Waarom Clomid bij IUI?

IUI Forum
Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Waarom Clomid bij IUI?

Bericht door wat is er mis? » 11 december 2008, 9:42

Voor de geïnteresseerden, ik heb gisteren aan mijn fertiliteitsarts gevraagd waarom ik Clomid moest nemen. Zijn antwoord was heel duidelijk en voor mij bevredigend:

1) Omdat alle "gezonde" vrouwen niet steeds een eisprong hebben van nature. Als je 100 vrouwen hebt met een perfect regelmatige cyclus van 28 dagen, en verder geen andere vruchtbaarheidsproblemen uiteraard, zijn er steeds 20 die geen eisprong hebben die maand. Dat is gewoon de natuur. Door Clomid te geven zorgen ze ervoor dat je zeker een eisprong hebt en dus geen ronde moet laten "verloren" gaan.
2) Ik heb eileiders met bochten. Dus door Clomid te geven, gokken ze erop dat ik twee of drie eitjes zou aanmaken en daardoor verhoog ik de slaagkans. Die eileiders met bochten maken het moeilijker en door de Clomid vergroot de kans omdat er misschien wel twee eitjes komen.

Ik kan perfect leven met deze uitleg en ga dus door met het nemen van de Clomid (in mijn geval Pergotime maar het is hetzelfde).

Maar hij heeft wel toegegeven, zelf zonder dat ik er zelfs naar gevraagd had, dat de "cysten" een reactie is op Clomid. Hij zei erbij dat eigenlijk geen cysten waren, maar follikels. Ik had twee grote follikels op dag 5 al en dat is veel te vroeg in de cyclus. Daarom moet je pillen om alles te onderdrukken en uw hormonenhuishouding te laten normaliseren.

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten