gesprekspartner

IUI Forum
becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

Bericht door becky » 18 maart 2007, 20:03

Ik vertrek overmorgen op reis.. gaat me misshien wel deugd doen hoor..

Aan iedereen veel succes..
Iris, jij moet zeker deze week terug?

Silvie, wij beginnen allebei aan nr 5... ik probeer ook nog de moed erin te houden, en nog niet teveel te focussen op ivf..

grtjes

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 19 maart 2007, 7:36

Ik ben gisteren op controle geweest en heb twee follikels van 19 (is dat mm? lijkt me zo groot :) ). Gisteravond dus pregnylspuit gehad en dinsdag alweer inseminatie. Dat is wel het voordeel, dat alles snel opeen kan volgen.

Becky, geniet van je vakantie!

Sylvie, voor ons is het ook de laatste keer KI. We hebben in mei een afspraak voor om over te schakelen op IVF. Ik hoop echter ook dat dat niet nodig zal zijn. Derde keer, goede keer misschien?

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 19 maart 2007, 9:22

Becky, op reis gaan zal zeker eens deugd doen. Uw batterijen eens goed opladen. Ook nog veel succes met uw vijfde KI.

Iris, twee follikels van jawel 19 mm dat klinkt heel goed. Ik hoop dat je dan einde dit jaar twee mooie wondertjes mag krijgen! (is dan toch voor tegen kerstmis hé? :wink: ) Zou een mooi kerstcadedau zijn...

Ik begin morgen alweer terug te prikken en probeer inderdaad nog niet teveel met IVF bezig te zijn.

Silvie

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 19 maart 2007, 10:55

Wat jammer Silvie...ik had gehoopt dat toch één van ons goed nieuws zou hebben! dikke knuffel en heel veel succes met je 5de poging!

Karo
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 maart 2007, 16:19

Bericht door Karo » 19 maart 2007, 11:27

Hey iedereen,
Silvie, ik vind het ook zo jammer voor jou maar je mag zeker de moed niet opgeven. Probeer positief te blijven denken ook al is dat niet altijd makkelijk. Ik duim voor jullie dat het deze keer wél mag lukken!
Becky, ik wens je inderdaad een prettige, ontspannende reis! Geniet er van en probeer echt je hoofd eens leeg te maken! Ik vertrek ook op skivakantie 24/03 en ga hetzelfde trachten te doen. verstand op nul en eens proberen te ontspannen (is écht nodig!).
Iris, dat is goed nieuws! 2 mooie follikels dat zijn dus 2 kansen hé! Misschien ben jij de eerste die binnenkort eindelijk eens goed nieuws kan brengen. Ik hoop het alleszins mee voor jullie!
IKzelf heb gisteravond mijn Pregnylspuit gekregen (had 1 follikel van ca. 20 mm aan de linkerkant). Dinsdagmorgen mogen we dus ons best doen :-) en dan is het opnieuw wachten... gelukkiglijk zit er mijn reis tussen en zullen op die manier de 14 dagen toch wat sneller voorbij zijn. Die onzekere wachttijden zijn soms zo slopend hé! 03/04 mag ik mijn bloed laten trekken om te testen op zwangerschap... probeer sowieso nooit téveel te hopen zodat de teleurstelling niet te groot is (alhoewel... ergens heb je altijd hoop hé!). Veel succes, liefs en moed voor iedereen! Groetjes, Karo

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 20 maart 2007, 17:27

Alweer slecht nieuws: inseminatie is niet doorgegaan wegens te lage kwaliteit (vooral kwantiteit) van het spermastaal. We hebben dan ook beslist om met KI te stoppen en over te schakelen op IVF. Dat zal nog effe duren, dus dat wordt weeral wachten. Net waar ik zo goed in ben :?

Karo, hopelijk is het voor jou deze keer de goede keer. Iedereen lijkt hier op vakantie te gaan precies. Waar ga jij naar toe?

Nog veel succes aan iedereen!

becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

Bericht door becky » 20 maart 2007, 20:31

Och nee , Iris; dat is rotnieuws!!
Hopelijk heb je meeer succes met de ivf;

tot volgende week !!

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 21 maart 2007, 8:18

Wat jammer Iris, weeral een kans verkeken :( ...hopelijk heb je meer succes met IVF

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 21 maart 2007, 9:34

Iris,

Zoiets is echt vervelend!
Bij IVF zal dat probleem wel opgelost kunnen worden, dan maakt de kwantiteit van de spermastaal minder uit.
Ik hoop dat mei snel mag komen voor je, tijd kan inderdaad soms heel traag gaan.

Wij zijn onze vijfde en laatste IUI opgestart. Alles wordt nu al in orde gebracht voor een mogelijke IVF. Als deze IUI niet lukt, start ik midden april al met IVF. Heb niet meer veel hoop op deze IUI, maar wil het toch nog een laatste kans geven.

Nog veel moed en blijf erin geloven hé.

Silvie

Karo
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 maart 2007, 16:19

Bericht door Karo » 21 maart 2007, 12:40

Iris, is inderdaad weer een teleurstelling voor jullie. Probeer je inderdaad nu te concentreren op de IVF en ook al duurt het misschien nog een tijdje vooraleer je hiermee kan starten, het is ergens toch een nieuwe stap en misschien wel dé stap naar succes! Blijf erin geloven meid!
Silvie, je hebt gelijk dat je de laatste kans IUI wil benutten! Elke poging is een kans op zwangerschap en wie weet, door het feit dat je er nu zelf minder in gelooft en dus onbewust minder mee bezig bent in je hoofd, kan het deze laatste keer wél lukken. Ik duim alleszins voor jullie!
Ikzelf zit nu in de wachtfase... is inderdaad niet prettig om altijd die wachtperiodes te moeten overbruggen. Heb dinsdagmorgen eisprong gehad (na slikken Clomid én inspuiting Pregnyl) en 'geklust'. Nu wachten... wachten... wachten (en vooral niet proberen bij elk symptoompje dat ik voel 'iets' te denken!) Sowieso, als het deze maal weer niet lukt voor ons, ga ik aan onze gynae vragen om eens te proberen met kunstmatige inseminatie. Ik wens iedereen hier alleszins veel sterkte en de moed om door te gaan! PS de vakantie gaat naar Les 2 Alpes (Frankrijk), we gaan dus skiën en vertrekken nu zaterdag 24/03. Ik zal dus een weekje van mij niets laten horen, maar kom nadien zeker en vast weer eens piepen. Ik vind hier écht steun en ben blij dat we samen over onze problemen en gevoelens kunnen praten. Bedankt hiervoor!

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 21 maart 2007, 16:52

Bedankt allemaal voor jullie bemoedigende woorden. Ik probeer nu even alles van mij af te zetten en er niet te veel aan te denken.

Karo, geniet van de vakantie. Dat zal de wachtweken wel wat sneller vooruit doen gaan!

Nathalie
Berichten: 10
Lid geworden op: 4 februari 2007, 11:58

Bericht door Nathalie » 23 maart 2007, 19:46

hallo iedereen,

bij mij is de vierde poging iui op niets uitgedraaid. Wij zijn ondertussen gestart met de 5de poging.Tot 6 keer gaan we en dan, tja, dan weet ik het nog zo niet hoor. Ik ben nog altijd aan het twijfelen of we al dan niet met ivf zullen starten als blijkt dat de 6de keer niet gelukt is. Geef mij een aantal redenen om het wel te doen.

Groetjes,

Nathalie

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 24 maart 2007, 8:20

Jammer Nathalie dat het niet gelukt is! Hopelijk lukt het een van de twee laatste keren. Indien niet, heb je idd nog de mogelijkheid van IVF. In het begin was dat bij mij geen optie, ik vond die inseminaties al verschrikkelijk om te laten doen. Maar nu de KI toch niets uithalen, ben ik me aan het voorbereiden op IVF. Ik denk dat bij IVF de kansen toch groter liggen, aangezien de bevruchting al gebeurd is voor de terugplaatsing. Het is dan nog een kwestie van innesteling of niet. Anderzijds is het emotioneel nog zwaarder denk ik en moet je ook langer wachten tussen elke poging.

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 25 maart 2007, 10:47

Hé Nathalie,

Ik kan je gevoel begrijpen. Het klinkt echt ook afschrikwekkend en lijkt niet meer natuurlijk,.... Wij zijn nu onze vijfde en laatste IUI bezig, en terwijl de voorbereidingen aan het maken voor de IVF. Er zouden bij ons mogelijks problemen zijn met de bevruchting, de deling,... zaken die ze nu via de inseminaties niet kunnen opvolgen en verhelpen. Ik heb nu wel het gevoel dat ik bij IVF veel meer kansen heb om zwanger te geraken. Je weet dan of er een bevruchting is en hoe de kwaliteit van de eicel is, hoe de deling verlopen is,.... Ik probeer niet te veel na te denken over het hele proces, de hoeveelheid hormonen, het niet-natuurlijke. Het voornaamste voor mij is dat ik een kindje zou kunnen krijgen en nadien maakt het niet meer uit hoe dat kindje verwekt is. Het blijft uiteindelijk een bevruchting tussen mijn eigen eicel en zaadcel van mijn partner.
Maar het is echt een persoonlijk gevoel en kan begrijpen dat andere mensen meer bedenkingen hebben bij een IVF procedure.

groetjes,

Silvie

becky
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 februari 2007, 22:26

Bericht door becky » 30 maart 2007, 20:23

Hallo allemaal,

Ben terug van vakantie.. deze maand geen iui voor mij, dus.. Hebben vorige week nog eens 'gepland gesext'.. maar ja, dat zal ook wel weer niets zijn..
Jammer genoeg nog niemand met goed nieuws.. We blijven duimen!! Groetjes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten