gesprekspartner

IUI Forum
Plaats reactie
Billie
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:02

Bericht door Billie » 25 februari 2007, 9:56

Hallo iedereen,

Wij weten sinds 2 dagen dat onze eerste IUI-poging mislukt is, want oh ja daar waren die vervelende :twisted: weer. Twas te mooi om waar te zijn dat het van de eerste keer zou lukken, maar ja die hoop blijf je toch hebben hé. Na 2 dagen van grote ontgoocheling gaan we er vol nieuwe moed terug tegenaan en geven we zeker nog niet op :D

Bij mijn vorige poging had ik (met stimulatie van menopur) een grote follikel rechts en 3 kleintjes links, nu vroeg ik me af wat er eigenlijk gebeurt nadien met die kleintjes ??? Sterven die gewoon af of blijven die daar klaarzitten voor de volgende poging ?? Misschien een vrij domme vraag maar kben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar :D

Verder wil ik iedereen hier nog een extra aanmoediging geven in al hun pogingen, samen zijn we sterk tegen al die domme opmerkingen van anderen en kunnen we hopelijk binnenkort genieten van onze wondertjes :D :D

groetjes

Billie

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 26 februari 2007, 18:43

Hoi Billie,

Mijn gynaecoloog vertelde dat er steeds meerdere follikels groeien. Meestal groeit er één (of ook soms twee) follikel echt door tot ze rijp is. Wanneer deze springt dan sterven de andere niet-rijpe follikels af.

Ik begrijp goed de teleurstelling, ook na de eerste keer. Er is iedere keer een kans, en je hoopt zoiezo elke keer. Gelukkig kunnen we inderdaad elke keer opnieuw de moed verzamelen voor een nieuwe kans.
Ik hoop ook binnenkort te genieten van een wondertje. Als je bekijkt wat er allemaal mis kan gaan, en hoeveel we ervoor over hebben, dan besef ik telkens meer en meer dat kinderen echt wel een wonder zijn. Heb soms het gevoel dat bepaalde ouders die er niet veel moeite hebben voor moeten doen, dat niet zo beseffen. Ze nemen hun kinderen als vanzelfsprekend.
Ik besef wel dat ik soms zo over hen denk uit wat jaloerse gevoelens...

Silvie

becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

Bericht door becky » 3 maart 2007, 16:55

Ah zo, Iris,
Dit wist ik niet ...


Niet opgeven, Billie!! Er is zo'n 35 % kans dat het lukt, dus , vroeg of laat.....

Intussen tel ik de dagen af!! Nog tot donderdag wachten.. dan zien of m'n :evil: doorbreken..
Hopelijk niet!!!

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 4 maart 2007, 7:31

Ik moet donderdag ook mijn bloed laten testen; dan weten we ook meer. Ik probeer niet te veel te hopen, maar dat is natuurlijk niet altijd even makkelijk.

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 5 maart 2007, 13:40

Hi!

ik heb deze site net ontdekt en zou hier graag wat meepraten en meeleven!

Na meer dan een jaar "proberen" hebben we de stap genomen en zijn we naar de gyneacoloog gegaan. Na allerlei onderzoeken bleek er met mij niets mis te zijn. Maar uit de resultaten van mijn man bleek dat het sperma wat trager was maar toch niet zo traag dat we niet natuurlijk kunnen zwanger worden! Dus dat was eigenlijk wel al een hele grote geruststelling!

De cyclus daarna zijn we meteen met IUI begonnen! Elke maand moet ik Clomid en Progynova nemen, waar ik eigenlijk niet zoveel last van heb. Na de inseminatie moet ik 3x2 Utrogestan Vaginaal nemen...echt vies...jakkes!

Ondertussen zitten we aan de 4de poging! Op vrijdag 23/2 ben ik geïnsemineerd dus nu is het bang afwachten! Normaal zou ik vrijdag bloed laten nemen maar dan moet ik laat werken. Dus, afhankelijk wat de gyn het beste vind, zal het donderdag of maandag zijn.

Heel veel succes iedereen....ben blij dat ik hier kan meepraten met jullie!

becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

Bericht door becky » 6 maart 2007, 19:51

Dag Sara,

Veel succes met je 1e poging..

En Iris.. nog 2 dagen, en dan weten we weer meer...
Fingers crossed!!

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 8 maart 2007, 18:57

Resultaat was negatief :cry:

We hebben ondertss een afspraak te pakken gekregen bij dokter en verpleegster om op IVF over te schakelen. Dat is wel pas voor begin mei, dus ondertussen hopen dat de derde KI wel lukt, want ben toch wel bang om aan IVF te beginnen. Langs de andere kant kijk ik daar ook wel naar uit, aangezien de spermastalen al twee keer niet zo goed waren en ik dus nogal pessimistisch sta tov de KIpogingen.

Net vanmorgen kwam een collega me in vertrouwen vertellen dat ze zwanger was. :x Ze kon het moment echt niet beter gekozen hebben, maar ben er toch in geslaagd om wat enthousiast over te komen (denk ik toch :wink: )

Becky, hoe is het bij jou afgelopen? Raar eigenlijk, ik vervloek de vrouwen rond mij die zwanger zijn, maar aan wildvreemden hier op het forum, gun ik het wel. Begrijpe wie begrijpe kan!

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 8 maart 2007, 20:14

Hoi Iris,

Ik kan héél goed begrijpen wat je voelt. Heb ook 6 mislukte pogingen achter de rug. De ontgoocheling leek ook telkens samen te vallen met één of ander goed nieuws van iemand anders. En daar had ik het ook verdomd lastig mee. Wij moeten nu 14 maart op gesprek gaan voor IVF. Eigenlijk kijk ik er wel een beetje naar uit, anderzijds maakt het me ook een beetje bang, daar het toch nog intenser zal zijn dan een gewone IUI behandeling. Waar ik tegen op zie zijn al die nevenwerkingen. Ben het afgelopen jaar al 4 kilo bijgekomen van de clomid. Hoef nog maar naar eten te kijken bij wijze van spreken en het komt er al bij. Met de IVF zal het er niet beter op worden. Momenteel voel ik me daardoor ook niet meer zo goed in mijn vel. Lijk net een ballon die op ontploffen staat, maar op de verkeerde plaats als je begrijpt wat ik bedoel. Hopelijk gaat het met IVF wel de goede kant op en kunnen we achter x-aantal maanden onze uk in onze handen houden.
We duimen voor je...................
Groetjes Liesje

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 9 maart 2007, 9:07

Hi Iris,
wat vreselijk jammer dat het weer negatief was :( Ik weet dat er niets is wat ik kan zeggen dat je opbeurd maar wil je toch sterkte wensen!

Ik begrijp je gevoelens heel goed, ik ervaar net dezelfde. Ik vind het verschrikkelijk dat mensen rondom ons zwanger worden of een kindje krijgen. Soms voel ik me er schuldig over dat ik zo denk :?

Ik kreeg deze morgend te horen dat een vriendin van me bevallen is, heel mijn dag weer naar de **** Schaam me echt dat ik er zo over denk

sanne
Berichten: 22
Lid geworden op: 7 februari 2007, 19:16

Bericht door sanne » 9 maart 2007, 13:29

hey sara,
ik ken dat jaloerse en gekwetste gevoel ook.
Toen mijn schoonzus melde dat er een tweede kindje op komst was heb ik moeten huilen.. Het is niet rechtvaardig dat het bij de ene vanzelf lukt en een ander er jaren over moet doen. Dat verdriet en die jaloezie zijn normaal hé.
sterkte,sanne

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 9 maart 2007, 14:08

Hé Lies en Iris, ik ben nog een lotgenoot die waarschijnlijk van IUI naar IVF zal overschakelen. Wij gaan nog één IUI doen na deze, indien deze niet gelukt zijn dan start ik midden april met IVF. Heb ook al info meegekregen. Volgende week vrijdag weet ik of mijn vierde IUI gelukt is. Maar na het gesprek deze week in ziekenhuis heb ik niet veel hoop meer. Ik zie enerzijds uit naar een IVF omdat ik dan misschien eens uiteindelijk een echte kans op zwangerschap heb, maar heb ook wel schrik voor alle nevenwerkingen. Ik gebruik nu ook al Menopur, en ben al heel emotioneel. Ben daarnet nog in tranen uitgebarsten tegenover een pas zwangere collega. Heb mezelf soms precies niet meer onder controle. Ik was zo jaloers op haar, ...tot ze me daarnet vertelde dat zij er ook twee jaar over gedaan hebben (wel nog op natuurlijke wijze). Ineens kon ik wel blij voor haar zijn. Precies of ik alleen mensen een zwangerschap kan gunnen als ze ook lang hebben moeten proberen.

Veel succes nog aan iedereen die weeral in de lange wachtweken (op een goed resultaat) zit en aan iedereen die weeral aan de homonen zit.

Ik duim mee!

Silvie

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 9 maart 2007, 14:24

Hi Silvie,
wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje: 4de IUI (dinsdag uitslag) en daarna waarschijnlijk nog 2 pogingen voor we overstappen naar IVF. Maar IVF schrikt me toch wel af en ik weet niet of we daar wel klaar voor zijn...emotioneel dan.

af en toe MOET je gewoon eens goed huilen en je gevoelens de vrije loop laten gaan. Dat lucht enorm op! Dus van hieruit: een hele dikke knuffel!

En ik heb net hetzelfde: ik ben bij aankondigingen van zwangerschap alleen maar blij voor mensen die ook al lang aan het proberen zijn! Ik lees/hoor het van veel vrouwen dus het zal wel een normale reactie zijn!

Ik hoop dat je vrijdag heel goed nieuws krijgt!

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 9 maart 2007, 14:42

Hé Sarah,

We kunnen inderdaad samen aftellen tot het resultaat van onze vierde IUI. Wij hebben pas belist om na deze nog maar één IUI te doen en dan naar IVF over te gaan. Onze gynaecoloog zei dat ze vermoeden dat er bjin ons een andere oorzaak moet zijn waarom ik niet zwanger word. Alles loopt bij de inseminatie zoals plan en ze weten niet waarom ik nog niet zwanger ben. Daarom denken dat ze er iets met de bevruchting misloopt en dat IVF dan beter zou zijn. Hebben jullie al een evaluatiegesprek gehad over de IUI's tot nu toe?

Het doet inderdaad goed om soms je gevoelens eens de vrije loop te laten gaan, kan soms ook niet anders. Bedankt voor je welgemeende knuffel.

Ik hoop dat je dinsdag positief nieuws krijgt!!!

Silvie

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 9 maart 2007, 16:11

Hi Silvie,
nee we hebben nog geen echt evaluatiegesprek gehad maar de gyn zegt toch altijd dat de resultaten van het sperma goed zijn en dat we goed zitten qua timing dus ja...ook geen echt reden dus!

Hopelijk volgende week dubbel goed nieuws!

becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

Bericht door becky » 10 maart 2007, 10:30

Iris,

Resultaat bij mij ook negatief!! Ben super ontgoocheld! Kon gisteren de ganse dag wel janken!

Deze maand ben ik op reis , dus geen IUI deze keer.
Volgende maand de 5e poging. Ik ga door tem 6e poging!! BEn super bang van IVF, al die bijwerkingen! Ik denk dat ik niet meer te genieten zal zijn met al die hormonen.. ben nu al slecht gezind door die Clomid, soms..
Allez, op naar de volgende..

ps ik begrijp jullie gevoel als iemand zegt dat ze zwanger is, ik krijg dan precies een slag in mijn maag!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten