KI

IUI Forum
Plaats reactie
Nathje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 maart 2008, 9:44

KI

Bericht door Nathje » 24 maart 2008, 10:21

Hallo,
Wij zijn nu bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden. Zowel bij mij als bij mijn man is alles in orde en zou ik dus zonder problemen kunnen zwanger worden. NIET DUS! 2 maanden geleden liet ik een laparoscopie en een hysteroscopie uitvoeren. Resultaat: alles in orde geen enkel probleem. Vorig jaar ben ik 5 maal in behandeling geweest met Clomid.
Binnen 2 weken heb ik een afspraak in de VUB om te proberen met kunstmatige insiminatie. Doch wij staan hier heel sceptisch tegenover.... Al die teleurstellingen worden mij een beetje te veel! Toch moeten we vooruit want we hebben al veel tijd verloren. Bijkomend probleem: mijn man is ouder dan mij en wordt dit jaar 44. Hij wil geen "oude" papa worden en wil stoppen in September als hij 44 wordt. Wij hebben dit samen afgesproken doch de tijd begint te dringen....
Ik zit vol frustraties, twijfels, woede en nog veel meer..... Ik weet dat ik zeker niet alleen ben!
Een radeloze dertiger,
Nathalie

Desi
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 maart 2008, 18:28

Bericht door Desi » 26 maart 2008, 21:17

Hoi Nathalie. Je bent zeker niet de enige hierin. Ik begrijp je frustratie. Ik ben zelf 38 jaar en mijn vriend 39 jaar, dus mijn biologische klok tikt ook door. Voordat we met IUI waren begonnen ben ik 2 x spontaan zwanger geraakt en alletwee een miskraam. Na vele malen oefenen hebben we hulp ingeschakeld. We hebben inmiddels 5 IUI pogingen achter de rug, waarvan de laatste afgelopen dinsdag heeft plaats gevonden. Die teleurstelling elke keer lijkt steeds groter te worden, en ik ben al in mijn hoofd met IVF bezig. Maar elke keer als zo"n poging weer gedaan is krijg ik toch weer een positief gevoel, met het idee het zal toch een keer lukken. Hou de moed erin en hou me op de hoogte.
gr. Desi

lilly
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 februari 2008, 13:18

Bericht door lilly » 30 maart 2008, 17:33

Hey Nathalie,
Idd, je bent niet de enige...bij ons ook alles 100% inorde. gyn heeft gezegd da ik allang zwanger had moeten worden. Het is heel frustrerend, niet weten wat er scheelt!Ik wens je veel succes en laat iets weten.
Groetjs

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 31 maart 2008, 11:45

Hoi Nathje,

Probeer je toch niet teveel vast te pinnen op die leeftijd van je man. Dan zit je weer met een extra deadline. Der is zowiezo al genoeg stress bij betrokken.

groetjes
pelkie

lena lena
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 april 2008, 21:06

Bericht door lena lena » 1 april 2008, 21:33

hey Nathalie,

Ik heb net het artikel in De Standaard gelezen over "de dag van de kinderwens" op 5 april en vroeg me af of er nog mensen zouden zijn die 100% gezond verklaard zijn en toch jaren proberen om zwanger te worden...
Ja dus.
Wij zijn nu 2,5 jaar aan het proberen. Ook ik heb uiteindelijk een hysteroscopie en een kijkoperatie gehad. Alles blijkt steeds tip top in orde en met m'n vriend is ook alles ok.
Ik zit nu in m'n wachtweken na een derde KI. Ik heb er tot hiertoe weinig moeite mee gehad maar ik begin nu toch te merken dat het moeilijker wordt.
Het wachten wordt zwaarder. Vooral omdat ik steeds meer het gevoel begin te krijgen dat ons leven stil staat. Dat alles pas verder zal gaan als we eindelijk zwanger zijn.
Hebben jullie dat ook? We proberen er zo weinig mogelijk op te focussen maar hoe hard je ook probeert om gewoon verder te leven, je stelt toch vast dat de maanden draaien op het ritme van je cyclus...
Op dag 1 moet je even een teleurstelling verwerken. Dan maak je een nieuwe afspraak voor een echo en bloedname op dag 12. Op dag 14/15 krijg je je KI en dan mag je 14 dagen rustig wachten...(en gezond leven) Het is dan ook vreselijk als mensen zeggen dat je er niet zo mee bezig moet zijn. Eh? Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? En ik hoef nog niet eens medicatie te nemen.
Ach ja, ik geloof dat ik even een off-day heb :) Gaat wel weer over. Het doet deugd om even m'n hart te luchten bij lotgenoten!

grtjs,
Lena

Desi
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 maart 2008, 18:28

Bericht door Desi » 2 april 2008, 17:32

Hoi Lena. Hoe gaat het nu met je na gisteren. Die of day is heel begrijpelijk. Die duurt bij mij ook meestal 1 á 2 dagen en dan is het ook over. Ik heb het meestal als mijn menstruatie begint na een IUI poging. We hebben de vijfde IUI poging achter de rug, en ik zit nu in de laatste week van afwachten.
Ik haal een heleboel afleiding en energie uit me werk en plan leuke dingen, zowel met vriend als vriendinnen. Ik kan het meestal op die 2 dagen na wel goed van me afzetten en vooruit kijken.
Ieder geval veel sterkte en als er nieuws is hoor ik het graag. Groetjes Desi :)

lena lena
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 april 2008, 21:06

Bericht door lena lena » 2 april 2008, 18:51

Hey Desi,

Bedankt voor je reactie. Het gaat al véél beter. Gelukkig duurt zo'n dipje bij mij ook nooit lang. Nog 4 dagen en dan weten we weer meer. (het blijft spannend)
jij ook veel succes. Ik duim voor je!

grtjs,
lena

fiete
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 april 2008, 17:26

Re: KI

Bericht door fiete » 4 april 2008, 17:50

dag nathalie,
we zijn ook al een hele poos bezig om zwanger te geraken en bij ons is ook alles in orde.
Ik begrijp je frustratie, iemand die niet in hetzelfde schuitje zit heeft makkelijk praten.
Ik heb woensdag mijn 2de inseminatie gehad(wel 1 ste keer in een fertiliteitskliniek ) en hoop dat het dit keer wel lukt.Ik kan de kinderwens geen seconde uit mijn hoofd zetten .Maar er is hoop een vriendin van me heeft 4 jaar geprobeerd om zwanger te worden ze heeft slechts 3 IUI willen doen (1 per jaar) en bij haar laatste poging is het gelukt en dan nog met een slecht staal ze had maar 1 % slaagkans en het is gelukt, dus het zal bij ons ook wel lukken zeker .
veel sterkte.
groetjes Fiete

lena lena
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 april 2008, 21:06

Bericht door lena lena » 30 mei 2008, 10:58

Heye!

Het is al even geleden, maar ik wil jullie toch allemeel even een hart onder de riem steken. We zijn zwanger :) Bij de vierde poging was het raak (deze keer in combinatie met Utrogestan).
We zijn in de wolken, ook al zijn we er ons van bewust dat er nog vanalles mis kan gaan. Het is ongelooflijk welke last er van je afvalt als je er eindelijk achterkomt dat het kan. 31 maanden hebben wij geprobeerd. Positief blijven denken is echt wel de boodschap.

Succes allemaal!
groetjes,
lena

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten