6 keer IUI, wat nu ?

IUI Forum
Plaats reactie
Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

6 keer IUI, wat nu ?

Bericht door Anneleen » 4 augustus 2007, 16:44

Graag even jullie raad:

2 jaar geleden heb ik een miskraam gehad na 12 weken (spontane) zwangerschap. Sindsdien spijtig genoeg geen nieuwe zwangerschap meer.

Wij hebben er ondertussen 6 IUI's opzitten (vandaag 6de!). Normaal is dit de laatste en zouden we overstappen op IVF. Maar nu begin ik weer te twijfelen.
IVF is toch weer een stuk ingrijpender dan IUI, en natuurlijk maak ik me ook zorgen over 't beperkt aantal pogingen dat je terugbetaald krijgt. We beschikken namelijk niet over de financiële middelen om dit zelf te bekostigen.
Volgens onze arts maken we kans om zwanger te geraken via IUI (aangezien ik reeds zwanger ben geweest). Maar we zien het eigenlijk niet meer goed zitten om verder te blijven proberen. Elke maand wordt het moeilijker , hoewel het met IVF er niet lichter op wordt. Ik begin de moed een beetje te verliezen.

De dokter zei ook dat we vb de volgende cyclus IVF kunnen opstarten en dan de IVF als 'diagnosemiddel' zien. Als er dan geen 'nieuwe problemen' aan 't licht komen kunnen we terug overstappen op IUI.

Wat zouden jullie doen: nog eens 3 keer IUI of onmiddellijk overstappen op IVF ?

Alvast bedankt,

Anneleen

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 7 augustus 2007, 10:50

Denk dat je die beslissing voor jezelf moet maken: sommige mensen hebben meer problemen (fysiek, ethisch, ...) met IVF dan anderen. Ik persoonlijk had het daar niet moeilijk mee en dus was de overstap naar IVF voor mij niet moeilijk: theoretisch heb je toch meer kans om zwanger te geraken en dat gaf voor mij de doorslag.

Neem de tijd om alles op een rijtje te zetten en de voor jou juiste beslissing te nemen! Veel moed verder!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten