IUI behandeling

IUI Forum
Billie
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:02

Bericht door Billie » 14 februari 2007, 19:14

Hallo iedereen,

Alvast een fijne valentijnsavond gewenst en geniet er maar eens lekker van :-)

Kwou nog graag eventjes reageren op de vorige berichtjes in verband met menopur, ik heb ook een IUI behandeling achter de rug (met menopur) en ik heb nochtans altijd een vrij regelmatige cyclus gehad dus... maar ja als je gyne dat voorstelt ben je toch in de veronderstelling dat het wel nuttig is.
Kdenk dat hij er zeker van wou zijn dat er toch zeker 1 goed follikeltje zou zijn.

Liesje weet je al iets meer trouwens want als ik me niet vergis moesten jullie vandaag op gesprek bij de gyne ivm IVF, laat iets weten hé !!!!!!

Hier is het volop afwachten geblazen ondertussen, nog ongeveer 7 dagen bang afwachten en dan weten we iets .... :D :D :P

veel lieve groetjes

Billie

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 15 februari 2007, 6:05

Hi Sylvie,

Inderdaad, hetgeen je vertelt is logisch. Ik zal maar op het beste hopen zeker. Een andere keuze hebben we eigenlijk niet, he.
En nu maar weeral afwachten.

Groetje

Katy

floortje
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 februari 2007, 0:46

Bericht door floortje » 15 februari 2007, 9:19

Dag allemaal,

Tja, moeilijke verhalen allemaal. Ik wens ieder van jullie heel veel moed en tonnen SUCCES.

Het wordt wel eens gezegd dat IUI niets is in vergelijking met IVF, maar ook ik vond dat niet juist : de wachtweken, die ik elke keer opnieuw als het moeilijkste ervaarde, moet je ook bij IUI door. En die Chlomid, verdorie, dat is een straf beestje, he.

Liesje, ik herken jouw verhaal zo goed. ook ik geraakte van een eerste kindje natuurlijk zwanger, maar niet van het tweede... Begrijp heel goed hoe het voelt. ook jouw kinderwens is momenteel allesoverheersend, he. En jouw zoontje die zo graag een broer of zus wil, het doet pijn dat je hem dat als mama niet kan geven...
Ook bij ons was de reden de verminderde zaadkwaliteit.
Ook ik deed IUI (slechts 2 pogingen, omdat snel duidelijk was dat dat niet de juiste oplossing was) en ging daarna over op IVF.
En zie, na onze eerste (spontane) dochter, kregen we er een zoon bij.
En 20 maanden na die eerste zoon, bleek ik - alweer spontaan - zwanger en is ondertussen mijn tweede zoon geboren...
Ik wou je hiermee toch een hart onder de riem steken.

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 15 februari 2007, 18:11

Hoi Billie,

Inderdaad, gisteren zijn we terug op gesprek geweest. De dokter gaf ons twee mogelijkheden. Ofwel nog eens een reeks van 3 IUI ofwel IVF. Nog eens IUI zag ik echt niet zitten, daar de vorige 6 ook niet gelukt zijn. Ik heb zoiets van laat mij IVF nu maar proberen, dan ben je toch al zeker dat er een bevruchting gebeurd en moet je nog alleen maar wachten op de innesteling. IUI geeft trouwens maar kans 1/6 en bij IVF is dat 1/3. Het mag ook geen obsessie worden volgens de dokter. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik krijg 3 maal de kans om IVF te proberen. Lukt het in die periode niet, dan zal ik er mij moeten bij neerleggen dat onze zoon geen speelkameraadje meer krijgt. Ik wil mij later niet verwijten dat ik niet alles geprobeerd heb. Nu moet ik morgen contact opnemen met zijn assistente die mij het volledige verloop van IVF nog eens gaat uitleggen. Daarna moeten we beiden nog laten bloed prikken om te kijken of we geen hepatitis of dergelijke hebben. Hierna kan de behandeling starten. Enerzijds ben ik een beetje opgelucht dat we weer een stap verder zijn. Maar anderzijds geeft het ook weer tal van nevenwerkingen. Gewichtstoename, dikke buik, nog meer vapeurs,..... Hopelijk kan ik dit aan, want ik heb het met clomid al zo moeilijk gehad. We zullen maar afwachten.

Tot schrijfs Liesje

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 15 februari 2007, 18:18

Hoi Floortje,

Dank je wel voor je bemoedigende woorden. Het is fijn om lotgenoten te kennen. Hoe oud was jou eerste kind toen met IVF het tweede kwam? In juni wordt mijn zoontje 6. Daarom heb ik nu ook de stap naar IVF gezet, om alles toch een beetje in versnelling te zetten. Als er nog enkele jaren over gaan, vind ik de kloof wat al te groot worden en gaan ze niet veel meer aan mekaar hebben. In vele gevallen hoor je ook wanneer koppels de behandelingen stopzetten dat er een spontane zwangerschap volgt in een bepaalde periode daarna. Misschien zit het echt wel veel tussen de oren, maar anderzijds is het moeilijk hier niet mee bezig te zijn als de wens zo intens is. Hoe heb jij IVF ervaren? Heb jij veel last gehad?
Nu het verschilt van persoon tot persoon. Dat is natuurlijk bij iedereen anders. Ik weet trouwens ook nog niet welke hormonen ik krijg toegediend. Dat zal op het volgende gesprek bepaald worden.
Geniet nog van je 3 engeltjes en tot schrijfs.
Groetjes liesje.

Sara
Berichten: 16
Lid geworden op: 5 maart 2007, 13:16

Bericht door Sara » 5 maart 2007, 13:31

Hallo iedereen!

Wij zijn momenteel aan de 4de poging IUI! In het begin van de cyclus neem ik Clomid, die trouwens heel goed aanslaat bij mij, en na de inseminatie moet ik 3x2 Utrogestan Vaginaal nemen. Jakkes seg...wat een vies goedje!

Op vrijdag 23/2 ben ik geïnsemineerd dus in feite kan ik vrijdag bloed laten nemen en hebben we zaterdag de uitslag. Maar ik moet vrijdag tot 22u werken dus dat gaat niet. Donderdag ga ik met de gyn bellen om te horen of ik donderdag al kan komen, en anders is het volgende week maandag hé!

Ik kan me ook aansluiten wat jullie allemaal hebben gezegd: het is echt een emotionele rollercoaster! Af en toe heb ik zelfs zin om ermee te stoppen! Maar ja...de wens is zooooo groot!

Ik wens iedereen heel veel succes!

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 2 april 2007, 9:38

Hallo allemaal,

Even terug van weg geweest. Vandaag breekt voor ons een nieuwe periode aan in onze strijd. Na 6 mislukte IUI behandelingen en een 3 uur durend gesprek rond IVF moeten we ons vandaag aanmelden bij een mevrouw die voetreflex zal doen. In combinatie met spiritualiteit. Dit op aanraden van de assistente van onze gyneacoloog. Ze hebben hier blijkbaar heel goede ervaringen mee. Daar ik meer dan een jaar clomid heb geslikt is dit volgens hen een ideale tussenstap om tot rust te komen met mijn lichaam. Ik weet niet wat ik allemaal mag verwachten, maar vind het best wel spannend. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden en zal jullie trachten al de positieve energie door te sturen.
Groetjes Liesje.

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 2 april 2007, 9:51

Hoi Lies,

Dat was een lang gesprek met de gyn rond IVF. Wij hebben dat gesprek (van een dik uur) ook achter de rug. Het wordt een spannende tijd voor je.
Ikzelf heb ook al een paar keer voetreflexologie gedaan om mijn lichaam tot rust te laten komen en mijn cyclus toen regelmatiger te maken. Het deed me toen echt wel goed, ik voelde me nadien altijd heel ontspannen. Het zal je zeker goed doen.
Ik ben nu wel overgeschakeld op acupunctuur omdat ik van de Menopur-spuiten ook veel last kreeg van maag en darmen. Acupunctuur brengt ook mijn lichaam tot rust en zou (wordt toch beweerd) ook de innesteling kunnen bevorderen. Maar daar verwacht ik niet echt wonderen van.
Wanneer start je dan met IVF?

Ik heb nu mijn vijfde en laatste poging IUI achter de rug en zit nu in de wachtweken. Alles (documenten mutualiteiten, DNA onderzoek) werd al in orde gebracht om te kunnen starten met IVF als deze IUI poging mislukt is. Op 12 april mag ik een zwangerschapstest laten doen.

Ik wens je veel genot en rust toe met de voetreflexoloog. En stuur inderdaad maar af en toe wat positieve energie door, dat kan eens goed doen hé.

Silvie

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 2 april 2007, 20:23

Hallo,

Ik ben net terug van de voetreflex, amai was me dat een zalig gevoel. Wel gek dat men zoveel kan aflezen uit onze voeten. Ze konden mij perfect zeggen wat mijn zwaktes waren, kwaaltjes,.... Morgen vroeg moet ik starten met het nemen van sint jans olie. Mijn lever heeft het een beetje te hard te verduren gekregen de laatste tijd. Daarom moet ik één maand deze kuur volgen. Ik hoop dat dit een stap is in de juiste richting. De maand na deze kuur kunnen we starten met de IVF. Hopelijk brengt het dan goed nieuws, ik heb er alvast een goed gevoel bij. Een echte aanrader.

Liesje

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 2 april 2007, 20:49

Hallo Liesje000

Je spreekt in je bericht over problemen met je lever. Zijn deze problemen volgens die dokter te wijten aan de medicatie ter stimulatie van de follikelgroei ?
En zoja, heb je deze problemen zowel met menopur als met clomid ?

groetjes

Katy

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 3 april 2007, 9:12

Ik wil hier ook even op reageren. Volgens acupuncturist heeft mijn lever het ook zwaar te verduren gehad door de medicatie (Menopur). Via acupunctuur zou dat probleem nu verholpen worden.
Al de medicatie die wij nemen zal natuurlijk wel belastend zijn voor ons lichaam.

Silvie

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 3 april 2007, 13:37

Hallo Sylvie

Ik ben blij te lezen dat ook jij last ondervindt van je lever na het toedienen van menopur.
Sinds een drietal maanden nu, heb ik enorm pijn in mijn leverstreek.
Ik dacht altijd, ik heb misschien iets te vet gegeten of te veel gesnoept. Maar dat is het nu net. Ik snoep bijna nooit en ik eet altijd magere gerechten.
Ik heb ook de bijsluiter van menopur er even bijgenomen maar vind enkel een vage opmerking van : spijsverteringsstoornissen. Dit dekt natuurlijk de volledige lading, he.
Ik hoop dat er nog mensen reageren op dit bericht.

groetjes

Katy

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 3 april 2007, 14:57

hoi,

Bij mij was het ook vooral het grijpen naar chocolade wat mij gisteren verboden is. Ik had sinds de behandelingen echt een chocolade verslaving. Ik weet niet of dit iemand herkent. Maar ook het eten van kaas en yochurt is mij afgeraden. Mijn lever was totaal uit balans. Nu hoop ik maar dat het nemen van die olie zijn vruchten afwerpt. Ik heb vanmorgen mijn eerste druppels ingenomen en ik kan jullie vertellen dat het niet zo meeviel. Had er echt braakneigingen van, maar ja het is voor het goede doel zullen we maar in ons achterhoofd houden. Ik vind het wel straf dat dit de oorzaak zou zijn van de mislukte pogingen. Ik kijk vol goede moed uit naar het resultaat. Natuurlijk kan ik na één dag nog niet zeggen of ik mij beter voel. Het slaperige, moe zijn,.... zou er mee verholpen worden. Let's hope........
Groetjes Liesje

BOXEMIE
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 april 2007, 19:33

Niew lid

Bericht door BOXEMIE » 5 april 2007, 19:50

Hoi,

ik ben Sandra, 34 jaar getrouwd en al 1 dochtertje van 3.5 jaar.
Endometriose gooit roet in het eten zodoende er nog geen broer of zus is voor onze Lara.
Heb zopas een eerste behandeling met Clomid achter de rug maar ik verga van de buikpijn...kan niet zitten, pijn bij stappen ed...
Wie vind zichzelf terug in dit verhaal ?
Ik wil deze pijn echt geen 2de maand meemaken, trouwens wie kan er sexen met zo'n pijn ?
Dokter natuurlijk met verlof -paasvakantie natuurlijk...

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 23 april 2007, 6:12

Hallo allen,

Weet er iemand of de pregnylspuit(1 week na de vorige) als ondersteuning altijd wel nodig ?
Of maw waarvoor dient die tweede pregnylspuit eigenlijk ?

groetjes

Katy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten