ovulatietest versus menopur

IUI Forum
Plaats reactie
Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

ovulatietest versus menopur

Bericht door Katy » 29 augustus 2008, 9:23

hallo


Weet iemand van jullie of een ovulatietest interfereert met menopurspuitjes ?
Ik vraag me af of zo'n testje positief of negatief wordt beïnvloed door menopur ?

Heeft er iemand van jullie deze ovulatiestest al eens gebruikt, tijdens het toedienen van menopur, als voorbereiding van een IUI ?

groetjes

katy

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 29 augustus 2008, 11:57

niemand ?

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 29 augustus 2008, 13:38

Neen geen ervaring mee, ik heb die wel eens gekocht om na te gaan of ik mijn lichaam juist interpreteer en ja twas just maar daarom nog geen resultaat he.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 29 augustus 2008, 14:08

Ok, bedankt Havanne, dan zal ik die testjes maar laten voor een natuurlijke cyclus.
Mag ik vragen waar jij jouw testen haalt ?
Ik heb ze al enkele malen gekocht bij de apotheker, maar dat loopt wel op, als je alle 7 staafjes dient te gebruiken voor het exacte tijdstip te bepalen.

gr

katy

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 augustus 2008, 14:13

Goeie vraag. Kheb al ovulatietesten gebruikt en menopur, maar nog nooit samen...

Ovulatietesten kijken naar het hormoon LH in je urine. In menopur zit ook LH, dus het lijkt me dat je er wel mee moet oppassen. Als je menopur spuit zal je meer LH hebben dan gewoonlijk, en daar zullen die testen geen rekening mee houden. In principe zal het tweede streepje wel steeds donkerder worden naarmate de LH toeneemt, maar misschien wordt het tweede streepje al donkerder dan het eerste nog voor je werkelijke LH-piek, dat zou kunnen.
Ik zou denken dat je in principe evengoed het tweede streepje donkerder en daarna (na je piek) terug lichter zal zien worden, maar zonder referentie van het eerste streepje lijkt me dat niet handig.

Krijg je geen bloedafnames en echo's Katy? Dat lijkt me veel nauwkeuriger!

Als je een manier zoekt om het zelf mee in de gaten te houden, lijkt temperaturen me beter, maar bij je eerste verhoogde temp ben je te laat voor de eisprong he (maar dan weet je wel wanneer ie geweest is).

Ik bestelde de mijne via internet, stuk goedkoper dan die van de apotheek.

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 11 september 2008, 6:09

Kathy,

Eerste nat. cyclus met testing was ik ook bang om te laat te zijn en dan ga je meer testen. Nadien geloofde ik wat ik voelde en was het veel minder testen geblazen. Sensitest.nl bestellen betalen en in de anoniem in de brievenbus. Ik denk +/- 1 euro het stuk, als je ze met heeeeeeeeeel grote hoeveelheden koopt ws het nog minder. Moest ik ze niet meer nodig hebben in de nabije toekomst dan mag je ze hebben. Vervallen na een tijdje, staat ee n datum op.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 september 2008, 10:09

De mijne komen ook van sensitest. Idd je kan ze bestellen per 250 stuks ofzo... :shock: .

Kgebruik ze niet meer, m'n lichaam blijkt wel te vertrouwen en "desnoods" vrijen we een keertje meer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten