overtijd na pregnyl

IUI Forum
Plaats reactie
Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

overtijd na pregnyl

Bericht door Tiny » 20 augustus 2008, 22:43

Hoi dames,

ik heb vandaag mijn 2de IUI gehad (hopen maar !!). Na de eerste zat ik met heel wat vragen. O.a. over het effect van pregnyl op de duurtijd van je cyclus. Ik was vòòr de behandeling met hormonen zeer regelmatig (27 of 28 d.). Bij de 1ste IUI ben ik 5 dagen overtijd gegaan.
Omdat mijn gyn. gezegd had te wachten tot ik 1 week overtijd was voor een test, had ik er nog geen gedaan. Vandaag legde ik vraag voor aan vervangende gyn. Deze zei me dat pregnyl normaal geen effect heeft op de looptijd van je cyclus.
Wat zijn jullie ervaringen ? Ik wil niet weer zo lang zitten wachten en hopen...
Kusjes
Tiny

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 augustus 2008, 8:42

Als ik het goed voorheb heeft Pregnyl wèl een invloed op je HCG waarde in je bloed, wat wel een vals beeld kan geven over eventuele zwangerschap.
Je moet dan ook meerdere bloedtesten laten doen om zeker te zijn...
Elders op deze site heb ik daar nog een topic van gezien...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 augustus 2008, 9:21

Volgens mij kan de utrogestan je regels uitstellen, maar de pregnyl niet. Alleen kan die idd vertekenende waarden geven.

Vaak testen ze na twee weken, maar altijd ook na drie weken hoor, omdat er zo veel mis kan gaan die eerste week. Daarom waarschijnlijk dat je gyn zegt pas te testen na de derde week, zo bespaar je jezelf de teleurstelling van een heel prille "miskraam"/mislukte innesteling.

Dus ik denk dat je best mag testen twee weken na de inseminatie, alleen, als ie positief is, probeer met je twee voetjes op de grond te blijven, in die eerste week gaat best veel mis, das normaal.

Tis heel persoonlijk, doe gewoon waar je je het best bij voelt! Sommige mensen wachten liever, anderen testen liever sneller.

Thumbs up hier Tiny!! :D

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 21 augustus 2008, 18:47

Hoi

Ik test liever na 2 weken. Als de test dan negatief is, kan ik stoppen met de utrogestan, want dat vind ik best een vervelend spul!
De brief voor het labo vraag ik aan de gyn al mee als ik voor laatste echo ga.

Groeten

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 21 augustus 2008, 21:24

Bedankt dames voor jullie info,

nu weet ik tenminste dat een verlengde cyclus misschien toch het gevolg is van de hormonen.
Ik denk dat ik het testen toch steeds ga uitstellen tot 3 weken na de IUI. Ik vind het verwerken van een miskraam emotioneel heel zwaar. Maar dat is inderdaad heel persoonlijk.... het aftellen weegt ook op je gemoed.
veel moed gewenst voor jullie allemaal.
Tiny

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten