gewaarwordingen na IUI

IUI Forum
Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 10 september 2008, 9:00

Hoi Loekie

Ik zou toch maar die bloedtest afwachten. Het is niet de eerste keer dat ik hier lees dan een test eerst negatief is en daarna plots toch positief.
Dus wacht maar af tot morgen voor je definitief iets weet. Het is wel zo dat inderdaad utrogestan de maandstonden tegen houdt. Dus dat geeft wel degelijk een vertekend beeld.
Laat ons zeker iets horen, he?

groetjes

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 september 2008, 10:39

Kweet het hoor Katy niks is zeker en ik neem ook braaf de utrogestan door tot morgen, maar gewoon heel m'n lijf zegt me dat het niet gelukt is, tis eigenlijk een vreemd gevoel. Ik heb alle ongi-kwaaltjes behalve de krampen en het bloed... Hmmm, dat moet vreemd klinken, lol.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 10 september 2008, 10:50

Neen Loekie, klinkt helemaal niet vreemd.
Als deze beurt niet lukt, moet je het maar bezien als een soort oefening. Misschien dat ze de volgende keer de dosis menopur opdrijven om alzo meerdere follikeltjes te krijgen. De eerste keer zijn ze iets wat voorzichtiger omdat ze natuurlijk niet kunnen weten, hoe je lichaam gaat reageren op al die hormonen.
Begrijpelijk als je weet dat de kans op overstimulatie reëel is, bij te grote dosissen.
Ja, ik vind die utrogestan ook iets vervelend. Je denkt dan, er komt niets en dan ineens blijkt dan de utrogestan verantwoordelijk te zijn voor het uitblijven van je :twisted:
Hou de moed erin

groetjes

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 september 2008, 12:28

Ach ja, ik wist dat hoor, van die utrogestan, dat dat je regels kan uitstellen. Gelukkig maar, anders zat ik nu op hete kolen want ik moest ze al gehad hebben.

Het enige positieve aan de hele zaak is inderdaad dat ik het een keer gedaan heb, zo'n IUI, weet nu al wat beter wat het is, wat die hormonen voor effect hebben enzo... En mijn mooie boezem natuurlijk! :wink:

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 10 september 2008, 18:24

Loeki,

Ik kom net terug van "de prik". De echte ongi pijn is verdwenen na 1 dag, nu wel een soort ongi pijn maar helemaal niet zo erg als normaal. Moet normaal morgen :twisted: of vandaag, vandaag nog helemaal niks, geen teken van. :?:

Vandaag ook urintest :?: niks, nada, notting kheb dat eigenlijk gedaan als voorbereiding op morgen en ga er nu van uit dat het niks is. Ben ook al aant plannen voor de volgende IUI en hoop na een neg. resultaat snel bezoek te krijgen van :twisted: . Ik mag dadelijk terug beginnen na deze cyclus.

Ik wil niet negatief zijn maar wel realistisch, we hebben al zoveel geluk gekend de laatste maanden dat het nu moet op zijn. Ik bezie het ook als een kennismaking met de procedure.

Groetjes en duimen voor elkaar.

Ps. ben al een tijdje gestopt met zessen gooien zodat ik er morgen 2 in eens kan gooien :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 september 2008, 10:06

Ik kom nu net terug van de prik. :) Zeiden ze me daar dat een urinetest veel te vroeg was (?). In ieder geval stelden ze me gerust dat als ik meteen een tweede poging wilde, dat wel zou moeten lukken. Ze gingen in ieder geval de juiste mensen al verwittigen.

Dus ik terug een sprankje hoop, maar aangekomen op het werk het eerste bruinverlies vastgesteld... Dus ja, m'n lijf heeft me in ieder geval niks wijsgemaakt.

Al bij al ist prima zo voor mij, zwanger was leuker geweest, maar die tweede poging meteen starten zou in orde moeten komen, en ik hoef niet te wachten op m'n regels, die moeten alleen nog maar doorzetten. Deze middag in ieder geval geen utrogestan meer voor mij, YES! (tenzij ze natuurlijk bellen dat ik toch zwanger zou zijn, maar die kans is echt wel heeeeeeeeeeeel klein).

Terwijl ik aan het schrijven ben voel ik de krampjes, dus dat komt helemaal goed! Op naar poging 2!

Ik blijf intussen voor je duimen hoor, tot nader order! Ofwel dat je zwanger mag zijn, ofwel dat je genoeg verse moed verzamelt voor de volgende poging!

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 11 september 2008, 14:59

Sorry twaren 2 vijven die ik gegooid heb :) . Ook niks voor ons. Had het gevoel al wel maar het telefoontje is toch echt wel de prik die je met 2 voeten op de grond zet. Mag ook dadelijk voor poging 2 gaan. Vandaag effe en dipje nog denk ik en vanaf morgen denken we terug pos.

Groetjes

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 september 2008, 16:43

Jamaar Havanne tmoesten zessen zijn hé! :wink:

Je hebt dus ook een telefoon gehad ala "spijtig nieuws mevrouw", dat zeiden ze tegen mij... Het medeleven droop er vanaf, ik moest me onwilleurig afvragen of ze daarop letten.

Hier ook effe een dipje, je leest het wel in een ander topic als je wil, kheb een vraag te stellen aan de lotgenootjes. :(

Maar morgen zijn we terug present, goeie deal.

Vandaag baaldag, neh.

smoske
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 juni 2008, 23:07

Bericht door smoske » 15 september 2008, 21:21

heykes iedereen

kom jullie allemaal nog is een beetje hoop geven

ik heb deze morgend om 9u bloed laten trekken(1 dag te laat nog ni)en mocht om 8u bellen voor de resultaten en kreeg te horen proficiat mevrouw u bent in verwachting en u hebt waarde 218(da zou veel zijn voor 14 ver te zijn)

hiermee wil ik jullie late weten dat er nog hoop is voor iedereen dit was men 2de maand met iui (al 3 jaar wel gewoon aant proberen)en heb genoeg problemen embotriose geen eisprong eitjes groeien ni goe en mijne partner zijn zaad is ook ni van supper kwaliteit

dus de hoop ni op geven en zal zeker blijven duimen voor jullie


groetjes

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 september 2008, 12:10

Waw Smoske, proficiat hoor!!!

Zo'n verhalen geven ons inderdaad de moed om verder te gaan.

Hasle
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 september 2008, 19:36

Bericht door Hasle » 17 september 2008, 19:44

Hey, na 1,5 jaar tevergeefs proberen zwanger te raken en alle testen te ondergaan werden we als "onverklaarbaar onvruchtbaar" geklasseerd.
Ik heb net een eerste poging IUI achter de rug. De eerste dagen voelde ik mij wat opgeblazen, maar darna niets meer. Sinds gisteren heb ik bruinverlies, de kroniek van de aangekondigde dood zeker?
Ik liet de moed niet zakken tot ik vandaag bericht kreeg dat opnieuw een vriendin zwanger is. Letterlijk AL mijn vriendinnen zijn ofwl zwanger ofwel de voorbije maanden bevallen. Hoe lang moet ik nog geduld hebben? Zal ik dan nooit eens geluk hebben?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 18 september 2008, 13:28

Hey Hasle,

Balen zeg! Laat de moed maar effe gewoon lekker zakken, je zou voor minder he zeg. Bij mij is de regel : zolang er bloed is (van de regels) mogen er tranen zijn ook.

Tblijft zoeken wat de goeie manier is om ermee om te gaan...

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 18 september 2008, 13:51

Hey Hasle, ik ken het gevoel. Dit weekend nog kwamen er alweer vrienden aankondigen dat ze zwanger waren. De meeste van mijn vrienden zijn al aan nummer twee toe! Pijnlijk. Ik zeg nu altijd eerlijk dat ik heel blij ben voor hen maar ook jaloers. Dat begrijpen de meeste wel hoor. Dat doe ik liever dan krampachtig glimlachen en doen alsof het me niet raakt.


"Bij mij is de regel : zolang er bloed is (van de regels) mogen er tranen zijn ook."

Loeki, dat vind ik mooi gezegd! Dat recht hebben we wel!

Hasle
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 september 2008, 19:36

Bericht door Hasle » 18 september 2008, 17:21

Voorlopig hebben we het eigenlijk aan nog niemand verteld. Ik denk dat we dit eerst zelf moeten verwerken voor we het aan iemand kunnen vertellen.
Ik zie ook op tegen die blik vol medelijden terwijl ze zelf perfect gelukkig zijn met kinderen.
Voorlopig is het bruinverlies gestopt, pas zondag is het tijd voor een test. Ik probeer mijzelf de zoveelste ontgoocheling te besparen en niet te veel te hopen; maar aan de andere kant, hoop doet leven nietwaar? Laten we dan maar hopen dan ondanks het feit dat ik absoluut niets voel (buiten een voorgevoel dat het wéér niets is) er toch een wonder gebeurd is... :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 19 september 2008, 9:03

Als het gestopt is, kan het een innestelingsbloeding zijn hé. Als je pas zondag je regels normaal gezien zou krijgen (komt dat overeen met je testdag?), dan klopt het tijdstip wel.

Kwil je geen valse hoop geven hoor, een voorgevoel kan ook iets zeggen, maar opgeven mogen we niet, tkan gewoon alle kanten op, zoals altijd. We kunnen enkel wachten...

Ik duim hoor!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten