gesprekspartner

IUI Forum
Plaats reactie
Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 10 februari 2007, 15:24

Ik weet ook volgende week zondag of het deze keer gelukt is. Tijd kan soms lang duren...

Silvie

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

gesprekspartner

Bericht door Katy » 11 februari 2007, 9:01

Hallo Nathalie en Sylvie

Ik hoop echt dat jullie volgende week positief nieuws mogen krijgen.
Inderdaad, het wachten is nog het ergste van allemaal. Maar blijven hopen,he.

groetjes

Katy

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 13 februari 2007, 19:08

nathalie en silvie,
ik hoop mee met jullie !! good luck !!!
groetjes, sanne

Nathalie
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:58

Bericht door Nathalie » 18 februari 2007, 13:46

Spijtig genoeg is ook de derde poging mislukt. Ik ben gisterenavond ongesteld geworden. Ik begin zo stilletjes aan de moed te verliezen.En mijn vriend ook. Heeft het nog wel zin om hiermee verder te gaan? Of moeten we gewoon een stap verdergaan? Alhoewel we gezegd hadden dat we niet verder zouden gaan dan iui, begin ik wel zo te twijfelen. De kinderwens is groter dan ik dacht.

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 18 februari 2007, 19:13

Hoi Nathalie,

Ik heb vandaag een bloedtest laten doen en deze was negatief. Voor de derde keer na IUI niet zwanger. Ik dacht dat ik niet veel hoop had, maar het slechte nieuws kwam weer als een zware slag. De behandelingen lopen goed volgens dokter, maar waarom word ik dan niet zwanger...?
Ik heb momenteel ook hetzelfde pessimistische gevoel als jij, wat voor zin heeft het nog die IUI? Maar ik hoor van anderen toch wel dat nogal wat vrouwen pas na vier à zes pogingen IUI toch zwanger worden. Ik heb normaal binnenkort een evaluatiegesprek in ziekenhuis om te bespreken of er nog IUI's volgen of iets anders. Maar vandaag hoorde ik dat de agenda van de gyn al volboekt is tot april. Ik ga toch al de vierde keer opstarten. Mijn kinderwens wordt steeds maar groter, en het doet telkens meer pijn. Elke maand wachten, zie ik als een maand verloren en een maand meer pijn en onzekerheid.
Ik probeer de moed niet te verliezen, maar vandaag lukt het me niet al te goed...

Silvie

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 18 februari 2007, 19:52

Hallo Nathalie en Sylvie,

Ik voel zo goed aan, wat jullie nu meemaken. Ook ik zit in de IUI behandeling en nog steeds niet zwanger.
En inderdaad, als je maandstonden daar zijn, voel je je terecht triestig en down.
Ik was zelfs van plan vorige week er mee te stoppen, maar ik kan jullie zeggen dat ik terug aan de volgende IUI beurt terug ben begonnen.
Ik weet niet of jullie dit kan helpen, maar het is voor mij al de zevende beurt.
Volhouden dus.

sterkte

Katy

Nathalie
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:58

Bericht door Nathalie » 19 februari 2007, 19:37

Vandaag heb ik met de gynaecoloog gesproken. Hij raadt aan om toch nog verder te gaan met iui tem de 6de poging. En dan zien we verder wel. Ik ben ondertussen terug begonnen met Clomid. Volgende vrijdag (13de dag) zou ik dan mijn pregnyl spuit krijgen en de zondag is het weer naar het ziekenhuis.

En dan krijg je van die reacties: "Ge zijt er veel te veel mee bezig, dat is daarom dat ge niet zwanger geraakt." Dan heb ik zoiets van: gij hebt makkelijk praten,gij die van de eerste keer zwanger was." Ik zou eens willen weten, als ge al meer dan 2 jaar probeert, of dat ge dan nog zo zou praten.

Sorry, maar ik moest eventjes stoom afblazen.

Spijtig,Sylvie, dat het bij u ook niet gelukt is.

Zaterdagavond had ik het ook moeilijk hoor. Maar vandaag gaat al wat beter, en ja, met volle moed weer begonnen aan de volgende sessie... En dat moet jij ook doen.
Nog veel sterkte!!!

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 22 februari 2007, 8:25

Gisteren mijn tweede inseminatie gehad. De kwaliteit van het spermastaal was echter niet zo goed: bewegelijkheid wel, maar hoeveelheid niet. Ik probeer dus niet te veel te hopen.
Volgende week maken we een afspraak om eventueel naar IVF over te schakelen, maar gewoon al voor een afspraak is er alweer een wachttijd van meer dan twee maanden (Jette). En ik ben niet bepaald een geduldig type; ik zal het maar aan mijn tikkende biologische klok wijten zeker :?

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 22 februari 2007, 9:23

Ben ondertussen ook terug met moed aan de vierde IUI behandeling begonnen. Op 5 maart hebben wij een evaluatiegesprek om te bespreken hoe het verder moet verlopen.

Iris, vervelend van die mindere zaadstaal. Wij hebben al wel gemerkt dat de zaadstaal elke maand enorm kan variëren. Bij ons is het ook iedere keer anders.
Dat wachten op een afspraak en intussentijd niets doen, vind ik ook echt vervelend.
Maar je tweede poging kan ook wel gelukt zijn hé, het is niet altijd de hoeveelheid die van belang is.

Silvie

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 22 februari 2007, 19:09

Silvie schreef: Maar je tweede poging kan ook wel gelukt zijn hé, het is niet altijd de hoeveelheid die van belang is.
Eentje is genoeg zeker :wink:

Silvie, succes met je nieuwe poging!

becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

iui

Bericht door becky » 22 februari 2007, 22:33

beste mensen,
ik ben nieuw op dit forum, maar wou toch even mijn ervaring delen met jullie:
ik heb al 4 IUI s achter de rug. Bij de 1e was ik reeds zwangeer, maar dit is uitgelopen op een miskraam. Gisteren was de 4e inseminatie.
Duimen maar dat het nu lukt...
De 2 weken die nu volgen zijn pure hel. Bovendien krijg ik rare reacties van de pregnyl! Pijnlijke borsten en steken in mijn onderbuik..Nu, we houden de moed erin..
Aan alle dames: heel veel succes!!

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 23 februari 2007, 9:45

Hoi Becky,

Spijtig dat je eerste IUI in een miskraam is geëindigd. Moet heel moeilijk zijn. Maar het bevestigde wel dat je kan zwanger worden... hopelijk geeft dat je wat hoop. Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest.
Die effecten van de pregnyl ken ik ook. Pijnlijke borsten had ik enkel de twee eerste keren, maar die vervelende steken in onderbuik heb ik ook telkens twee weken.
Hopelijk heb je binnen twee weken positief nieuws. Houd ons zeker op de hoogte hé.

Silvie

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 23 februari 2007, 13:33

Becky, wij zullen allebei ongeveer dezelfde dag moeten gaan voor de bloedprik dan. Hopelijk positief nieuws!

Ik heb eigenlijk lichamelijk niet veel last. Alleen als ik de Utrogestan juist heb opgestoken heb ik wat krampen, maar dat gaat snel over. Ik vind - net als zovelen - het wachten nog het vervelendst.

becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

Bericht door becky » 23 februari 2007, 21:30

Iris,
Wat bedoel jij met 'bloedprik'? Dat heb ik precies nog nooit gehad nadien...
Ik doe meestal gewoon een zwangerschapstest na 2 weken..
Succes hé!

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 24 februari 2007, 7:42

becky schreef: Wat bedoel jij met 'bloedprik'? Dat heb ik precies nog nooit gehad nadien...
Ik doe meestal gewoon een zwangerschapstest na 2 weken..
Ik moet twee weken na de inseminatie naar Jette voor een bloedprik (dat zou op 8 maart zijn), waarmee ze dan een zwangerschapstest doen. Ik vermoed dat een gewone zwangerschapstest niet voldoende is, aangezien ik nu twee weken Utrogestan moet gebruiken. Dat is een progesteron en zal mss resultaat beïnvloeden?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten