Probleempje eerste IUI...

IUI Forum
Plaats reactie
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Probleempje eerste IUI...

Bericht door Loeki » 9 augustus 2008, 9:38

Lap zeg, nu wil ik bellen om op te starten voor m'n eerste IUI, en nu krijg ik al meteen een antwoordapparaat! :? Ik kan dus maandag pas bellen...

Probleem is dat ze me op het intake gesprek gezegd hebben dat ik op dag 1 moet beginnen spuiten, en op de papieren die ik heb meegekregen staat dag 2 of 3. Wanneer moet ik nu beginnen spuiten?

Iemand hier die ook IUI heeft gedaan met Menopur in Gasthuisberg Leuven? Wanneer moest jij beginnen spuiten? Ik moet starten met 37 IE...

Maakt het eigenlijk veel uit wanneer je precies begint (dag 1 - 2 - 3)?

Alvast bedankt voor de input he dames (en heren? :D )!

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 9 augustus 2008, 9:56

Hoi Loeki

Ik kan al een beetje spreken uit ervaring. Ik moet meestal pas beginnen te spuiten vanaf dag 4 van de cyclus. Je moet normaal de eeste dag van je maandstonden bellen voor een afspraak en die afspraak is meestal op dag vier of drie, naargelang het een zondag is bv. Op die afspraak kijken ze dan of alles in orde is om te beginnen spuiten met menopur. Dus ik zou nog niet panikeren. Bel gewoon maandag voor een afspraak dinsdag.
Laat maar iets horen hoe het is afgelopen.

groetjes

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 augustus 2008, 16:00

Tx voor de input Katy!

Wel vreemd, op het schema dat ze me hebben meegegeven staat aangeduid "37 IE op dag 2".

Grrrr...

Zal ik maar afleiden dat het zo nauw niet steekt?

Ze hebben me ook gezegd op dat intakegesprek dat ze alleen een uitgangsecho doen als je twee cycli achter elkaar wilt... Tis toch ook weer overal anders hé.

Ben gewoon een beetje bang te laat te beginnen, en dat ik daardoor een maand moet overslaan ofzo.

Ik kan natuurlijk via de centrale bellen naar de dokter van wacht, maar dat vind ik nu zelf precies ook wat overdreven... :?

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 9 augustus 2008, 16:43

Ja Loekie

zoals je zelf zegt, elke ziekenhuis is precies anders. Anders moet je dat toch maar doen, bellen naar de centrale, dan ben je zeker gerustgesteld.
Ik heb dat in het verleden ook al gedaan.
Je wordt dan doorverbonden met een arts van wacht, maar die zijn meestal ook op de hoogte van die zaken.

tot hoors, he

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 augustus 2008, 20:51

Ik ben er intussen toch weer geruster in. Op de papieren staat duidelijk dag 2 of 3, en ze hebben me wel gezegd dag 1, maar ja... Ik ga gewoon beginnen op dag 2, kan ik vast niks mee misdoen (het zijn ook maar 37 IE he)... Dag 2 ligt in het midden van de mogelijkheden hé.

Das dus morgen! :D

Lief dat je met me meedenkt hoor Katy, tx!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 augustus 2008, 15:52

Kheb net gebeld, en dag 2 was prima. Dag 1 was ook goed geweest, dag 3 ook... Het maakt inderdaad zoveel niet uit, als je maar tijdig de echo's krijgt.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 11 augustus 2008, 20:24

Ok, Loekie
des te beter, dan ben je nu eindelijk van start kunnen gaan. Wel moedig van je dat je zelf die spuiten zet, ik laat die zetten door een verpleegster. Keerzijde van de medaille is natuurlijk dat je altijd thuis moet zijn, als ze langskomen. Dat klopt. Maar ik en naalden, dat gaat echt niet samen.

groetjes en succes

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 augustus 2008, 9:53

Tis het gevoel dat je erbij hebt hé. Ik denk dat het vooral het belangrijkste is dat je je zoveel mogelijk ontspant tijdens de behandeling, als spuiten je zenuwen bezorgen, dan is het een heel goed idee ze te laten zetten vind ik!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 augustus 2008, 10:41

Manmanman, nu doet het toch echt wel zeer in m'n buikje. Menstruatieachtige krampen, is dat normaal?

Tgaat op en af. Vanmorgen net na het opstaan, toen weg, nu weer.

Auw... :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten