Aftellen naar IUI

IUI Forum
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 augustus 2008, 9:57

Tx Sterretje, voor de duimen en voor je reaktie! Het begon hier een beetje op een monoloog te lijken... :wink:

Ach, nu m'n hormoonwaarden weer goed zijn ben ik er gerust in hoor, maar ik dacht ik zal het vervolg toch maar posten, je kan nooit weten of iemand er iets aan heeft...

Ik hoop stiekem op een inseminatie woensdag, das m'n vrije dag, hoef ik weer niet vanalles te regelen. Heb net een vergadering die voor morgen vastlag al verzet, ik kan daar moeilijk mee wachten tot ik de resultaten van m'n bloed heb deze namiddag he.
Kzal blij zijn als het gedaan is, al dat geregel. :D (en nog blijer als de pregnyl erin mag). En nog blijer als de zaadjes erin zitten, en nog blijer als de twee wachtweken voorbij zijn, en nog blijer...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 augustus 2008, 9:12

Voila, de pregnyl zit erin van gisterenavond. Ben ik nu "hormonaal zwanger"? :wink:

En, last but zeker not least, vandaag een hele dag zonder toediening van kunstmatige rommel! Geen menopur, geen pregnyl, geen utrogestan, ZALIG!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 26 augustus 2008, 12:54

Blij te zien dat er tijdens mijn vakantie nog wat lotgenoten bijgekomen zijn op deze topic!

Onze vakantie heeft echt deugd gedaan. We zijn even helemaal tot rust gekomen in de zweedse natuur (en onder ons zeil tijdens de regen!). We hebben het twee keer over onze "kruistocht" gehad, maar in de rust van onze vakantie konden we er wel eens beter van een afstand naar kijken.

Nu afwachten of de rust van onze vakantie ons toch nog op natuurlijke wijze heeft geholpen... Je weet maar nooit he!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 augustus 2008, 16:06

Hey Vereltje,

Welcome back! :D

Tis de moeite he, de Zweedse natuur.

Hoe lang ist nog wachten voor je?

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 27 augustus 2008, 9:15

Vandaag eerste echo op dag 10 na 5 dagen clomid en al gelijk het groot lot gewonnen. Vanavond Pregnyl spuiten en morgen IUI. Kheb geen flauw idee hoe groot, hoeveel enz. Khad er geen behoefte om dit te weten en volgens mij is dit een goed teken. Ik wil nl. heel veel onder controle hebben en daaruit toekomst gericht conclusies trekken. Niet dus vandaag. Kijk er naar uit, jammer kan mijn vreugde niet delen met mijn ventje, die slaapt, heeft nacht gehad. Tzal voor strakskes zijn dan. :D Kben tot nu toe heeeeeeeeeeeeel tevreden over de weg die we moeten bewandelen. Kort en krachtig, over een week of twee drie zal het misschien anders zijn. Minder optimistisch, ik bereid me er al op voor. Mooie liedje s duren niet lang, beetje realistisch blijven in het leven.

Havanne

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 27 augustus 2008, 9:20

Havanne,

Ik duim in ieder geval dat het meteen lukt!

Loeki,

Bij mij is het nu een weekje wachten, volgende woensdag verwacht ik mijn :evil: ... Ik heb het gelukkig heel druk op het werk momenteel dus de tijd zal wel voorbijvliegen.
De Zweedse natuur is inderdaad de moeite, zeker een aanrader!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 augustus 2008, 17:20

Amai Havanne, das goed "gekweekt"! :) Heb je anders ook zo'n korte cyclus?

Vereltje, lekker aftellen hé! Nu je helemaal uitgerust bent gaat da goed gaan!

Hier is de eerste IUI een feit! :D Twas wel een gedoe hoor. De prof had me van te voren gezegd dat ik ze moest verwittigen bij de inseminatie dat mijn baarmoeder heel fel naar voren gekanteld was, dat ze dan "speciale maatregelen" konden treffen.
Dus ik vertel dat braaf door, maar ze beginnen er toch maar gewoon aan. Effe kijken met de echo op m'n buik waar de ingang is. Speculum erin, en hop, eerste poging met de gewone katheder. Niks. Tweede poging met de harde katheder. Ook niks! (en intussen lag ik daar met serieuze krampen...) Dan met een staafje met een bochtje erin (en intussen maar wringen aan dat speculum, gezellig! :evil: ), en toen hebben ze het min of meer opgegeven en hebben ze de zaadjes in mijn baarmoedermond gespoten. Blijkbaar heb ik een of andere vernauwing op het einde van de baarmoederhals waar ze niet voorbij geraakten.
Zegt die op het einde doodleuk tegen mij : ja we hebben een aantekening gemaakt in uw dossier, zodat we de volgende keer speciale maatregelen kunnen treffen!! (wat die prof dus al gezegd had... :evil: )

Afin, met de echo konden ze toch zien dat ze alle 17.1 miljoen (een record!!) netjes op hun plaats zaten in de baarmoeder, door de kracht van de "injectie". En nu maar zwemmen he jongens! :D

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 27 augustus 2008, 18:32

hoi Loekie


Amaai, dat is ook nogal een gedoe zeg. Inderdaad, als men dat op voorhand wist, waarom werd er dan geen rekening mee gehouden?
Hopelijk heb je nu niet al teveel last meer van al dat intern gewring met die eendebek.
En nu maar aftellen.
Heb je nog een echo gehad voor de IUI ?

groetjes

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 augustus 2008, 9:26

Dat vraag ik me ook af, waarom ze er geen rekening mee gehouden hebben!

Ze hebben de IUI gedaan "onder begeleiding" van een echo (op m'n buik), om de ingang van m'n baarmoeder te vinden. Doen ze dat niet altijd zo? Ze zien dan waar de zaadjes terecht komen.
Toen ik daar 10 minuutjes lag hebben we gevraagd of we nog eens mochten kijken, en dat mocht. Toen kon je zien dat er een mooi "wolkje" zaad in m'n baarmoeder zat. Ze zitten dus op hun plaats he, hopelijk zijn ze goed doorgezwommen intussen! :D

Kheb nu geen last meer, de steken in m'n zij zijn ook weg, dus de eisprong is voorbij volgens mij. Al bij al toch netjes getimed. :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 augustus 2008, 10:29

Loekie,

hier iemand die ook aan het meeduimen is.

Ik vertrek morgen op vakantie en wie weet, bij mijn terugkomst op 15/8 kan ik hier lezen dat je zwanger bent.
Ik hoop het van harte


xxx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 augustus 2008, 10:34

Tx Sterretje, ik hoop het ook!

15% kans he, dat is ongeveer evenveel als de kans dat je meteen een zes gooit met een dobbelsteen. :?

Ik voelde hier net precies m'n hart kloppen effe in m'n rechteronderbuik. Een heel raar gevoel. De bevruchting! :wink:
LOL, tbegint al, de imaginaire (?) symptomen. :D

(en nee ik ga me der niet aan laten vangen, proberen toch)

Prettig verlof Sterretje, ik hoop dat je goed kunt uitrusten, zowel lichamelijk als mentaal!

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 28 augustus 2008, 11:50

Hoi Loekie

Heb jij 10 minuten mogen blijven liggen na de IUI ?
Ik moet meestal onmiddellijk rechtspringen van die tafel.
Die echo hebben ze allicht genomen om in jouw geval de ingang van de baarmoeder beter te vinden.
Bij mij gebeurt er nooit een echo bij IUI.
Zaad erin, en upsekee, van de tafel.
Ik moet zeggen, dat ik nooit last heb van de IUI's, alles verloopt bij mij vlotjes, dat is toch wat de artsen mij steeds zeggen, he.
Ik ben ook zo, laat me ook misleiden door sommige symptomen, maarja, ondertussen weet ik wel beter. Gewoon rustig aan en doen wat je anders doet.
En nu maar duimen.

groetjes

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 augustus 2008, 15:18

Ik mocht 20 minuten blijven liggen, ze zeiden er wel bij dat dat was om wat te bekomen en te rusten, dus niet zozeer voor de zaadjes.
In een andere echo kamer lag volgens mij ook nog iemand, dus het lijkt me standaard.

Ik kon een beetje recup wel gebruiken, 20 minuutjes was misschien wat overdreven, maar liever teveel dan te weinig. Uiteindelijk heb ik zelf na een half uurtje aangegeven dat ik wel genoeg gerust had, en ik mocht direct weg.

Ik heb vooral last gehad van de krampen, die deden een paar keer serieus zeer. Kheb eigenlijk de helft van de IUI niet helemaal "meegemaakt", omdat ik echt de behoefte had m'n ogen dicht te doen en me effe op m'n ademhaling te concentreren om de pijn te verdragen. Ik kan nochtans anders best wat verdragen...

M'n man zei dus dat het er nogal chaotisch aan toeging, toen ze van katheders moesten wisselen. Ze moesten die dan nog uit de kast gaan halen en de verpakking openmaken, en dat moest allemaal snel, en m'n man zei dat het precies de eerste keer was dat ze dat deden. Chance dat ik dat dus niet zo bewust gevolgd heb. :D

Maar het lijkt misschien erger dan het was hoor, als ik mijn eigen verhaal zo lees. Kwil zeker niemand schrik aanjagen. Twas idd effe pijnlijk, maar twas ook zo weer gedaan hoor, en nadien echt niks last gehad, geen krampen achteraf ofzo.

Ik ga gewoon idd enerzijds doen wat ik anders doe, en anderzijds ga ik lekker luisteren naar m'n lijf. Als ik zin heb om te rusten, ga ik dat gewoon doen. Al die hormonen is toch ook vermoeiend he. Hoef ik me niet schuldig te voelen als ik eens lekker lui wil zijn. :D

meisje
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 augustus 2008, 23:15

Bericht door meisje » 28 augustus 2008, 16:25

Hallo hier allemaal,

Ben al een paar weken aanwezig op deze site, maar heb nog nooit ergens actief "meegebabbeld".

De verhalen over jullie IUI en vooral alles wat eraan voorafgaat klinken zo bekend, maar zoals het hier al eens eerder gezegd is, dat is voor ieder van ons zo, niet waar?

Doet zo deugd om lotgenootjes tegen te komen en om te beseffen dat ik niet helemaal alleen ben op de wereld met mijn "probleem". Integendeel, ik vind het aan de andere kant bijna 'angstaanjagend' dat er nog zoveel anderen zijn met dezelfde bekommernis. Maar kom, laten we de moed erin houden ...

Ben zelf al een goed anderhalf jaar ter plaatse aan het trappelen. Sedert april van dit jaar weten mijn man en ik dat de morfologie van de zaadjes niet ok is. Hebben toen met lood in de schoenen rechtstreeks een afspraak gemaakt in een fertiliteitscentrum, omdat wij ook dachten zo meer tijd te winnen. Maar die "professor" gedroeg zich ook echt als een "professor"... Dat betekent: veel cijfers en geleuter over t feit dat we nog zo jong zijn (allebei 27 - komààn! moesten we daar nu gezeten hebben op ons 21e ok, en dan nog!!) :x
Terug naar af dus ... Maar misschien komt er morgen terug een lichtpuntje in de duisternis: afspraak gemaakt met mijn eigenste gynea, in de hoop dat die wel begrip kan opbrengen voor onze situatie en ons onmiddellijk in behandeling kan nemen (is rechtstreeks verbonden aan fertiliteitscentrum van Gent). :roll:

Ik vermoed dat het begin IUI zal zijn, aan gezien er met mij niets mis is (denk ik)... Weet iemand welke criteria daarvoor zijn? en keren ze je daar als vrouw sowieso binnenste buiten? Brr... Daar heb ik nogal schrik voor, heb sowieso al een lage pijn grens...

In ieder geval, in afwachting van t startschot voor ons wens ik iedereen hier veel succes in hun 'kruistocht" :wink:

frits
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 januari 2008, 12:16

Bericht door frits » 28 augustus 2008, 16:37

hey,

ik heb hier nog nooit gereageerd omdat we na verschillende IUI pogingen overgestapt zijn naar IVF. Nu onze laatste beurt ook daar voorbij is overweeg ik om terug naar IUI te gaan
Ik lees hier wel nogal wat andere dingen dan bij ons in de tijd. dan was het gewoon, katheder erin, zaad erin en gedaan. Niks echo, soms eens 10 minuutjes blijven liggen maar dat was het dan ook.
'k Zou dat wel leuk vinden dat ze zo nog eens "checken" met een echo. Voordeel is wel dat het een veel minder omslachtig gedoe is dan bij de IVF. Ik moest menopur inspuiten en geen chlomid nemen. Al bij al had ik dan ook totaal geen bijwerkingen maar helaas ook totaal geen resultaat.
Misschien moeten we toch nog eens een poging wagen.
Ik moet wel vermelden dat we al een zoontje hebben na de derde IVF poging maar het kriebelt eigenlijk nu nog erger dan ervoor om een tweede kindje te hebben. weinig mensen die dit begrijpen maar ik denk dat het komt omdat ik nu weet hoe het is om effectief zo klein ukkepukje in huis te hebben.
Hoe dan ook allemaal nog veel succes gewenst :D
Had hier ook iemand gezien die denk ik bijna de uistlag kent maar 'k ben de naam vergeten. hoe dan ook hoe was het ???

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten