2de IUI mislukt

IUI Forum
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 oktober 2008, 12:00

Ik denk dat ik je snap Katy. Bij ons is het ook zo dat ik eigenlijk wil, en dat het voor hem naar eigen zeggen zo niet uitmaakt. Of dat werkelijk zo is, is maar de vraag, maar dat doet er eigenlijk niet toe denk ik. Het is de uitgesproken kinderwens die telt. Ik heb ergens het geluk dat hij zegt dat als ik kindjes wil, dat prima is, en dat hij er mee voor zal zorgen en ze graag zien, en ik twijfel daar ook niet over. Maar het is een feit dat als ik hem had laten doen, en nooit had aangedrongen, dat we er waarschijnlijk nooit aan begonnen waren, of in ieder geval veel later. Ik begrijp je verwijten, heel goed, maar je mag de schuld niet volledig bij hem leggen. Ik snap heel goed dat je zijn wens wilde respecteren, maar jij moet je grenzen trekken. Ik denk dat je dat maar al te goed beseft, misschien is het net dat wat moeilijk voor je is. Ja, misschien had je sneller moeten aandringen. Ik ken trouwens nog een koppel dat uit elkaar gegaan is omdat de ene absoluut een kind wou en de andere absoluut niet. In zo'n extreem geval moet je mekaar inderdaad kunnen laten gaan. In alle andere gevallen, zoals denk ik bij jou en bij mij, moeten de partners mekaar kunnen vinden.

Ga hier niet te licht over meid. Ga naar een goeie psy, misschien best samen. Het is nog niet te laat, je kan met die verwijten leren omgaan. Het is normaal dat ze er nu zijn, tis nu aan jou om te beslissen wat je ermee gaat doen. Stel dat het niet lukt, ga je hem dan de rest van je leven verwijten dat hij je te lang aan het lijntje gehouden heeft?
Jullie staan misschien ook op een punt van opgeven of doorgaan hé? Voor ieder van ons zou dat geweldig moeilijk zijn. Zoek iemand om mee te praten meid, je bent niet de enige die dit meemaakt!

Dikke knuffels!

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 31 oktober 2008, 15:49

Hey Katy

gaat het al een beetje beter? Hebben jullie nog een behandeling in het verschiet?

Ik heb ook 3 jaar moeten wachten tot mijn partner er klaar voor was. Ik vind het nu ook heel frustrerend dat het bij ons maar niet wil lukken. Wij zijn nog maar 1.5 jaar aan het proberen , waarvan een half jaar testen, operatie en 1 iui-poging. De tweede poging is afgebroken door overstimulatie. Ik weet niet of ik het gelijk u 3 jaar zou volhouden... dit is ongelooflijk zwaar voor je relatie. Ik heb ook veel schrik dat ik in emotionele bui (door de hormonen) mijn partner verwijten naar het hoofd ga roepen. Hij heeft te weinig en te trage zaadcellen. Ook al weet ik dat hij hier niets aan kan doen. Toch ben ik in mijn hart zo kwaad dat we zo lang hebben gewacht... Ik hoop dat ik dit nooit op hem ga uitwerken, want hij is zo ongelooflijk lief voor mij... vorige week vrijdag had hij een bos bloemen voor me bij omdat hij wist dat ik me slecht voelde na de consultatie bij de gyne. Hij vraagt ook dikwijls hoe het met me gaat omdat hij weet dat dit heel zwaar voor me is.

Ik hoop echt dat jullie er met elkaar over kunnen praten en dat jullie er samen uitkomen.

Dikke knuf!

lentl
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 oktober 2008, 20:54

Bericht door lentl » 4 november 2008, 11:43

hallo Nala,

Ik ben sedert een week geregistreerd op deze site. En ongelooflijk hoe ik met herken in veel van deze reacties. Zoals deze van jou ook. Ik weet het het is soms zeer moeilijk om de moed niet te verliezen, maar je moet er blijven in geloven meid!!! Jullie droom komt zeker uit!
Ik heb nml.veel steun aan mijn man. Als ik me
ook eens wat down voel dan zegt hij: ' er komt voor ons ook een tijd dat we een ukje mogen verwachten van ons samen, maar bij ons duurt het gewoon wat langer dan bij andere koppels' daar trek ik me dan voor een tijdje terug aan op. :wink:
Ja, mijn gevoelens variëren erg. Zo van heel gelukkig tot soms heel down zoals bij jou. Ik hoop dat je hieraan wat steun hebt. We moeten er samen in blijven geloven meid, hou de moed erin!!!

groeten lentl

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 5 november 2008, 18:25

Dag Lentl,

Dank je voor je berichtje. Ook ik heb een enorme steun aan mijn echtgenoot.

We hebben vandaag de 4de IUI gehad. Dus weer nieuwe hoop.

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 20 november 2008, 18:17

De 4de IUI is ook mislukt. Ik zit op dag 15 na de inseminatie, nog geen bloedverlies, dus heb bloed laten trekken, en heb maar een HCG waarde van 2.

Dus t zal IVF worden nu.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 november 2008, 11:55

Dikke knuf Nala! IVF, nieuwe kansen hé, remember!

Ik vraag me altijd af wat dat wil zeggen, zo'n laag Hcg. Wil dat zeggen dat er een bevruchting is geweest maar geen (goeie) innesteling? Of kan dat nog van de pregnyl zijn?

Heb je al een afspraak voor IVF, of nemen jullie eerst even pauze?

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 21 november 2008, 22:10

Ik ga normaal gezien volgende week bellen voor een afspraak. Maar t zal eerst een verkennend gesprek zijn in de fertiliteitkliniek, want tot nu toe waren we gewoon in behandeling bij onze gynaecoloog.

De pregnyl kan inderdaad een licht vals positief resultaat geven, heb ik al gelezen. Het kan inderdaad ook zijn dat er kort een bevruchting was, en dat het vruchtje toch niet goed was, en bijna direct terug is gestorven. Maar misschien toch eens aan de gyn vragen om een medische uitleg te hebben? :-)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 22 november 2008, 8:23

Nala dikke knuf meid dat het niet gelukt is!!!

Ik hoop dat je eerste IVF onmiddellijk mag lukken!

Bokje

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 25 november 2008, 11:48

Dank je, Bokje!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten