Het begin van een nieuw avontuur

IUI Forum
Plaats reactie
Tessa2023
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 januari 2023, 20:25

Het begin van een nieuw avontuur

Bericht door Tessa2023 » 10 januari 2023, 20:59

Hallo,

Reeds 2 jaar spookt het door mijn hoofd om alleenstaande mama te worden.
Vorig jaar sprak ik er over met mijn collega's en al snel kwam het besef dat ik dit echt wil. Maar toen heb ik besloten om het idee even te laten rusten. Ik wou zeker zijn dat dit geen overhaaste beslissing zou zijn.
Tot nu... Het nieuwe jaar brak aan en iets in mezelf schreeuwde dat dit het jaar wordt.
In maart wordt ik 32jaar en ook dit weegt door in mijn beslissing om er nu echt aan te beginnen.
Vorige week belde ik voor een afspraak bij de gynaecoloog om het traject op te starten. Volgende week mag ik al langs gaan.

Ik ben zeer benieuwd hoe lang het allemaal zal duren voor het effectief zo ver zal zijn.
De afspraak bij de gynaecoloog is alvast sneller dan verwacht aangezien ik hoorde dat dit 3 tot 4 maanden kon duren.

In mijn droom is mijn wondertje er al op het einde van het jaar. Maar als ik lees dat er een wachtlijst is voor een donor zegt mijn verstand dat dit niet realistisch zal zijn.

Benieuwd wat de toekomst brengt...

bambi19960904
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 december 2022, 13:26

Re: Het begin van een nieuw avontuur

Bericht door bambi19960904 » 15 januari 2023, 9:50

Ik denk dat wachtlijst van donor echt afhangt van ziekenhuis en van eisen die je zelf stelt. Wij hebben zo goed als niet moeten wachten op donorstalen maar hadden ook helemaal geen eisen, het maakte ons niet uit hoe of wat zeg maar.
Maar wij hebben alle testen (bloed, psycholoog,…) gedaan, kregen een go, hebben de stalen betaalt en bestelt en de maand erna al de eerste staal kunnen gebruiken 🤷. Dus ik denk echt dat die wachttijd afhangt van verschillende factoren. Dus ik hoop voor jou dat je ook geluk hebt en het meevalt! Alvast veel succes 🤞
IUI succes: ZL geboren 2/3/18
IUI poging: 14/12/22 negatief
IUI poging: 15/01/23 negatief
IUI poging: 06/04/23 negatief
IUI poging: 13/05/23 negatief
IUI succes: 22/02/24 keizersnede

Tessa2023
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 januari 2023, 20:25

Re: Het begin van een nieuw avontuur

Bericht door Tessa2023 » 17 januari 2023, 17:42

Vandaag was het zover, mijn eerste afspraak bij dokter Decleer.
Met toch een stressje kwam ik aan in zijn praktijk.
Ik kreeg uitleg rond het proces, de kostprijs en de wachtlijst.
Er is momenteel en wachttermijn van 4 maanden. Binnen deze termijn krijg ik normaal een telefoon wanneer er een gepaste match is gevonden voor mij.
Alle contracten dus getekent en hop, ik sta op de lijst!

Laat het wachten maar beginnen 😅

timothyferriss
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 november 2023, 3:44

Re: Het begin van een nieuw avontuur

Bericht door timothyferriss » 28 november 2023, 3:45

Wat goed dat je de beslissing hebt genomen om alleenstaande moeder te worden! Het is duidelijk dat je er goed over hebt nagedacht en dat je er helemaal klaar voor bent.


retro bowl

Tessa2023
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 januari 2023, 20:25

Re: Het begin van een nieuw avontuur

Bericht door Tessa2023 » 28 november 2023, 15:25

Ik was dit forum even helemaal vergeten 😅

Intussen zijn we 10 maanden verder en is er toch veel gebeurd.
2x IUI zonder succes.
In augustus een laproscopie gehad waaruit bleek dat ik met endometriose zat en mijn eileiders stuk zijn door een ontsteking. Conclusie was dat natuurlijk zwanger worden er niet in zit voor mij.
3 inspuitingen gekregen met Zoladex.
Vandaag, 28 november, net mijn eerste pick-up gehad voor IVF. Maar liefst 30 follikels aangeprikt en 20 eicellen gevonden ❤️
Als het geluk nu een beetje aan mijn kant wil staan zou ik het jaar zwanger kunnen afronden.

toekomstigebam
Berichten: 210
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: Het begin van een nieuw avontuur

Bericht door toekomstigebam » 28 november 2023, 22:13

Tessa2023 schreef:
28 november 2023, 15:25
Ik was dit forum even helemaal vergeten 😅

Intussen zijn we 10 maanden verder en is er toch veel gebeurd.
2x IUI zonder succes.
In augustus een laproscopie gehad waaruit bleek dat ik met endometriose zat en mijn eileiders stuk zijn door een ontsteking. Conclusie was dat natuurlijk zwanger worden er niet in zit voor mij.
3 inspuitingen gekregen met Zoladex.
Vandaag, 28 november, net mijn eerste pick-up gehad voor IVF. Maar liefst 30 follikels aangeprikt en 20 eicellen gevonden ❤️
Als het geluk nu een beetje aan mijn kant wil staan zou ik het jaar zwanger kunnen afronden.
Wauw kei goed! Ik hoop met je mee!!
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten