Te veel follikels via clomid

IUI Forum
Plaats reactie
BOEMER
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2023, 13:23

Te veel follikels via clomid

Bericht door BOEMER » 31 mei 2023, 16:57

Hallo allemaal
Ik had eens een vraagje,
Ik zit aan mijn tweede cyclus met clomid nu hebben ze vandaag op dag 10 gezien dat ik 4 follikels heb.
2 van 14mm en 1 van 12mm en 1 van 10mm.
Nu willen ze 3 van de 4 follikels uithalen voor ze gaan insemineren. Ik had graag gehad dat ze de 2 grootste follikels hadden gehouden voor tijdens de iui maar als ik 3 van de 4 follikels niet ging weghalen gingen ze deze maand de iui niet laten door gaan , kan dit zomaar?

Alvast heel erg bedankt
Groetjes

Glow
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Te veel follikels via clomid

Bericht door Glow » 31 mei 2023, 18:34

Ik zou jouw vragen gewoon stellen aan de arts hoor. Zodat je beter duiding krijgt.

Zelf heb ik al gehad dat ik 3 follikels van ongeveer dezelfde grootte had. Hier geen optie gehad tot het wegprikken van follikels. Dat is me zelfs niet voorgesteld geweest. Mijn IUI is toen gecancelled. De volgende keer hebben ze dan mijn dosis gehalveerd en had ik nog altijd elke keer 2 follikels. Dat lieten ze toe met mijn toestemming maar liever hebben ze geen kans op meerlingen door het verhoogde risico tijdens de zwangerschap. In principe mogen ze de poging cancellen als ze de risico's te zwaar vinden voor de patiënt.

Zelf zou ik trouwens letrozole aanraden ipv clomid als je zo sterk reageert. Voor mijn tweede kindje heb ik dat gebruikt, aangezien ze clomid niet meer gebruikten. Letrozole zou de kans op meerdere follikels verminderen. Dat was bij mij ook het geval. Hoewel er eerst meerdere follikels in de running waren, had ik uiteindelijk maar eentje die overbleef en mooi groot was voor inseminatie (waarvan ik nu zwanger ben).
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Cdj
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: Te veel follikels via clomid

Bericht door Cdj » 1 juni 2023, 15:52

Ik heb ook de keuze van prikken niet gehad toen ik 3 grote follikels had, gewoon poging overgeslagen.

Ik begrijp het ook wel dat ze meerlingen willen beperken en als ze dan toch aan het prikken zijn, ze er maar 1 overhouden. Al begrijp ik ook dat het sneu aanvoelt.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten