Hoe behouden jullie de hoop?

IUI Forum
Plaats reactie
Imkei
Berichten: 32
Lid geworden op: 5 maart 2023, 10:44

Hoe behouden jullie de hoop?

Bericht door Imkei » 19 september 2023, 15:10

Hey allemaal,

Ik ben Imke, 34, en ondertussen 2,5 jaar aan het proberen zwanger te worden. Pas sinds maart dit jaar doen we dit ook met ovulatie inductie en inmiddels hebben we 4 iui’s (2 met letrozole en 2 met menopur) achter de rug. Bij mij, noch bij mijn vriend, is iets te vinden waardoor we niet zwanger worden. Mijn vriend is ook bewezen vruchtbaar want hij heeft al een zoon.

Het niet weten waarom het niet lukt valt me best zwaar. Ik probeer het los te laten maar toch worstel ik met schuldgevoelens. Ik durf af en toe nog eens een sigaretje te roken - na 2,5 jaar me heilig gedragen wordt dat soms wel moeilijk. Maar goed, aan die occasionele sigaret zal het ook niet liggen.

Het is moeilijk om te blijven geloven dat het mogelijks met iui nog kan lukken, aangezien we nu met onze 5de poging starten. Zijn er onder jullie die zwanger werden bij de laatste iui’s? Het idee dat het kan geeft me momenteel wat hoop :). Enerzijds omdat het nu wel lang begint te duren, maar anderzijds ben ik eerlijk gezegd ook wel wat bang voor ivf, ik ervaar het traject nu al als bijzonder heftig.

Bedankt allemaal!
Lieve groetjes
Imke

Zitav
Berichten: 658
Lid geworden op: 6 april 2020, 17:50

Re: Hoe behouden jullie de hoop?

Bericht door Zitav » 21 september 2023, 9:33

Hey Imke,

Mijn verhaal is net ietsje anders. Ik ben samen met een vrouw dus we moesten sowieso naar fertiliteit om onze wens in vervulling te laten gaan.
Ik herinner mij wel dat na poging 3 mij de moed in de schoenen aan het zakken was. Ik was ervan overtuigd dat het met iui niet ging lukken.. toen we poging 4 deden, waren we alle datums enzo al in orde aan het brengen om icsi op te starten. Ik herinner mij in dat gesprek dat de dokter zei dat ze er alle vertrouwen in had dat het met inseminatie ging lukken.. en idd poging 4 was gelukt. We hebben nu een prachtige dochter. Geef zeker de moed niet op! En inderdaad ivf is ingrijpender, maar indien het met iui niet lukt zijn de slaagkansen wel hoger.
Ik wens je veel geluk en hopelijk krijgen jullie snel het goede nieuws dat jullie een wondertje mogen verwelkomen.
Nog een tip: in het clubje iui kan je ook altijd je ei kwijt .. het is er momenteel precies wat stiller, maar altijd welkom daar. Momenteel starten wij op voor een brusje en je zal zien dat ik er ook van me afschrijf.
Groetjes
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Imkei
Berichten: 32
Lid geworden op: 5 maart 2023, 10:44

Re: Hoe behouden jullie de hoop?

Bericht door Imkei » 21 september 2023, 13:22

Hey Zita,

Dankje voor je reactie!
Ik heb mijn post ook in het iui clubje gezet, merci!
T is inderdaad altijd wel zoeken hoe je de hoop behoudt he. Wat mooi om te lezen dat jullie na de vierde poging zwanger waren! Veel succes met de nieuwe poging nu!

Liefs
Imke

Imkei
Berichten: 32
Lid geworden op: 5 maart 2023, 10:44

Re: Hoe behouden jullie de hoop?

Bericht door Imkei » 21 september 2023, 13:22

Hey Zita,

Dankje voor je reactie!
Ik heb mijn post ook in het iui clubje gezet, merci!
T is inderdaad altijd wel zoeken hoe je de hoop behoudt he. Wat mooi om te lezen dat jullie na de vierde poging zwanger waren! Veel succes met de nieuwe poging nu!

Liefs
Imke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten