eerste iui volgende maand

IUI Forum
Plaats reactie
Hoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 augustus 2008, 9:18

eerste iui volgende maand

Bericht door Hoop » 7 augustus 2008, 9:37

Hallo,

ik ben in mei vorig jaar gestopt met de pil. Hopelijk snel een boeleke dacht ik. Vele vrienden en collega's raakten zwanger. En elke keer dacht ik,de volgende ben ik wel.
Na een jaar proberen, hebben we besloten van ons te laten onderzoeken. Uit de testen bleek dat mijn man zijn zaad niet in orde was.
We hadden de hoop al opgegeven dat het op de natuurlijke wijze niet zou lukken. Maar toen bleek at ik plots zwanger was. Ik was in de wolken. Maar ons geluk duurde niet lang. Op zes weken kreeg ik een miskraam. Ik heb er van afgezien. Zeker omdat ik wist dat dit de laatste kans was om natuurlijk zwanger te worden.
Zopas zijn we op consultatie geweest bij onze gyn. Als mijn regels nu doorkomen, kunnen we starten met onze eerste IUI.
Eindelijk, na ongeveer 15 maanden proberen, toch nog een positief vooruitzicht.

Groetjes

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 7 augustus 2008, 21:33

Beste Hoop,

ik weet hoe miskramen voelen (heb zelf mijn deel gehad). Probeer er de moed in te houden, er samen (!) voor te gaan. Ik heb net 1ste IUI gehad, was 5 dagen overtijd, maar niet zwanger... maar gisteren opnieuw mijn maandstonden. die overtijd is blijkbaar niet abnormaal.... in ieder geval ; ik duim voor jullie. Niet opgeven.

PS: mooie naam. Die gaf ik aan één van mijn 'engeltjes'

Hoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 augustus 2008, 9:18

Bericht door Hoop » 9 augustus 2008, 9:16

Bedankt Tiny,

Als je het zelf meegemaakt hebt, dan weet je wel welke gevoelens door je hoofd gaan. Spijtig dat de iui niet gelukt is, zeker omdat je overtijd was. Dan denk je toch stillaan dat het toch een keer geluk is.


We zijn zopas naar de gyn geweest. En uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik zwanger was. :D
Maar, mijn hcg was weer heeeel laag. Maandag moet ik terug gaan om te zien of mijn hcg goed gestegen is, anders zal het weer aflopen als vorige keer :(
Ik zit nu met zoveel schrik, ik kan er bijna niet meer door slapen.
Ik voel soms weer steken in mijn onderbuik en dan denk ik, nu is het zover, het is weer slecht nieuws. Ik durf soms niet eens naar toilet. Uit schrik dat ik toch bloed zou zien.

Hoe was de eerts keer iui? Daar ben ik wel bang voor, moest het nu weer misgaan.
Wanneer kan je de volgende poging wagen?

Groetjes Hope.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 augustus 2008, 9:41

Hey Hoop,

Ik denk aan je hoor dit weekend! Wat een aftellen moeten we toch meemaken he... Hopelijk gaat alles goed en anders heb je nog altijd het uitzicht IUI.

Ik begin ook net met m'n eerste IUI, dus je leest wel op het forum hoe dat gaat, of je kan me altijd pb-en. :D

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 10 augustus 2008, 22:18

Hallo Hoop,

hoe gaat het ermee? Hopelijk nog geen nieuws, dat is dan goed nieuws in jouw geval.
Wat mijn eerste IUI betreft : heb van dag 3 tot 7 clomid genomen. Heb er niet zo veel last van gehad, behalve dan het gevoel dat je nu een ganse cyclus bezig bent met zwanger worden. Daarna FM (2 follikels OK) en diezelfde avond pregnyl. 2 dagen later IUI. Ik heb tot dan relatief weinig last gehad van de hormonen ( vele vrouwen hebben dat wel). 2 weken na de IUI begon dat bij mij: misselijk, hoofdpijn, moe... heel wat zwangerschapskwaaltjes. Ondertussen is dat wat gepasseerd, maar ben ik nog altijd moe. k vind het al bij al wel belastend...
Wat die pijn in je onderbuik betreft ; heb dat ook gehad bij ons zoontje. Dat was een cyste op mijn eierstok. Gaat vanzelf weg. Wie weet bij jou...
Ik duim voor jullie !

smoske
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 juni 2008, 23:07

Bericht door smoske » 14 augustus 2008, 13:23

heykes

ik ben nu ook met mijn eerste behandeling bezig ook zoals tiny maar ik heb heb wel veel last van men hormonen maar denk dat het vooral door de zenuwen komt van het wachten moet nu komende zondag men regels krijgen en anders maandag bloed laten trekken maar die laatste dagen duren zo lang heb vrij veel zeer aan men borsten dus begin je al te denken van ja het is mis gelukt maar heb ook lichtjes pijn in mijne onderbuik dus da kan mis door de regels zijn die er aan komen :cry: word er zot van maar denk wij allemaal :wink: :cry:
tiny loeki en hoop ik zal voor jullie duimen en ni op geven he :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 17 augustus 2008, 13:47

Hey Smoske, spannende dag voor jou hé? Kom je er een beetje heelhuids doorheen? :)

Goh, ik denk dat je allerlei symtomen kan hebben, hoeft niks te betekenen, maar ja, je denkt toch na hé. Ksnap het helemaal!

smoske
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 juni 2008, 23:07

Bericht door smoske » 17 augustus 2008, 20:50

heykes loeki

was ne spannende en trieste dag heb men regels door gekregen en da pikte wel had echt gehoopt dak zwanger was mis heb ik volgende maand meer geluk dus nu weer hopen dat we rap een maand verder zijn en dak men regels dan voor 9maand niet meer krijg

groetjes en hoop dat het bij u wel mag lukken :)

Hoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 augustus 2008, 9:18

Bericht door Hoop » 18 augustus 2008, 10:07

Heykes allemaal,

hier weer slecht nieuws. Ik was idd zwanger, maar het is weer uitgedraaid in een miskraam. Dat is al de tweede op rij. :(
Nu zie ik het even niet meer zitten.
We zien wel wat komt.

Groetjes

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 18 augustus 2008, 12:10

Dikke knuffels hoor smoske en hoop!

Tis toch iedere maand van rusten naar hopen naar teleurstelling en rusten, hopelijk wordt het ooit anders!

Sterkte hoor, allebei, tis nie makkelijk he...

smoske
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 juni 2008, 23:07

Bericht door smoske » 20 augustus 2008, 21:39

hey hoop

vind het echt erg voor u en kan het geloven da ge het eve ni meer zie zitten maar ge mo het zeker ni op geven
maar ik zal zeker blijve duime voor u



groetjes en ni op geve he :)

Hoop
Berichten: 4
Lid geworden op: 7 augustus 2008, 9:18

Bericht door Hoop » 20 augustus 2008, 21:46

Bedankt smoske en loeki,

Op het einde van deze maand moet ik terug gaan naar de gyn. Waarschijnlijk dan opstarten met iui nr 1.
Hopelijk verloopt alles vlot.

Groetjes Hoop.

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 20 augustus 2008, 22:35

Hallo Hoop,

weeral zo'n domper... weer effe van dat prille geluk mogen proeven en dan opnieuw die tegenslag.
Laat het even bezinken, geef de moed niet op. ik leef met je mee !
Tiny

frits
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 januari 2008, 12:16

Bericht door frits » 28 augustus 2008, 17:08

Hope,

als ik dat hier zo lees zou ik toch denken dat je zwanger kan raken. Daar zou ik me alvast aan optrekken. Wat bijkomende onderzoeken kunnen misschien duidelijkheid brengen waarom het steeds direct foutgaat. Ik heb het ook enkele keren gehad en toen was iets mis met de innesteling. Ik heb me er dan ook aan opgetrokken en het is effectief de volgende keer gelukt (via IVF)
Hoe dan ook hééél veel succes gewenst met de eventuele verdere behandeling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten