eerste iui en zwanger!

IUI Forum
sophie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 juli 2007, 16:42

eerste iui en zwanger!

Bericht door sophie » 2 augustus 2007, 15:12

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik jullie door middel van mijn geluk een beetje hoop kan geven! Wij hebben de eerste iui gehad en we zijn zwanger! Nu bijna 5 weken... dus nog heel kort allemaal maar we hopen dat het blijft "plakken", maar we weten nu in ieder geval dat HET kan!
We zaten pas in het schuitje waar jullie nu allemaal in zitten of hebben gezeten en we willen jullie allemaal heel veel succes wensen. Onze kaarsjes branden voor jullie.
Heel veel sterkte en succes allemaal!!!

Liefs Sophie

wiespergoy
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juli 2007, 16:48

Bericht door wiespergoy » 8 augustus 2007, 14:50

Hallo

Proficiat met de zwangerschap!
Hopelijk mogen er nu nog veel van ons volgen!
We blijven allemaal hopen,zo te zien zijn de wonderen de wereld nog niet uit!

Groetjes

Kaat*
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 september 2007, 16:43

Veel vragen rond IUI

Bericht door Kaat* » 10 september 2007, 16:49

Hey,

Volgende week mogen we voor de 1ste keer op concultatie bij de fertiliteitskliniek.
Gynecoloog zei dat waarschijnlijk ook bij ons IUI zal toe gepast worden.
Maar nu weet ik nog niet goed wat ik van volgende week moet verwachten, wat wordt er bij zo'n eerst gesprek allemaal besproken en vanaf wanneer gaan ze tot actie over ?
Wauw van de 1ste keer zwanger na IUI !

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 21 september 2007, 15:43

Hey Kaat,

Hoe was het op het intakegesprek?
Ook wij zijn zeer recent op intake geweest. Ondertussen is mijn cyclus gestart en moet ik volgende vrijdag bloed laten prikken en echo laten nemen...

grtjs
Roxy

Kaat*
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 september 2007, 16:43

Bericht door Kaat* » 22 september 2007, 22:24

Hey,
(roxy)
Intake gesprek is goed meegevallen,
ook wij moeten eerst nog wat onderzoeken laten doen, bloed is getrokken.
Ik sta er nog allemaal ver af en zie wel wat er op me afkomt. Heb voor de moment zoiets van het komt wel inorde.
Wat voor gevoel heb jij?
Groetjes

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 24 september 2007, 9:04

Kaat,

Fijn dat het intake-gesprek goed verlopen is. Achteraf had ik echt het gevoel dat ik heel goed ingelicht was (brochure gekregen, alles werd met demonstratiemateriaal uitgelegd, de kostennota werd besproken en op alle vragen kreeg je een duidelijk antwoord). Nu uiteraard wachten...

Mijn gevoel er bij kan je beetje vergelijken met dat van jou denk ik. Na 17 maanden weten we eindelijk wat er aan de hand is (mijn man zijn zaadjes zijn met te weinig - maar wel goede beweeglijkheid, bij mij alles ok) en dit is eigenlijk een opluchting. Voordien was het steeds bang afwachten op de dag dat mijn maandstonden zouden doorbreken... of net niet. Nu weten we dat ze toch zullen komen en alle stress is nu weg.
Nu we weten dat wij ons tot IUI moeten richten zijn we er eigenlijk gerust in. We weten dat dat wachten en testen zal inhouden. We zijn ook realistisch dat het even kan duren vooraleer het aanslaat of dat het niet zal lukken en dan opnieuw bespreking met Gyne.
Och we zien wel. In onze vrienden en kennisenkring kennen we 9 koppels die hulp hebben moeten inroepen, van IUI tot IVF en 3 zijn zwanger en 4 hebben reeds kindjes rondlopen. Dus ik blijf positief en hoop dat het bij ons ook zal lukken. We hebben nu de afspraak om 3 maal te proberen. Dus ons nieuw streefdoel is de kerstperiode. Tegen dan weten we al weer iets meer.

Vrijdag bloed gaan prikken en echo, indien alles goed is (hormoonwaarden en eitje zit klaar) dan 's avonds inspuiting met pregnyl en dan zondag inseminatie. Maar ben ook bewust dat kans er is dat we zullen moeten teruggaan om bloed te prikken (indien waarden nog te laag zijn) of dat we te laat zijn (eisprong al voorbij). We zien wel...

Grtjs
Roxy

deleu
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2007, 14:56

Bericht door deleu » 2 november 2007, 13:05

Ik wou jullie graag laten weten dat ook ik na een eerste iui zwanger ben. Nu 4 weken en half. Ik weet het sinds woensdag. Ik ben superblij en hoop dat jullie vlug mogen volgen!!
Ik wens iedereen veel succes.
Groetjes

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 5 november 2007, 11:41

Proficiat met je zwangerschap!
Mijn eerste poging is mislukt. Ondertussen tweede poging ondergaan op 2/11. Nu weer eventjes geduld uitoefenen.

grtjs
Roxy

deleu
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2007, 14:56

Bericht door deleu » 5 november 2007, 15:31

Dank u wel Roxy,
Jammer dat jouw eerste poging mislukt is. Ik had er mij op ingesteld dat het ook wel enkele keren zou duren en ik kan nog altijd niet geloven dat het van de eerste keer gelukt is. Ik besef dat we veel geluk hebben gehad! Ik wens je veel succes en zal met je meeduimen.
Groetjes

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 19 november 2007, 17:28

Dag 'deleu'

Hoe verloopt de zwangerschap? Bij mij zal de ooievaar weer een maandje later komen, want 2de poging is mislukt. Op naar poging 3, binnen 7 dagen mag ik opnieuw langsgaan voor follikelmeting en bloedafname... 3de keer goeie keer????

grtjs
Roxy

deleu
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2007, 14:56

Bericht door deleu » 25 november 2007, 12:43

Dag Roxy,
Met mij gaat alles zeer goed. Ben morgen 8 weken en heb nog geen kwaaltjes, wat moe maar dat noem ik geen ongemak. Maandag heb ik mijn eerste echo gehad en het ziet er heel goed uit. Het hartje al zien kloppen, maar nog niet gehoord. Binnen 4 weken mag ik voor een tweede echo.
Ik duim voor je mee dat het volgende maand eens mag lukken. De moed niet verliezen en positief blijven, dat zei de fertiliteitsarts tegen mij ook.
Ja, makkelijker gezegd dan gedaan hé, maar het kan lukken.
Veel succes,
Groetjes

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 14 december 2007, 8:27

Goeiemorgen 'deleu'

Hopelijk voel je je nog steeds kiplekker, of zijn er toch al kleine ongemakjes opgedoken? Nog even en dan mag je weer een echootje laten doen.
Wij hebben slecht nieuws : derde poging is mislukt. Nu evaluatiegesprek met gynaecoloog, dit is begin januari, dus nu maandje alles laten rusten. Zal ons misschien wel eens deugd doen, want hoe je het ook draait of keert : je hebt er heel wat voor over, maar het vraagt heel wat energie.
Wat de beslissing zal zijn weet ik niet, nog IUI pogingen of direct IVF?

Vele grtjs
Roxy

deleu
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 augustus 2007, 14:56

Bericht door deleu » 14 december 2007, 15:13

Dag Roxy,

Spijtig te horen dat je derde poging ook mislukt is...
Misschien is het wel goed om een rustpauze in te lassen, straks de feestdagen en de tijd zal zo wel rap gaan. Ik ben blij dat mij dit bespaard gebleven is. Laat dan nog iets weten hé, veel sterkte.
Met mij gaat alles goed, niet misselijk, niet overgeven, enkel wat draaierig, maar blijkbaar is dit een typisch kwaaltje.
Ik ben ook van deze week tot en met volgende week in ziekte, platte rust. Heb last van een lumbago, een spierverkramping door een ontsteking van het kraakbeen tussen de onderste ruggewervels, een pijnlijk zaakje. Vorig jaar december lag ik ook in mijne zetel met lumbago. Blijkbaar is dit nu door het toenemen van de hormonen in je lichaam, waardoor je ligamenten verslappen en zo bij een verkeerde beweging kan je vastraken.
Mag over twee weken voor een 2e echo, ben benieuwd.

Groetjes en hou je goed hé.

Roxy
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 september 2007, 15:38

Bericht door Roxy » 9 januari 2008, 17:59

Hallo (Deleu)

Eerst en vooral aan iedereen een fantastisch 2008 gewenst en dat de ooievaar nu wel eens kan kaartlezen hé :wink: en niet steeds de weg kwijt raakt.

Hoe gaat de zwangerschap? Alles goed verlopen tijdens de laatste echo?

Wij zijn vorige week op evaluatiegesprek gegaan. Hebben de boodschap gekregen dat onze 3 IUI pogingen zullen verdergezet worden met nog 3 pogingen. Ze willen nog even wachten om over te gaan naar proefbuis omdat de capacitatietest wel duidelijk een invloed had om mijn ventje zijn vriendjes ( van 2 à 3 % naar 14 à 16%). Dus van zodra ik ongesteld word bel ik opnieuw naar het ziekenhuis en kunnen we eind deze maand opnieuw geinsemineerd worden.

hel veel groetjes en hopelijk tot hoors
Roxy

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 9 januari 2008, 21:03

Hallo Roxy

Wat bedoel je met "capacitatietest" ? Bedoel je het opwaarderen van het zaad als voorbereiding op de nseminatie ?

gr

Katy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten