krampen na IUI

IUI Forum
Plaats reactie
florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

krampen na IUI

Bericht door florence » 11 april 2008, 12:57

hallo,

gisteren heb ik voor de 3de keer IUI gehad.
gisterenavond kreeg ik opeens heel felle krampen in mijn baarmoeder. zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen.

ik heb vandaag gebeld naar het fertiliteitscentrum en daar zei men dat dat heel wschlk m'n eisprong was. die zou zo pijnlijk kunnen zijn door de pregnyl.
de vorige keren heb ik dit niet gehad.

is er nog iemand die ook zo'n krampen gehad heeft?

groetjes,
florence

winterblues
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 augustus 2007, 14:57

Bericht door winterblues » 11 april 2008, 19:22

Dag Florence,

dat heb ik inderdaad ook ooit gehad de dag na een IUI. Ik zat aan zee toen en heb nooit navraag gedaan waaraan het zou liggen, maar ik ben toen zeker een uur plat moeten blijven liggen omdat de pijn niet te harden was.
Het komt dus zeker wel meer voor.

veel succes.

Annickstevens
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 april 2008, 21:56

Dag Florence

Bericht door Annickstevens » 15 april 2008, 22:14

Ik heb twee maal een HIUI gehad en bij alle twee de keren had ik krampen, gedurende een paar dagen. Dat zou blijkbaar 'gewoon' een reactie zijn op de Pregnyl en een teken dat je je eisprong hebt. Je mag als je krampen hebt, gewoon Dafalgan nemen voor de pijn.

Groetjes Annick

feliz
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 februari 2008, 10:42

Bericht door feliz » 16 april 2008, 21:15

Na mijn 2de IUI heb ik ook heel veel pijn gehad zodat ik me in mijn zetel gelegd heb en een dafalgan moest nemen (hoewel ik wel wat kan verdragen).
Ben wel blij dat anderen dat ook al gehad hebben want maakte me toen wel wat zorgen maar heb er daarna niet meer aan gedacht om ervoor te bellen naar ferti-arts.

Sofietje
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 april 2008, 14:17

krampen

Bericht door Sofietje » 17 april 2008, 14:22

Hallo, ik heb twee keer een IUI behandeling ondergaan. Bij mij stonden de krampen los van de eisprong. Rond de periode van mijn eisprong en dus zeker ook de 36 uur naar de pregnyl heb ik ernstige onderrugpijnen die duiden op mijn eisprong. Dat is perfect normaal, sommige mensen hebben hier last van en andere weer niet. Wat de echte krampen betreft in de 2 weken "afwachten", bij de eerste poging had ik heel veel last van allerlei nevenverschijnselen, bij de tweede poging voelde ik me kiplekker in de twee waken wachten ... De twee keren waren onsuccesvol dus het een noch het ander wijst op succes of niet.

Sofia
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 april 2008, 21:18

krampen na IUI

Bericht door Sofia » 26 april 2008, 21:40

Hallo,


Voor de eerste keer schrijf ik een berichtje op deze weblog.
Ikzelf heb vorige week mijn derde IUI gehad en iedere keer had ik de dagen die erop volgen krampen in mijn buik en een zeurende pijn in mijn onderrug. Tot nu toe was de uitslag altijd negatief dus. Ik kan dus geen duidelijk antwoord formuleren op de oorzaak van de krampen na IUI.
Je stelt jezelf keer op keer de vraag, ben ik nu zwanger of niet, is dat normaal die krampen en wat is de oorzaak?
Door heel de cocktail van hormonen ( clomid, menopur, pregnyl en utrogestan) ken je je eigen lichaam niet meer en elk pijntje kan als het ware een bijwerking zijn.
Ik probeer er niet bij stil te staan want anders wordt je er zot van.
Toch iedere maand blijf ik een beetje hopen.
Niettegenstaande blijft de teleurstelling en opdoffer groot als het weer eens een negatief resultaat is.
Ik troost me met de gedachte dat er vele in deze situatie verkeren.....

ikkekdm
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 maart 2007, 14:49

Bericht door ikkekdm » 29 april 2008, 14:02

Hallo,
Ik had vorige week donderdag mijn eerste poging KI. De terugplaatsing zelf was ook vrij pijnlijk. Baarmoeder was naar links gekanteld en ze heeft ook een speciale katheder moeten gebruiken.
Het was eigenlijk wel een pijnlijke bedoeling. In de namiddag had ik ook verschrikkelijke krampen en de dagen die volgden ook. Vandaag is het wel al een beetje beter.
Voel me wel misselijk en heb héél gevoelige (pijnlijke) borsten.
Zal waarschijnlijk door de hormonen zijn, zeker?
Veel succes verder an iedereen!!!

Groetjes
Katrien

smoske
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 juni 2008, 23:07

Bericht door smoske » 14 augustus 2008, 18:36

heykes ikkekdm

ik ken da gevoel een beetje misselijk en die pijnlijke borsten echt een ramp word er zot van
groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten