IUI 3x, pcos

IUI Forum
Plaats reactie
FienG
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 januari 2023, 16:15

IUI 3x, pcos

Bericht door FienG » 19 januari 2023, 16:54

Hallo iedereen,

In september 2021 heb ik de diagnose van PCOS gekregen, even schrikken want we waren eigenlijk nog niet bezig met onze 'kinderwens'. Maar natuurlijk wilden we heel graag kindjes en was het dus wel schrikken dat dit waarschijnlijk niet spontaan ging lukken. Mijn 2 zussen hebben ook een fertiliteitstraject meegemaakt dus wist ik wel wat er ons te wachten stond.

Ik had sinds mei/juni 2021 felle bloedingen, geen normale cyclus en nog wat ongemakken en daardoor in september langsgegaan bij de gynaecoloog.
Dus ben ik sinds juni 2021 gestopt met de pil, gewoon om even mijn lichaam 'hormoonvrij' te laten en kijken of er iets ging veranderen.

Na mijn diagnose hebben we nog eventjes gewoon geprobeerd, omdat we nog leuke reisplannen hadden en gewoon een paar maanden alles laten rusten.
In april 2022 zijn we gestart met hormonenbehandeling met femara. Dus gewoon hormonen nemen en dan bloed prikken en als ik mijn eisprong had moesten we dus zeker die dag seks hebben.
Ik reageer meestal iedere maand op femara, en meestal krijg ik een spontane eisprong (als ze lang genoeg wachten, wat natuurlijk stressvol is om zo veel naar het ziekenhuis te gaan) nog maar 2x pregnyl gehad.
Bij mijn vriend is alles oke, al een hele opluchting.
In september 2023 zijn we dan gestart met de inseminatie, omdat er dus nog altijd geen zwangerschap was ontstaan.

Het probleem bij mij is, dat ik een week na mijn eisprong al bloedingen heb. Soms veel, soms heel rood, soms wat bruiner. Maar het blijft echt heel lang aanslepen, soms tot 2 weken lang. Dit is zo verschrikkelijk irritant, omdat ze geen oorzaak kunnen vinden. Ik neem al na mijn inseminatie progebel (progesteron) en duphaston. 6x per dag.
Dus ze proberen die bloedingen op te vangen maar nog altijd geen resultaat.

Na mijn tweede inseminatie (helaas dus weer niet zwanger) stelde mijn gynaecoloog voor om een hysteroscopie te doen. Dus een onderzoek van mijn baarmoeder, met de hoop dat ze misschien iets gingen vinden waarom die bloedingen er zijn. Ze hebben niets gevonden, enkel wat fijne verklevingen die ze tijdens dat onderzoek hebben verwijdert. Anders niets speciaals gevonden, ook een biopsie genomen en ik had ook geen infecties.
Dus weer niets verder.. Langs 1 kant heel blij dat er niets ernstigs is, maar het is echt frustrerend. Ik heb nog geen 1 maand hoopvol kunnen denken omdat ik iedere keer die bloedingen heb..
Dan heb ik een maand mijn baarmoeder laten 'resetten', dus preventief antibiotica nemen, moest er toch ergens een infectie zijn.. En een maand een soort anticonceptiepil nemen, om de hormonenbalans terug op te wekken. Dus weer een verloren maand, weeral niets aan te doen, weeral zoveel onmacht..

Na mijn onderzoek heb ik veel bloed verloren, tot 2 weken erna. Maar blijkbaar is dit normaal. Dan is het ook zo moeilijk om te weten wanneer je menstruatie begint, aangezien je bijna heel de tijd bloedingen hebt.
Dan terug met femara (letrozol), 5 dagen 1 pilletje.
Na een week opnieuw controle, de follikels groeiden amper en slijmvlies nog super dun. Dan nog een week dubbele dosis en 2 keer teruggaan voor bloed te prikken en echo. Dus weer veel stress. Nu dinsdag opnieuw geweest en alles zag er goed uit en uit mijn bloed bleek dat ik spontaan ging ovuleren.
Dus gisteren heb ik mijn derde inseminatie gehad, ik hoop zo hard dat dit onze maand wordt.

Nu heb ik ook bruin/donker bloedverlies. Misschien door de inseminatie? Ik ben nu ook naar een osteopaat geweest om alles eens los te maken en volgende week ga ik naar de acupunctuur (omdat ze hier mee blijkbaar de cyclus regelmatig kunnen maken)
Ik neem nu 3x progebel en 3x duphaston en nog wat supplementen. Ik hoop zo hard dat ik binnen 2 weken een positieve test kan hebben.
Soms voel ik me zo machteloos. Zijn er mensen met dezelfde symptomen? Mijn cyclus is ook helemaal in de war geraakt na mijn COVID vaccin 2021, astrazeneca. Ik wou hier nooit te veel over nadenken maar als ik eerlijk ben denk ik dat dit mijn cyclus heeft verstrooid.
Het is zo frustrerend dat ik constant die bloedingen heb, ik heb soms meer dan 15 dagen mijn regels.. De gynaecologen vinden niets, al naar verschillende artsen geweest.
Volgende week ga ik eens bloed laten prikken (voor de zoveelste keer) om te zien of ik toch geen hormoonverstoring heb. Maar dan is er niet veel aan te doen..

Heel veel succes aan iedereen hier! Fertiliteitstrajecten worden zwaar onderschat, hopelijk bij iedereen rap goed nieuws!!!!
Ik zou zo graag nog in 2023 een kindje verwelkomen in ons gezin..
Fien

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI 3x, pcos

Bericht door Wensje07 » 20 januari 2023, 10:26

Dag Fien

Oh wat een verhaal! IK wens je echt heel veel succes toe. Hopelijk kan je hier een beetje je ei kwijt, want het is idd echt veel..
ik zelf was er ook totaal niet mee bekend en ik weet ik moet mezelf zo gelukkig prijzen met mijn twee dochters van 9 en 10. 2 miskramen als ik 28 was maar wel twee gezonde dochters erna.
NU nieuwe partner die 10 jaar jonger is en nog geen papa en we willen natuurlijk nog een kindje... maar premenopauze ( erfelijk, mama ook )
Ik heb ook al een hysteroscopie gehad in Leuven en ga nu starten met Inseminatie maar zo bang ook. We doen nu drie maanden met letrazole en dat is echt vermoeiend, al die echo's , al die bloedonderzoeken en tegelijk niks tegen de weg die jij al gevolgd hebt. Ik kan je dus echt begrijpen, want ik voel nu al de stress en het verdriet elke maand....

Mijn duimen staan krom! wanneer zou je NOD hebben?

vele warme groeten
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: IUI 3x, pcos

Bericht door Jeanneke » 20 januari 2023, 13:45

Het IUI-clubje is een groep die het actief is als het over IUI gaat. Al is het ook met ups en downs.

Heel veel succes in de wachtweken!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

FienG
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 januari 2023, 16:15

Re: IUI 3x, pcos

Bericht door FienG » 23 januari 2023, 13:11

Wensje07 schreef:
20 januari 2023, 10:26
Dag Fien

Oh wat een verhaal! IK wens je echt heel veel succes toe. Hopelijk kan je hier een beetje je ei kwijt, want het is idd echt veel..
ik zelf was er ook totaal niet mee bekend en ik weet ik moet mezelf zo gelukkig prijzen met mijn twee dochters van 9 en 10. 2 miskramen als ik 28 was maar wel twee gezonde dochters erna.
NU nieuwe partner die 10 jaar jonger is en nog geen papa en we willen natuurlijk nog een kindje... maar premenopauze ( erfelijk, mama ook )
Ik heb ook al een hysteroscopie gehad in Leuven en ga nu starten met Inseminatie maar zo bang ook. We doen nu drie maanden met letrazole en dat is echt vermoeiend, al die echo's , al die bloedonderzoeken en tegelijk niks tegen de weg die jij al gevolgd hebt. Ik kan je dus echt begrijpen, want ik voel nu al de stress en het verdriet elke maand....

Mijn duimen staan krom! wanneer zou je NOD hebben?

vele warme groeten
Hallo,

Bedankt voor je berichtje! Ik wens je ook heel veel succes, zoek heel veel steun bij elkaar. Als je met vragen zit zeker durven stellen aan de artsen.
Ik mag 3/2 testen, ik hoop zo hard dit dit onze maand zal worden!

Veel groetjes
Fien

FienG
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 januari 2023, 16:15

Re: IUI 3x, pcos

Bericht door FienG » 23 januari 2023, 13:11

Jeanneke schreef:
20 januari 2023, 13:45
Het IUI-clubje is een groep die het actief is als het over IUI gaat. Al is het ook met ups en downs.

Heel veel succes in de wachtweken!
Bedankt!!

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI 3x, pcos

Bericht door Wensje07 » 23 januari 2023, 14:39

Dankjewel! Ik heb net telefoon gehad na bloedname daarstraks. Er werd gedacht dat het prijs was aangezien ik licht bloed heb op dag 16 ... EN innestelingsbloed, maar blijkt dat ik gewoon geen eisprong gehad heb :(
Die emoties altijd he amai.. Maandag naar Leuven voor bloed en dan inseminatie. Hoe verloopt dat eigenlijk?
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

FienG
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 januari 2023, 16:15

Re: IUI 3x, pcos

Bericht door FienG » 23 januari 2023, 15:12

Niet leuk he, al die stress..
Ik moet iedere keer op dag drie van mijn menstruatie beginnen met 1tabletje femara (letrozol). Gedurende 5 dagen, dan moet ik naar het ziekenhuis voor een echo en soms bloed prikken. Dan kijken ze of er al reactie is.
Is al geweest dat er veel reactie was en dat ik paar dagen erna al mijn eisprong heb gehad. Maar de laatste keren duurde het twee weken en dubbele portie hormonen. Dus ik had vorige week dinsdag een follikel van 17mm en mijn baarmoederslijmvlies was 6mm. Niet super super maar toch goed. En bloed getrokken en gezien dat ik spontaan ging ovuleren, dus ik heb woensdag mijn inseminatie gehad.

Proberen te ontspannen tijdens de inseminatie, het duurt echt niet lang maar altijd best om alles te ontspannen (gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Bij mij de eerste keer wat stroef verlopen, mijn baarmoederhals ging niet makkelijk open. Maar 2de en 3de keer met een volle blaas geweest en niets gevoeld. Voelt een beetje zoals een echo maar dieper natuurlijk, kan wat krampjes geven.
Maar natuurlijk is dit heel persoonlijk.. De ene heeft geen last de andere wel. Gewoon proberen rustig te blijven, dit helpt echt :) mijn vriend gaat iedere keer mee en zo ben ik op mijn gemak.

Ik hoop dat ik volgende week eindelijk eens een test kan doen (vorige pogingen altijd bloedingen gehad dus direct geen hoop meer,) en hoop zo hard dat die positief zal zijn!
Dat we eindelijk zwanger zijn.

Groetjes en succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten