en wat nu?

IUI Forum
Plaats reactie
kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

en wat nu?

Bericht door kathleenchris » 25 mei 2007, 16:38

Hallo,

hier even een korte schets:
2000 gestopt met de pil
jan 2002 kijkoperatie: alles ok
feb - maar 2002: IUI, maar gestopt omdat we ons niet goed voelde bij gyn.
verandert van werk, aug 2002 ZWANGER!
gezonde zoon mei 2003.
Start 2005: schoonmoeder overleden aan kanker, mei 2005 terug zwanger en heel snel !!! Alles verloopt goed (alleen is ze 2 weken jonger dan we zelf hadden uitgetelt, en vraag me nog steeds af waarom de predictor positief was !!) maar op 30 weken geen beweging meer. De navelstreng was afgekneld en in november 2005 is ons engelenmeisje geboren.
We hopen nog een derde kindje te kunnen verwelkomen maar de zwangerschap blijft uit.
Jan 2007 eerste gesprek gehad in fertiliteitscentrum Leuven: einduitslag alles goed.
Toch met IUI begonnen, en wat blijkt nu? Beweeglijkheid zaadcelletjes nu super slecht terwijl het daarvoor 10 (!!!!!) keer beter was. Het was zo slecht dat ze normaal geen IUI doen ! Uiteindelijk toch gedaan omdat we toch al zover waren. Uitslag pas over 14 dagen ! Zijn er nog mannen die zo'n wisselende kwaliteit hebben?
Hij is niet ziek geweest ... niets speciaals. We hadden vroeger al de commentaren gehoord dat het niet zo goed was, maar ook niet echt slecht, altijd werkbaar. Dit was voor ons een donderslag bij heldere hemel omdat we dit niet meer verwachtte.
Ik vraag me af wat de toekomst ons zal brengen !

groetjes
mama van een bengel en een engeltjes

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 26 mei 2007, 14:17

Hallo,

Een aantal factoren bepalen de mindere kwaliteit van het sperma. Ik heb ook reeds een zoontje van bijna (9 juni) 6 jaar. Zwanger zonder problemen. Nu 5 1/2 jaar later en na 6 mislukte IUI behandelingen nog steeds geen resultaat. Ook bij mijn man is de kwaliteit gedaald. Oorzaken: stress, verandering van job (hele dag achter een computerscherm, vroeger werkzaam als arbeider in de metaalsector). Ik ben er van overtuigd dat ook ons milieu een bepalende factor is. Vele ongezonde stofdeeltjes die we elke dag inademen. Volgende maand starten we onze eerste IVF. Hopelijk is dit onze redding.
Nog veel succes en hopelijk mogen jullie ook snel een uk verwelkomen.
Groetjes Liesje

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 27 mei 2007, 8:08

Ook bij mijn man wisselt de kwaliteit van het sperma, meer bepaald de hoeveelheid (bewegelijkheid is niet echt een probleem). We zijn begonnen met KI, maar soms waren er maar 200 000 zaadcellen, terwijl ze streven naar minstens 6 miljoen!
Net als Liesje beginnen we volgende maand met IVF. Zelfs hier zal het wsl ICSI worden. Ben blij dat we er eindelijk aan beginnen, want had het gevoel dat we ter plaatse aan het trappelen waren. Heb wel ook het gevoel dat het nu of nooit is: hopelijk lukt het één van de 6 (terugbetaalde) pogingen!
Wanneer start jij, Liesje? Ik moet nu mijn volgende maanstonden afwachten, wat waarschijnlijk midden juni zal zijn.

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 29 mei 2007, 9:07

Bedankt voor jullie reactie.
Ondertussen zijn we al wat bekomen van onze eerste schok. We zijn eens alles gaan overlopen. M'n zoontje had een hele zware keelontsteking net toen ik begon met de menopur spuiten. Ik herinner me een ochtend dat m'n man zei dat hij ferm gezweet had en een beetje keelpijn had. Hij maakt ook heel snel koorts zonder daar echt ziek van te zijn (en dat voor een man hé :wink: ), dus misschien hebben we een oorzaak ?! We zullen wel zien.
Ik heb altijd het idee gehad om nooit met IVF te beginnen (allé verder dan IUI), maar nu moest ik toch de klik maken. Het kostte me heel veel moeite. We zullen deze cyclus maar afwachten en dan vermoed ik dat alles besproken gaat worden.
M'n man was eigenlijk best droef met dit nieuws. Het heeft me veel babbelen gekost om duidelijk te maken dat ik boos was in het 'staaltje' maar dat dit helemaal niet op hem is. Op zo'n momenten weegt ons engelendochtertje heel zwaar door. Maar bij deze heb ik gevoeld dat we niet alleen staan.
Bedankt alvast ! En ook veel succes !

mama van een bengel en een engeltje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten