cysten ontdekt bij eicelmeting/echo

IUI Forum
Plaats reactie
Annickstevens
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 april 2008, 21:56

cysten ontdekt bij eicelmeting/echo

Bericht door Annickstevens » 15 april 2008, 22:39

Hoi,
Mijn man en ik zijn sinds sept 2006 aan het proberen om zwanger te worden. Het sperma van mijn man is niet zo beweeglijk en mijn eisprong is niet regelmatig. Ik heb nu al twee keer een HIUI gehad. Vandaag was er een eicelmeting, maar er waren geen eicellen aanwezig, WEL 2 cysten :(. Nu moet ik stoppen met alles: Progynova en Foliumzuur, mijn menstruatie afwachten dan 1 maand de pil nemen en nadien zou er gekeken worden of die cysten weg zouden zijn.
Heeft er iemand ook cysten gehad als je bezig was met HIUI/IUI? Zijn die cysten op deze manier verdwenen?
Ik maak mij een beetje zorgen hierover.

Groetjes Annick

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 15 april 2008, 23:30

Hey Annick,

Ik heb spijtig genoeg ook ervaring met cysten... zelfs nog voor ik met IUI begon.

Toen ik Clomid nam heb ik voor de eerste keer een cyste gehad. Deze is ontdekt net voor de start van een nieuwe cycylus. Ik heb toen ook de pil moeten nemen, eerst zou het 2 weken duren, maar uitendelijk zijn het een aantal weken meer geworden.

Daarna heb ik er nog gehad, op een gegeven moment zelfs één van 11cm. Ik heb toen 2 maand de pil genomen (we wilden toch een rustpauze), maar de cyste verdween niet... uiteindelijk een laparoscopie gehad.

Daarna gestart met IUI en ook toen had ik cystes, maar aangezien ze kleiner dan 3cm bleven mocht ik verder doen. Tot ze op een gegeven moment mijn hormoonwaarden beïnvloedden... toen heb ik opnieuw een laparoscopie gehad.

Wat cystes precies zijn, waarom ze er zijn, ... de antwoorden die ik kreeg waren eerder vaag.

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 mei 2008, 9:36

Hallo,

Wij zijn ook sinds september 2006 aan het "proberen" ; ons is IUI voorgesteld (start deze zomer).

Ongeveer een maand geleden had ik ook een cyste, gezien op een echo. Omdat alle onderzoeken toch nog niet afgerond zijn, hebben ze gewoon een goede maand nadien nog eens een echo gedaan, en de cyste was vanzelf weggegaan. :-) Dus dat kan.

Loeki (nieuw op het forum)

silvia
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 januari 2008, 8:08

cysten

Bericht door silvia » 3 augustus 2008, 17:36

Hallo,

Maandag 28juli zijn we naar het UZ Jette gegaan voor onze echo (2e dag van de cyclus), daaruit bleek dat ik twee cysten had op mijn eierstokken. Rechts een grote en links een kleinere. Geen al te goed nieuws dus, zeker omdat ik in december 'O7 een endo operatie heb gehad waarbij ze reeds cysten hebben verwijderd. Volgens de gyne kon er van inseminatie geen sprake zijn zolang de cysten aanwezig zijn. Balen dus :?
Onze afspraak met dokter Devos is vervroegd naar 25augustus ipv 23september.
Zijn er nog mensen die dit herkennen?

Groetjes
Silvia*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten