IUI na Pregnyl

IUI Forum
Plaats reactie
JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

IUI na Pregnyl

Bericht door JD » 4 september 2007, 12:56

Hallo,

Ik zit met nogal wat vraagjes omtrent IUI en Pregnyl. 't Is niet dat ik een groentje ben, ik ben bijna 2 jaar bezig, maar ik begin overal spoken te zien. Misschien dat jullie mij wat kunnen geruststellen door onderstaande vraagjes te beantwoorden?

Kunnen jullie mij zeggen binnen hoeveel tijd een IUI moet volgen na de inspuiting met Pregnyl?

Reageert iedereen op 1 ampulle of zijn er mensen die er meerdere ineens moeten spuiten? Zo ja, op welke basis heeft men vastgesteld dat 1 ampulle niet voldoende is?

Wordt bij jullie na de inspuiting met Pregnyl en de IUI gecontroleerd of er effectief een eisprong heeft plaatsgevonden? Bij mij is dat nog nooit gebeurd, ondanks het feit dat ik een paar keer te vroeg heb gemenstrueerd en een aantal keren te laat (één keer werd zelfs vastgesteld dat ik op dat moment aan het ovuleren was, terwijl ik 2 en 3 weken daarvoor Pregnyl had gespoten)... Vandaar dat ik schrik heb dat ik geen eisprong heb, of pas later, of ...

zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 4 september 2007, 19:47

Hey JD,

Ik kan niet onmiddellijk antwoorden op al je vragen. Maar ik vond het ook altijd wel een beetje raar dat ze vlak vóór de inseminatie niet controleerden of er nu wel effectief een eisprong was. ' t Leek mij altijd een beetje 'een wilde gok'.

De dosis pregnyl die je nodig hebt, wordt bepaald door de bloedresultaten (dacht ik). Sommigen hebben meer nodig dan anderen.
Ik moest steeds ongeveer 36 na de pregnyl inspuiting voor IUI gaan. Ik heb zelf steeds 1 ampulle van 5000 gehad.

Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat je beschrijft dat je pas 2 weken na de pregnyl een eisprong had. Werd er dan géén bloedafname gedaan vooraleer je de inspuiting kreeg ? Dan kijken ze toch naar de LH-piek (als ik me niet vergis) :?: .

Ik hoop dat je verhelderende antwoorden krijgt.

Ben je al 2 jaar bezig met IUI ?

Anneleen

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 5 september 2007, 8:33

Hey Anneleen,

Alvast bedankt om te antwoorden!

Om op je vraag te antwoorden: het was inderdaad een vreemde situatie. Ik werd al een tijdje opgevolgd, de eicel groeide, de hormonen stegen. Ik kreeg groen licht om Pregnyl te spuiten en de week daarna de tweede. Toen ik ongesteld moest worden, kwam er maar niets... misschien zwanger, dus zwangerschapstest... niets. Een week overtijd en nog steeds niets (noch ZS, noch ongesteld). Ik maak een afspraak bij de gynaecoloog en die neemt bloed af, met als resultaat dat ik de volgende dag te horen kreeg dat ik aan het ovuleren was!!

Ik ben al twee jaar bezig met zwanger te geraken, niet met IUI. Vandaag krijg ik m'n tweede IUI. Ben gestart met Clomid, overgeschakeld op Menopur zonder IUI en ben nu bezig met een combinatie van Clomid en Menopur gecombineerd met IUI.
Heb steeds veel problemen gehad, ofwel waren er cystes die eerst moesten verdwijnen om verder te kunnen doen, ofwel werd ik niet ongesteld, ofwel bleek m'n eicel veel te traag te groeien met ellenlange cycli tot gevolg of m'n oestradiol begon plots te dalen zonder dat er sprake was van een eisprong...

Heb de voorbije 2 jaar al meer gewacht dan iets anders. Het is nu de 6e cyclus mét eisprong...

Groetjes

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 10 september 2007, 11:26

Hallo,

Bedankt Anneleen om te antwoorden... maar zijn er niet meer mensen die hun ervaring met mij willen delen (zie vraagje van 4 september)?

Ik heb sinds de IUI (ondertussen al zo'n 5 dagen) ook last van steken links en rechts in de onderbuik en een ambetant gevoel in de onderrug (beetje zoals wanneer ik ongesteld moet worden). 't Is zeker geen ondraaglijke pijn, eerder een ambetant gevoel...
Zijn er mensen die dit herkennen?

Bedankt!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten