utrogestan bij iui

IUI Forum
Plaats reactie
Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

utrogestan bij iui

Bericht door Tiny » 6 augustus 2008, 22:23

Weet iemand of het toedienen van utrogestan gebruikelijk is bij IUI ? Voor de inseminatie of erna? Mijn vorige gynaecoloog heeft mij bij de zwangeschap van ons zoontje utrogestan voorgeschreven (was een zwangeschap na clomid en pregnyl, maar zonder IUI). Owv diverse problemen (4 misgelopen zwangerschappen) zijn we overgestapt naar een fertiliteitsgyn. Deze zegt dat het effect van utrogestan onvoldoende is aangetoond. Daarom schrijft hij dit niet voor .... hebben jullie hiermee ervaring of andere info van jullie gynaecoloog.
groetjes aan alle vrouwen met een vurige kinderwens

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 7 augustus 2008, 9:39

Ik heb ook utrogestan voorgeschreven gekregen, we beginnen een dezer dagen met onze eerste IUI.

Ik moet dit gebruiken vanaf de inseminatie, of net daarvoor, afhankelijk van de dikte van het baarmoederslijmvlies (dat zullen ze zien op de echo's).

Ik hoor toch van velen dat ze utrogestan moeten nemen. Het wordt ook gebruikt bij zeer prille zwangerschappen bij bloedverlies. Soms gaan zwangerschappen in een heel vroeg stadium verloren door een tekort aan progesteron, en dat lost de utrogestan op.

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 7 augustus 2008, 21:38

Hoi Loeki,

ik ga bij mijn gyne toch nog eens polsen naar de voordelen ervan !
Voor jouw IUI : veel goeie moed gewenst ! Ik hoop dat je snel kan overstappen naar een site "leuke kindernamen".

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 augustus 2008, 17:01

Hey Tiny,

Moet je zeker doen ja! Of es een tweede opinie vragen hé.
Nu ik ben geneigd te denken dat als je progesteron gehalte vanzelf goed is, dat het wel goed zal zijn, maar ja...

Wederom bewezen dat het geen exacte wetenschap is. Kunnen die gynecologen nu eens niet allemaal hetzelfde zeggen, tzou voor ons toch veel gemakkelijker zijn hé.

Tx voor de goede moed! Ik zal eraan denken als ik mezelf morgen voor de eerste keer in mijn leven moet inspuiten... :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten