Ervaring snel groeiende follikels?

IUI Forum
Plaats reactie
Rosabloem
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 januari 2023, 9:27

Ervaring snel groeiende follikels?

Bericht door Rosabloem » 30 januari 2023, 9:38

Hee allen, ik ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en ben benieuwd hoe dat is verlopen/verloopt.
Sinds april 2021 spiraal verwijderd. Na een jaar testen gehad. Ik heb een dichte eileider linkerkant. Omdat verder alles prima was een half jaar moeten wachten op IUI.
Nu 2 rondes IUI gehad met CLOMID. 1e ronde 3 eitjes en 2e ronde 4 eitjes. Echter op dag 9/10 cyclus(eerste echo) is steeds een follikel al 18+ waardoor er wordt overgegaan op inseminatie. Ik heb dus dan maar 1 ei wat mee doet. De andere zijn dan ong 10-12. Ronde 3 is niet doorgegaan omdat ik nu een cyste heb..

Mocht je hier ervaring mee hebben of ideeen hoor ik het graag!

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Ervaring snel groeiende follikels?

Bericht door Glow » 30 januari 2023, 10:53

Rosabloem schreef:
30 januari 2023, 9:38
Hee allen, ik ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en ben benieuwd hoe dat is verlopen/verloopt.
Sinds april 2021 spiraal verwijderd. Na een jaar testen gehad. Ik heb een dichte eileider linkerkant. Omdat verder alles prima was een half jaar moeten wachten op IUI.
Nu 2 rondes IUI gehad met CLOMID. 1e ronde 3 eitjes en 2e ronde 4 eitjes. Echter op dag 9/10 cyclus(eerste echo) is steeds een follikel al 18+ waardoor er wordt overgegaan op inseminatie. Ik heb dus dan maar 1 ei wat mee doet. De andere zijn dan ong 10-12. Ronde 3 is niet doorgegaan omdat ik nu een cyste heb..

Mocht je hier ervaring mee hebben of ideeen hoor ik het graag!
Hey, het is toch net de bedoeling om 1 eitje te hebben? Ik had altijd meerdere en snelgroeiende bij clomid waardoor ik 1 poging ook heb moeten laten afbreken (3 follikels doen ze niet, 2 is op eigen risico). Mijn dosis is toen ook gehalveerd geweest (half pilletje). Ik heb ook na een ronde een cyste gehad omdat er 2 follikels klaar stonden maar maar eentje sprong. Met de pil was die snel weg. De cyclus daarop had ik een follikel van 23 mm en een tweede van 16 ofzo op dag 11. De inseminatie was op dag 13 en daar is mijn dochter uitgekomen.
In oktober ben ik dan terug gegaan voor een brusje. Ze deden geen clomid meer maar letrozole en dat is wel goed voor snelle reageerders zoals ik. Letrozole zorgt voor een andere soort stimulatie. Dat was wennen. Op dag 10 had ik alleen maar kleine follikels en ik moest dan uiteindelijk nog 2 controles doen. Bij controle 3 was er een parel van 22 mm zonder extra gegroeide follikels. Ideaal dus. Ik ben nu zwanger van deze poging.

Veel succes!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten