij neer te leggen omdat er geen duidelijk uitleg volgt. Heel frustrerend en niet goed voor het vertrouwen in onze arts.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten