tweede poging IUI

IUI Forum
Plaats reactie
madelief1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 augustus 2008, 13:37

tweede poging IUI

Bericht door madelief1 » 12 augustus 2008, 13:43

hallo iedereen
ik ben hier nieuw op de site. Na een verwijdering van mijn linker eilleider, zijn we begonnen aan IUI.
Momenteel hebben we onze tweede poging van IUI achter de rug. Deze was vorige week woensdag...nu is het afwachten. Maar sedert zaterdagavond heb ik heel licht bloedverlies (echt wel weinig en ik zie het enkel na een bezoekje aan het toilet). Er is ook wel wat slijm bij. sorry als ik dit zo uitleg. Morgen moet ik een tweede spuit pregnyl nemen als ondersteuning van mijn laatste fase in mijn cyclus. Nu was mijn vraag of er onder jullie ook mensen zijn die licht bloedverlies hadden na een dag of vier/vijf na inseminatie. Ik heb ook last van krampen en buikpijn, vooral dan aan mijn linkerkant.

Ik verlang echt naar het resultaat van deze maand...we willen zo graag zwanger zijn.

Groetjes

madelief1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 augustus 2008, 13:37

Bericht door madelief1 » 13 augustus 2008, 21:15

jammer dat er nog niemand een antwoordje heeft gestuurd.
Vandaag mijn spuitje pregnyl genomen ter ondersteuning van de laatste fase. Zal al blij zijn dat het volgende week is, dan weten we of we zwanger zijn of niet....de spanning.. soms wordt het me wat teveel; Elke maand opnieuw afwachten...we zijn ook al bezig van juni 2006... nu IUI....
als ik alles op deze site lees, weet ik toch dat ik niet de enige ben...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 14 augustus 2008, 9:32

Hey,

Je bent zeker niet alleen hoor! Alleen is het IUI forum nogal rustig. :)

Wij zijn zelf maar net begonnen met de eerste IUI, dus ik kan nog geen ervaringen met je delen...

Wel weet ik dat je absoluut geen sorry moet zeggen, bloed en slijm en meer van dat moois, het komt er allemaal bij kijken hé. :)

Ik heb nog al gehoord van mensen die krampen hebben na de inseminatie, ik denk alle tijdstippen van inseminatie tot zwangerschapstest. Misschien is het nog van een kwetsuurtje aan je baarmoederhalsmond die ze hebben vastgepakt, misschien is het van de hormonen (utrogestan, als je dat neemt), ook van stress kan je buikpijn hebben, er zijn zoveel mogelijkheden!

Ik weet wel dat het moeilijk is hoor, je probeert alle pijntjes te verklaren, en je wil zo graag iemand horen die zegt "ik had dat ook, en ik ben zwanger", maar zo werkt het spijtig genoeg niet... We kunnen alleen maar wachten, wachten, wachten...

Succes hoor!

Kim*
Berichten: 61
Lid geworden op: 5 februari 2008, 22:07

Bericht door Kim* » 14 augustus 2008, 14:41

Hey lieve dames

Mijn partner en ik zijn sinds 2006 aan 't proberen om te zwanger te raken en ik heb al 2 pogingen achter de rug.
En ja hoor, ook ik had telkens buikkrampen na de inseminatie :cry: Telkens opnieuw hoop je dat je zwanger bent maar helaas .... ons geduld wordt nog steeds op de proef gesteld. In september starten we met onze 3de poging. Duimen dus
Wat ik eigenljk wou zeggen is: hou de moed erin, ook al heb je soms een slechte dag. En hopelijk hebben we allemaal snel goed nieuws te melden
Lieve groetjes

madelief1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 augustus 2008, 13:37

Bericht door madelief1 » 14 augustus 2008, 18:50

hey,
gisteren mijn spuitje pregnyl gehad. De hele dag geen last gehad. Nu heb ik sedert deze namiddag vervelende buikkrampen, vooral weer aan mijn linkerzijde. :cry:
heb naar het fertiliteitscentrum gebeld en ze zeiden me dat ik voorlopig maar een dafalgan moet nemen tegen de pijn. Heb ik ook gedaan...maar geen beterschap...vraag me af wat het nu weer gaat zijn.
Morgen vertrekken we normaal voor een weekendje op reis...hopelijk is het tegen dan beter.

Alvast merci hé voor jullie berichtjes. Ook voor jullie veel geluk !!

A.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 augustus 2008, 19:44

Bericht door A. » 19 augustus 2008, 21:04

Hallo,

Wij zijn al 3 jaar bezig. 2 jaar zelf geprobeerd en sinds maart gestart met IUI. Ik heb er ondertussen al 4 achter de rug.
Ikzelf heb slechts de 1ste keer wat krampen gehad na de inseminatie. Ik wist ook niet wat het was en dacht misschien dat er iets misgelopen was bij de inseminatie. Ik heb toen ook met de verpleegkundigen van het CRG gebeld en die hebben mij toen ook verzekerd dat het zeker niet aan de inseminatie lag.
Ik heb er slechts 1 dag last van gehad.
Bij de volgende inseminaties heb ik daar geen last meer van gehad.

Ik denk dat het normaal is dat we af en toe iets voelen & misschien vaak omdat we er zo mee bezig zijn wie weet...
Het is in elk geval een lastige periode waar we helaas door moeten ...

Ik wens jullie veel succes en hoop op een spoedige zwangerschap (want dat is toch wat we allemaal zouden wensen hé)

Groetjes,
An.

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 20 augustus 2008, 11:24

Hoi

Wij zijn deze maand na een jaar proberen met clomid en pregnyl begonnen aan onze eerste poging iui.
Bij ons is er geen echte aanwijsbare reden waarom we niet zwanger worden. De zwemmers van mijn man zijn van uitstekende kwaliteit. Ik heb alleen last van pco. Ik maak dus zelf geen eisprong. Vandaar dat we eerst een jaar gewoon geprobeerd hebben met Clomid en Pregnyl, maar zonder resultaat. Na een hsg en kijkoperatie, die beiden in orde waren, hebben we dus onze eerste inseminatie gehad zondag.
Ik kreeg direct na de inseminatie ook krampen. De dokter zei me dat dit kwam door de capacitatie van het sperma. Dat wordt bewerkt en er worden bepaalde stoffen aan toegevoegd waardoor je precies maandstondenpijn krijgt. Dat kan wel een dagje duren.
Nu is het woensdag en voel ik niks meer. Ik heb alleen pijnlijke tepels, maar dat vind ik niet erg. Dat is voor mij een bevestiging van de eisprong.
Binnen 2 weken weten we meer. Hopelijk is het van de eerste keer raak, maar ga er niet te veel op hopen. Ik weet uit ervaring dat de teleurstelling des te groter is bij een negatief resultaat.

A.
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 augustus 2008, 19:44

Bericht door A. » 20 augustus 2008, 17:37

Hallo,

We duimen met je mee!!!
Het is altijd spannend afwachten hé ... En bij alles wat je voelt (of niet voelt) stel je je ook steeds weer vragen wat het dan betekent.
Probeer zoveel mogelijk de kalmte te bewaren en voldoende afleiding te hebben/te zoeken.
Bezig zijn helpt om er toch niet constant aan te denken.

Veel succes en laat iets weten!!

Gr,
A.

Anoukie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 augustus 2008, 17:47

Bericht door Anoukie » 20 augustus 2008, 19:17

Hoi,
Ik las net je bericht over je tweede poging IUI. Ook ik heb maandag net een tweede IUI ondergaan en zit in dezelfde stresserende periode als jij. Ik weet perfect wat je doormaakt en de nodige stress die daarbij hoort. Wat je schrijft over wat bloedverlies is, denk ik, normaal. Mijn arts zei dat dat wel kan omdat ze tenslotte diep in de baarmoeder gaan met die tube (of spuit, hoe moet je dat noemen). Ik ben natuurlijk geen dokter en kan je alleen maar zeggen wat mijn arts zei. Dat slijmverlies is, denk ik, normaal. Dat had ik na de eerste IUI ook (die gelukt was maar na 3 weken toch leidde tot een "miskraam") en dat heb ik ook nu weer.
Zondag heb ik ook terug een spuit Pregnyl en dan is het wachten tot 1 september voor ik een zwangerschapstest mag gaan halen. Als die positief is, mag ik terug contact opnemen met de dokter. Spannend dus...
Ik wens ook jou veel moed de komende dagen en hoop mee voor jou op een positief resultaat!
Groetjes,
ANouk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten