IUI en sport

IUI Forum
Plaats reactie
Jana
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juli 2008, 20:36

IUI en sport

Bericht door Jana » 10 juli 2008, 21:05

Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Wij zijn deze week met onze 1ste IUI gestart en moeten dus nu afwachten. Wij hebben nog veel vragen en de antwoorden van de dokters is soms zo tegenstrijdig.

Een van onze vragen is of ik mag blijven sporten bij IUI. Ik doe normaal regelmatig (5d/w) aan sport en op de vraag of ik dit mag blijven doen zegt de ene dokter "dat doe je maar als je je kinderen hebt" en de andere is dan weer van mening dat ik dit gewoon verder kan doen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 11 juli 2008, 8:43

Gewoon verder doen! Je moet niet plots meer sport gaan doen en ga zeker niet tot het uiterste. Als je iets voelt (je eierstokken kunnen wat gespannen staan), luister dan naar je lichaam en doe het wat rustiger aan. Maar sport bevordert de bloedsomloop en das ook positief voor de baarmoeder en de eieren. Maar vooral zal't ervoor zorgen dat je de IUI periode op een meer normale en stressloze manier doorkomt.
Luister dus niet naar die ene dokter die misschien voor de laatste keer 20 jaar geleden eens een blokje om heeft gelopen...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 juli 2008, 8:46

Wij beginnen volgende maand met IUI en tegen mij hebben ze gezegd dat ik alles mag doen wat ik gewoon ben.

Pelkie heeft net het perfecte advies gegeven. :D

Jana
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 juli 2008, 20:36

IUI en sport

Bericht door Jana » 11 juli 2008, 20:28

Bedankt voor jullie reactie.

Zag het al niet zo zitten om vanaf nu in mijn zetel te moeten zitten. Sporten is voor mij een goede uitlaatklep en de manier om niet te veel na te denken en te stressen.

Groet,

Jana

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 juli 2008, 21:28

Kheb zelfs eens in een boek voor lopen gelezen dat je gerust mag blijven joggen tijdens de zwangerschap zolang dat goed voelt. De schrijfster zelf had doorgelopen quasi tot de bevalling (en ook veel negatieve commentaar gehad).

Ons lichaam weet wel wat goed is, we moeten alleen luisteren. :) (ook al is dat soms heel lastig, onder andere omstandigheden... )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten