Aftellen naar IUI

IUI Forum
Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 28 augustus 2008, 17:16

Loeki, ik leef met je mee mijn eerste IUI was ook niet dadelijk een lachertje :( . Eerst uitzonderlijk lang wachten, nog nooit heb ik daar een uur gezeten voor een consult. Echt een uur later dan afgesproken dus niks te maken met het sperma. Maar das was alleen pijnlijk voor mijn man omdat die uit de nacht kwam en dus maar enkele uurtjes geslapen heeft.

Dan de IUI, gekantelde baarmoeder tangetje, spiegeltje, katherder 1 en 2 en 3 en God weet wat nog allemaal. Pijnlijk, auw, kval daar bijna flauw, die assiste had het door en verontschuldigde zich wel maar ja. Ontspan u maar, HALLO. Hoe doe ik dat in deze omstandigheden. De pijn was 5 maal zo erg als de RX met contrast. Bellen ze de dokter, en toen lukte het ineens maar toch nog niet aangenaam. Je gaat ook een beetje bloed verliezen, das van de buiten kant van de baarmoeder, helemaal niet erg. EUH een beetje bloed, dat was ne behoorlijk plas zunne. Nadien lukte het wel maar ik hoop dat ze in koeien van letters in mijn dossier zetten GEKANTELDE BAARMOEDER.

Ik ben ook nog effe moeten blijven liggen en kon ook nog niet anders is wel standaard, geen echo tijdens of vlak de IUI. Kben zekers dat ze juist zitten, kheb er te veel voor afgezien.

OK als dat mijn pech was dan is het goed, nu alleen nog maar geluk :D

Loeki ik kan redelijk goe zessen gooien zou dat helpen :roll:

Groetjes Havanne

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 augustus 2008, 9:26

Criteria voor IUI zijn :
- eileiders open
- aantal zaadcellen na capacitatie meer dan 1 miljoen

Mensen vul me aan als ik iets vergeet he, maar dit zijn de twee voornaamste denk ik. Maar ik heb al gelezen dat zelfs eileiders open niet altijd getest wordt... (hangt van de gyne af zoals zoveel dingen).
Je hoeft niet bang te zijn meisje, niet iedereen heeft pijn, trouwens, je kan altijd pijnstillers nemen als het moet he.

Havanne, die echo bij mij was inderdaad om de opening van de baarmoeder te zoeken, net omdat die gekanteld was! Dat was precies bij jou ook geen overbodige luxe geweest. M'n man zei dat ze echt met de katheder aan het prikken waren op verschillende plekken om te opening te zoeken, tis dat prikken waar je krampen van krijgt naar het schijnt.
Al die katheders kwamen er bebloed uit. :? (maar achteraf niet veel last van gehad vreemd genoeg).

Bij mij was het wel een echte dokter die de inseminatie gedaan heeft, bedoel je dat het bij jou "maar" een assistent was? Dus heb je daar fijn mogen liggen wachten met dat speculum terwijl ze effe de dokter gingen halen? Gezellig...

Kan je voor mij ook een zes gooien dan? :D We tellen samen af he, ik mag 11/9 voor bloed te laten prikken, jij?

Frits dat checken doen ze precies niet bij iedereen... Kben blij dat we gevraagd hebben nog eens te kijken 10 minuutjes na de inseminatie, was tof om ze zo te zien zitten. Kwas liever blijven kijken om te zien of ze ook effectief zwommen, maar ja... :D

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 29 augustus 2008, 13:37

Loek

Ik moet de 10de bloedname laten doen gek he. Later IUI en vroeger bloednamen. Ligt het aan het soort med. dat je vooraf neemt misschien.

Ik heb geen probleem met een assistent, het zijn ook mensen die moeten leren he en principe is het niet omslachtig al was een snellere 2de mening wel beter geweest denk ik. Ik zou dat bij eender welke dokter hebben.

Gisteren niks meer gedaan, voelde me niet goed van binnen, echt van binnen. Precies een speldekussen :shock: Ook heb ik nog steeds mijn maag in mijn keel zitten. Vandaag gaan werken, pffffffff tkon beter. Maar allé nu een beetje platte rust, kben precies helemaal uitgewrongen sinds ik hormonen neem. Geen energie meer :x

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 29 augustus 2008, 14:12

Ik wou dat ik ook al aan IUI was... Als ik nu mijn :evil: krijg ga ik aan de gyne vragen of we al sneller aan IUI mogen beginnen. Ik heb het gevoel dat we nu onze tijd gewoon aan het verdoen zijn...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 augustus 2008, 14:26

Ja die hormonen putten je een beetje uit he. Ik had dat ook met de menopur, precies of je hebt een hele dag kweetniewa gedaan (maar eigenlijk niks). Met de utrogestan nu ben ik ook wa moe, maar anders, meer slaperig en verstrooid (vanmorgen twee keer m'n haar ingebalsemd omdat ik het vergeten was dat ik het al gedaan had, en me afgevraagd of ik nu mijn tanden al gepoetst had of niet... :roll: )

Tijdstip bloedname scheelt per gyne ja (gezellig he...). Bij mij is het na 15 dagen, in Jette ocharme moet je wel 17 dagen wachten tot een bloedname! En ze zijn streng hoor, ik had gevraagd of ik één dag vroeger mocht omdat dat net m'n vrije dag is, en dat mocht niet. Mijn luteale fase is normaal gezien 12 dagen, dus 12-13-14 dagen na de IUI (afhankelijk van m'n gemoed) gooi ik er gewoon een urinetestje tegenaan hoor, als ik m'n regels nog niet heb. Anders besterf ik het de dag van de bloedname denk ik. :)

Kheb me een beetje verkeerd uitgedrukt met de assistent denk ik. Tuurlijk heb ik niks tegen die mensen, maar bij mij vb wisten ze dat ik "een moeilijk geval" was, dan moeten ze de inseminatie wel laten doen door iemand met ervaring vind ik.

Geef je maar over aan die rust, als je moe bent dan heb je het nodig! Moet je ook utrogestan nemen nu?

Vereltje, bespreek het op tijd met je gyne he, mss nog voor je je regels krijgt (hoewel das niet lang meer he :D ). Als je nu gewoon zegt dat je het wachten beu bent, zou dat niet helpen?

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 29 augustus 2008, 14:45

Ik ben erover aan het denken van hem er misschien eventjes over op te bellen, nog voor ik mijn regels krijg. Maar das inderdaad niet meer lang!

Ik ben een beetje down vandaag, eigenlijk zie ik het de laatste tijd minder en minder zitten. Ik bedoel dat ik er minder in geloof dat het nog gaat lukken.

Mijn nichtje waarover ik eerder al verteld heb, die met IUI zwanger is geworden, is deze week bevallen. Dat was wel meer dan een maand te vroeg, en met een keizersnede op de wereld gebracht, en na een moeilijke zwangerschap. Met haar zoontje is alles wel goed, hij weegt natuurlijk maar 1700g maar alles ziet er goed uit.

Voor jullie zijn het ook wel spannende dagen nu he Loeki en Havanne! Ik duim in ieder geval dat jullie de tiende alletwee met goei nieuws komen!

Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Bericht door Danone » 29 augustus 2008, 15:09

Hoi allemaal, mag ik me hier aansluiten?
Effe voorstellen,ben dotje, morfologie man is slecht, 3de iui gehad op 24/8. ik heb nu (bijna) een week geleden mijn pregnylspuit gehad, en ik doe niks anders dan slapen, slapen slapen! maar goed dat ik verlof heb!!!
Ik heb precies chance dat mijn baarmoeder goed ligt!!!! Maar ik heb dan weer het nadeel dat mijn rechter eileider achter mijn baarmoeder zit en ik dus wel veel pijn heb als men mijn follikel wil meten en dus moet liggen zoeken!!!

Zondag is er al een wachtweek voorbij. Vorige keer had ik zo'n last van opgezette borsten, van blauwe aders op mijn borsten,... dat ik dacht nu moet het raak zijn, maar niet dus, ..
Deze keer weet ik precies niets van de pregnyl!
Maar ja, het blijft toch wachten he!!!

Groetjes Danone

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 1 september 2008, 9:44

Hey Danoneke, spannend he. :) Al een week voorbij voor je!
Voor mij ist nog wachten tot de 11e...

Hier ook zere tepels en "gigantische" borsten, m'n ventje vind het geweldig... :wink: .

Vereltje, op naar de :evil: woensdag! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten