Pregnyl

IUI Forum
Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Pregnyl

Bericht door wat is er mis? » 26 augustus 2008, 9:29

Hallo iedereen,

Ik heb zitten twijfelen waar ik juist dit onderwerp zou plaatsen. Want eigenlijk ben ik aan het aftellen op de eerste IUI. Het is voor mij nu nog wachten de russen en dan kunnen we beginnen. En dat is nog tot ongeveer 13 september.
Gisteren hadden we wel onze voorschriften gekregen voor de verschillende hormoonmedicamentjes. Eén daarvan was Pregnyl. Het ventje ging naar de apotheek maar daar rees een probleempje. Pregnyl zou alleen maar te verkrijgen zijn in de apotheek van het ziekenhuis. Dus heeft hij een variant besteld. Als ik me niet vergis was dit Choragon. Was dit bij jullie ook zo?
Ik weet dat het waarschijnlijk exact hetzelfde is, maar ben er toch niet helemaal gerust in.

Groetjes,

Bokje
http://babyproject.skynetblogs.be/

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 augustus 2008, 9:33

Hey Bokje,

Ik heb m'n pregnyl gewoon met het voorschriftje bij de apotheek gehaald hoor, geen enkel probleem. Het is een doosje met drie keer 5000 IE.

Die apothekers weten normaal gezien wel wat ze doen hoor. Je kan ook gewoon even naar je gyne bellen.

Spannend hé, dat aftellen. :)

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 26 augustus 2008, 9:42

Bokje,

Mijn apotheker had het ook gewoon liggen. Hij zei wel het altijd tijdig te halen omdat het kan zijn dat hij dit moet bestellen. Het is niet zoiets als dafalgan wat iedereen nodig heeft en dus in grote hoeveelheden in voorraad is.

Voor de zekerheid zou ik inderdaad ook bellen met de dokter of een consulente van het centrum waar je bent. 1 telefoontje lost e twijfels op zo moet je, je niet extra ongerust maken in deze belangrijke periode.

Havanne

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 augustus 2008, 10:24

Bedankt voor jullie antwoorden, maar telefoneren is nu niet zo evident. Ik zit op het werk en enkel mijn baas weet van ons probleem. Ik heb een bureaugenote en ook alle deuren staan hier steeds open. Mijn bureaugenote is daarenboven vroedvrouw van vooropleiding, dus het woord Pregnyl zal al voldoende hints geven denk ik.
Ik zal proberen eens tussendoor te bellen.

En Loeki; het is heel spannend. Zo de eerste keer echt behandeling. De eerste keer hormoontjes, afwachten wat het gaat geven qua bijwerkingen. Heel spannend. Maar het is nog effe voor me.

Groetjes,

Bokje
http://babyproject.skynetblogs.be/

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 augustus 2008, 10:26

Oh ja, nog vergeten te zeggen. De apotheker zei wel iets tegen het ventje dat dit nog maar sinds één week was. Verwarrend allemaal zenne.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 augustus 2008, 12:12

Kan je niet effe op de gang ofzo om te bellen? Een wandelingetje tijdens de middagpauze?

Ne mens zou moeten kunnen mailen he naar die vroedvrouwen, zou veel gemakkelijker zijn! Of smssen. :)

In ieder geval ist nog tijd om alles uit te zoeken he, maar ja, ik weet het, je wil het NU weten he. :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 augustus 2008, 12:19

Alle deuren bij ons staan open en het is de gewoonte samen te gaan eten.
Maar het probleem is opgelost ondertussen. Een lieve lotgenote die het crg waar ik ga goed kent, heeft voor me gebeld. Het is hetzelfde en dus ook goed.
Ik ben helemaal gerustgesteld :-).

Bokje

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 augustus 2008, 18:50

Update: De Pregnyl of het alternatief kan mijn apotheker niet krijgen. Op zoek naar een andere apotheker dan maar.

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 26 augustus 2008, 20:37

Hey Bokje,

k merk dat je er ondertussen al uit bent dat jouw alternatief hetzelfde is als pregnyl.
Ik wil je alvast veel succes wensen bij je eerste IUI... en hopelijk niet te veel nadelen van de extra hormonen in je lichaam. (volgens mijn man ben ik iets minder genietbaar...)
groetjes
Tiny

Julia
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 april 2008, 23:33

Bericht door Julia » 26 augustus 2008, 22:25

Ik ga mijn gewoon in de ziekenhuisapotheek van het crg halen. Ik hoorde vorige week wel dat ze nu daar ook het Duitse alternatief zouden geven. Succes!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 augustus 2008, 10:33

Gisteren heb ik de Pregnyl gekregen via de ziekenhuisapotheek van het CRG. Oef alles in mijn bezit en netjes op tijd.

Ik ben toch wel gerustgesteld nu. Nu kan het aftellen echt beginnen.

Groetjes,

Bokje
http://babyproject.skynetblogs.be/

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 augustus 2008, 10:36

Das tof he bokje dat alles nu fijn klaar ligt!

Aftellen maar! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten