St janskruid

IUI Forum
Plaats reactie
ans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 maart 2008, 11:33

St janskruid

Bericht door ans » 24 maart 2008, 11:36

Hoi,

Weet er iemand of het kwaad kan dat ik St. Janskruid in combinatie met Menopur en Pregnyl neem?

winterblues
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 augustus 2007, 14:57

Bericht door winterblues » 24 maart 2008, 13:11

Ik weet dat je St-Janskruid best niet neemt in combinatie met de pil omdat dit de werking van de pil zou tenietdoen, dus het heeft een hormonale werking. Ik zou het dan ook niet vertrouwen in combinatie met menopur, best bij je dokter navragen denk ik.

Ivonna
Berichten: 156
Lid geworden op: 2 juli 2008, 10:07

Bericht door Ivonna » 4 juli 2008, 10:28

Hoi Ans,

Ik zou dit ook genomen hebben maar mijn apotheek raadde het me af.
Tenslotte moet je toch met alles stoppen als je zwanger bent.

succes,

ans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 maart 2008, 11:33

Bericht door ans » 4 juli 2008, 10:40

Bedankt voor de reacties!

Ik ben een poosje naar een psychologe geweest, maar hier kreeg ik niet echt een fijn gevoel bij.

Ondertussen voel ik me niet meer zo down. Waarschijnlijk omdat we nu enkele maanden een pauze hebben ingelast. Op het einde van deze maand hebben we weer een afspraak bij de gyne, om over te gaan op IVF. Nu eerst genieten van de zomer dus!


Groetjes!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 juli 2008, 13:36

Ik ga ook geregeld (intussen bijna een jaar geleden maar volgende week ga ik nog es) naar een psy. Eenmaal dat je een goeie gevonden hebt, heb je er veel aan. M'n eerste psy was ook helemaal niks voor mij, bij deze waar ik nu ga klikte het meteen.

Ben je gewoon down of onrustig? Ik neem al een poosje relax van funciomed, je mag het zelfs nemen als je zwanger bent, en er zit meteen genoeg foliumzuur in. Kvind wel dat het helpt tegen de stress.

Met fytotherapie (plantjes-kruiden) moet je blijkbaar oppassen, ik had dat ook nooit gedacht. Zelfs dagdagelijkse kruiden als rozemarijn en munt kan je beter niet onbeperkt nemen. Alles met mate he. :)

Geniet maar van de zomer, probeer ik ook (start IUI hier aug of sept). :D

ans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 maart 2008, 11:33

Bericht door ans » 4 juli 2008, 14:32

Hoi,

Momenteel heb ik weinig behoefte aan een babbel met een psy. Als ik me terug zo zou voelen als een tijdje geleden, ga ik zeker op zoek naar iemand anders. Ik voelde me echt super slecht. 2 zussen van me waren wel zwanger (ondertussen zijn zij mama geworden!), DE ultieme moment waarop iedereen dan ook nog eens aan mij begon te vragen "wanneer beginnen jullie eraan?", terwijl we toch al wel zo'n 2 en een half jaar bezig zijn... .

Bedankt voor de tip i.v.m. hetgene jij neemt! Ik wist inderdaad ook niet dat je met fytotherapie zo moest opletten. Ben wel blij dat ik eerst wat raad gevraagd heb!

Veel succes in augustus of september!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 juli 2008, 15:47

Bedankt!

Het is ook niet zo dat je van een kopje thee ineens niet zwanger zou worden of een miskraam zou krijgen hoor, maar sommige kruiden werken idd baarmoederkrampen in de hand, en dat wil je natuurlijk niet. Maar bij middeltjes van een goed merk zit altijd een bijsluiter, daar zou het moeten opstaan.

Och ja, hier ook mensen die zich soms afvragen "wanneer wij eraan beginnen". Ze moesten eens weten... Kheb zelfs al eens te horen gehad "als ik van jullie was zou ik ook nog wat wachten hoor", terwijl we al een half jaar aan het proberen waren... LOL. Blij dat ik toen op mijn tong gebeten heb. :D

ans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 maart 2008, 11:33

Bericht door ans » 24 juli 2008, 18:06

Inderdaad, vaak zeggen mensen iets, zonder dat ze beseffen dat het misschien pijnlijk kan zijn. Onlangs hing er op het werk een blad uit "opgepast dames, vruchtbare grond" (er waren een aantal collega's zwanger). Zondag kreeg ik nog te horen: "Amai, 2 tweelingen in jouw familie, zeker een heel vruchtbare familie he", ... .

Ondertussen zijn er steeds meer mensen op de hoogte van ons "ermee bezig zijn", maar uiteraard moet niet iedereen dit weten. Het doet wel deugd als vriendinnen ofzo ernaar vragen en je eens kan vertellen hoe het allemaal loopt.

En nu ga ik me klaar maken om een heerlijk terrasje te gaan doen met wat vriendinnen!

Daag

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten