krampen

IUI Forum
Plaats reactie
Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

krampen

Bericht door Katy » 15 juni 2007, 9:53

Hallo


Kan iemand mij helpen met de volgende vraag.

Ongeveer vijf dagen na de inseminatie heb ik af en toe (maar toch al vier keer op rij)verschrikkelijk veel krampen in mijn onderbuik, vergelijkbaar met het krijgen van een spontane miskraam.
Ik dacht eerst dat dit iets te maken had met de innestelling van de bevruchte eicel. Maar ik heb deze vraag al voorgelegd aan de arts en die zegt dat dat niet kan.
Nu ik weet wat ik voel. Deze pijnen heb ik, voor dat ik begon aan de behandelingen, nooit gehad.
Heeft iemand van jullie dit ook al ervaren en welk antwoord kregen jullie van de dokter?
Het lijkt mij bijna onwaarschijnlijk dat deze krampen niets te maken hebben met een mogelijke zwangerschap.

groetjes

Katy

Heidic
Berichten: 19
Lid geworden op: 4 februari 2007, 18:56

Bericht door Heidic » 15 juni 2007, 11:13

Hallo Katy,

Ikzelf heb ook 2 pogingen IUI ondernomen en had ook telkens last van krampen. Zelfs na mijn 2 pogingen ICSI heb ik dit ook gevoeld. Volgens mij had dat toen ook niets te maken met eventueel opkomende maandstonden. Ik vond het een ander gevoel dan 'mijn regels zijn op komst'. Volgens mij was dat normaal. Je krijgt ook een pak hormonen in je lichaam wat zeker niet natuurlijk is.
Afwachten, en duimen!

Groetjes

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 15 juni 2007, 11:23

Hoi Heidic

In mijn geval is de oorzaak ook niet te zoeken bij de hormonen, want ik heb deze krampen zowel in een gestimuleerde cyclus (menopur) als in een gewone natuurlijke cyclus.

groetjes

Katy

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 18 juni 2007, 11:28

Nog iemand ervaringen hiermee ?

groetjes

Katy

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 18 juni 2007, 16:07

Hoi Kathy,

Ik voel practisch bij elke natuurlijke cyclus de eidsprong. Vanaf dan heb ik regelmatig steekjes, die tegen het einde van de cyclus vergezeld worden door een wee gevoel, en dat is het teken dat ik m'n regels krijg. Bij m'n vorige IUI poging stond ik ongeveer stijf van de kramp. De vroedvrouw was een follikel aan 't zoeken en ik zei doodleuk 'jama 't is aan de andere kant te doen hoor' en ja hoor ik had gelijk. Nu bij m'n tweede IUI cyclus voel ik niets, terwijl ik de vorige keer rond deze periode alles al gevoeld had. Bij een natuurlijke cyclus is dit wel handig, zo voel je je eisprong en dat had ik pas na m'n tweede zwangerschap. vroeger had ik dit nooit gehad. Maar bij deze zijn we er geen stap verder mee, als er meerdere problemen zijn hé.
Nu we zijn natuurlijk heel bewust van ons lichaam en voelen we 'meer' als daarvoor terwijl het toen ook allemaal werkte, maar we waren er niet zo mee bezig.

ik hoop dat je hier iets mee bent

kathleen
mama van een bengel en een engeltje

pinky
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 juni 2007, 19:31

Bericht door pinky » 20 juni 2007, 10:09

Hey katy,

Ik heb net hetzelfde gevoel sinds ik vorig weekend mijn inseminatie heb gekregen.Het voelt ook aan als krampen zoals je in een normale cyclus hebt.Maar is het omdat je je nu harder op concentreerd op die gevoelens in je buik of wa.Ik weet het ni.Het is nu afwachten he!Maar hopelijk krijgen we snel antwoord zodat we van die onwetendheid vanaf zijn!

Groetjes,
Pinky

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 20 juni 2007, 14:55

Hoi Pinky

Inderdaad,de krampen die ik echter ervaar zijn dezelfde als bij mijn miskraam. Echt in niets te vergelijken met de ongemakken die je voelt tijdens of voor je maandstonden.
Ook de arts weet er geen antwoord aan te geven.

Hopelijk kan iemand ons toch nog een mogelijke verklaring geven voor dit fenomeen.

groetjes

Katy

tanja

Bericht door tanja » 22 juni 2007, 23:23

Hey Katy,

nieuw op forum
Maar begin binnenkort aan mijn vijfde inseminatie, dus ik denk wel dat ik ergens kan meepraten in dit onderwerp.
Bij mijn tweede poging heb ik eventjes van het geluk kunnen proeven dat zwanger zijn noemt.
En wat ik daaruit onthouden heb, is dat ik ongeveer 7 dagen na de inseminatie de innesteling gevoeld heb (was gedurende enkele uren een heel raar pijnlijk gevoel, totaal anders dan aankomende maandstonden) en nadien heb ik altijd een soort "trekkingen" gevoeld , vergelijkbaar en toch totaal niet op aankomende maandstonden. En toen ik er achter vroeg , hebben ze me erop geantwoord dat dat heel normaal was omdat de baarmoeder zelfs in dat stadium merkt dat er iets gaande is; mede dankzij de talrijke hormonen. Tuurlijk is dat nadien nog totaal anders als een eventueel vruchtje effectief begint te groeien , maar je lichaam laat je voelen dat er iets gaande is.

Groetjes en heel veel succes

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 25 juni 2007, 11:15

Hoi Tanja,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad, ik voel net zoals jij , enkele dagen na IUI steeds van die krampen in mijn baarmoeder.
Jammer genoeg heb ik deze nu ook weer gevoeld, maar toch zijn mijn maandstonden doorgekomen.
Dus zal de oorzaak misschien wel elders liggen.
Groetjes

Hoelang zal jouw arts doorgaan met IUI ? Of heeft hij reeds een voorstel, om na bv 6 IUI, over te gaan naar IVF ?

groetjes

Katy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten