Naar IVF ???

IUI Forum
Triene
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 oktober 2008, 11:04

Bericht door Triene » 2 januari 2009, 19:32

Hey Tiny,

Ben een tijdje niet meer op deze site geweest omdat ik even moest afkicken. Nu zit ik echter weer in een heel bange periode en dan zoek ik toch terug steun op deze site. Ik zag je berichtje en wou je laten weten dat ik hoop dat je kan overstappen naar IVF en vooral dan dat jullie op die manier worden geholpen.

Veel liefs,
Triene

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 2 januari 2009, 22:03

Ik wil naar IVF!!!

Kan iemand de klok vooruit draaien tot in maart!

Pfffffffffffffffff

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 2 januari 2009, 22:35

Ik probeer ze al een hele dag voort te laten gaan tot januari. Helaas ook zonder resultaat. En maart is nog verder weg, jakkes.

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 3 januari 2009, 9:10

Al dat wachten is echt verschrikkelijk! Als jullie hulp nodig hebben met jullie wachtmonster, laat het maar weten,want ik ben er klaar voor! :wink:

Als het een troost kan zijn. Ik moet nog 3 pogingen iui ondergaan vooraleer ik met ivf mag beginnen... :cry: dus het zal pas iets voor tegen de zomer zijn, want ik denk dat ik nu nog 1 poging ga doen met menopur en dat ik dan een pauze ga nemen van 1 of 2 maanden, want het begint allemaal wat zwaar te wegen en mijn lichaam en geest hebben een beetje rust nodig...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 januari 2009, 13:56

Janne, misschien is de derde bij jou wel de goeie, en ben je er binnen een weekje al "vanaf". :D

Toitoi hoor, laat de moed niet zakken!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 4 januari 2009, 14:01

Janne,

Ik duim dat jij de eerste hier bent om het goede nieuws te verkondigen!!! Ik hoop dat jij nooit IVF moet!

Liefs,

Bokje

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 4 januari 2009, 19:15

Bedankt voor de duimen, maar ik heb er zelf niet zoveel hoop op. Het doet wel deugd om te weten dat jullie voor me hopen. Wie weet is deze keer mijn geluk gekeerd...

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 4 januari 2009, 23:54

janne , elke kans is er 1 hé
ik denk dat je er dikwijls niet in durft of wilt geloven maar toch ergens hoopt dat het toch ne keer gelukt is
raar hé dat je nu al denkt aan wanneer je ivf kan doen , ik heb dat ook
en ook ik wil soms effe stoppen maar dat lijkt dan zo'n verloren tijd , dan gebeurt er helemaal niets
maar soms heb je dat wel nodig hé even tot je zelf komen
maar even het resultaat afwachten zeker
mss heeft de "gelijktijdige" inseminatie wel goei gevolgen :)

loeki en bokje , konden we da maar hé de tijd vooruitdraaien , en liefst naar de dag da we die 2 streepjes zien staan :D
heel veel succes met het wachten !!!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 januari 2009, 10:55

Jij hebt zelfs twee kansen he Janne, één per eitje. :D Bij ons was het telkens maar één eitje. En het sperma is bij jullie ook beter dan bij ons dacht ik hé. Volgens mij maak je best een goeie kans hoor!

Nog een weekje meid, en dan idd misschien even pauze, waarom niet hé.

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 5 januari 2009, 12:43

Melika

het is idd zo dat ik niet durf te hopen. De laatste twee pogingen deed ik dit wel en ik was verschrikkelijk teleurgsteld en ik weet niet hoeveel teleurstellingen ik nog ga aankunnen.
Wanneer ga jij voor een bloedonderzoek?
Mijn duimen staan hoog voor u!

Loeki

deze keer was het maar 1 goede follikel. De linkse was wel oorspronkelijk 16mm, maar die deed niet mee.
En de zaadkwaliteit is niet zo goed : 7 à 9 miljoen en te traag , wel goed van vorm... na capacitatie is dit een staal van 1 miljoen... dus op het randje voor iui heb ik begrepen , of niet?
Gaat het met u een beetje? Niet te veel nare bijwerkingen van de pil? Wanneer is jouw eerst ivf-poging?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 januari 2009, 12:58

Ik dacht dat het er twee waren Janne en dat de zaadjes wat talrijker waren. Pfff, ze zeggen ook overal iets anders hé. Bij m'n tweede IUI wilden ze bijna eentje van 13 mm wegprikken die er nog was, omdat er toch een kansje was dat die zou meedoen door de pregnyl. Ze zeiden dat als ik er echt geen twee wou, ze dat zouden doen.
Wij zijn ook zo'n IUI randgeval qua zaadjes (vorm dan), maar we proberen maar hé! Die te trage halen ze er wel goed uit met het wassen, ik dacht dat voor de trage zwemmertjes IUI een goeie behandeling is. Das toch dat hé.

Met de pil heb ik het wel gehad intussen. Ben aan de tweede strip bezig. Bah. Ben zwaar aan het aftellen zenne. 11/1 mag ik starten met de pufjes, en 22/1 met de spuitjes! Ik kijk als een volleerde junkie uit naar m'n "shot's". :D

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 5 januari 2009, 15:21

Janne het kan nog steeds met één follikel. En ook met 1 miljoen goede zaadcellen kan het nog steeds. Ook al is dit aan de lage kant, niet wanhopen.
Bij mij zijn ze met een hele hoop altijd en die vinden het weg niet of halen het niet omwille van het "giftig" milieu, terwijl bij anderen er veel minder zijn en het wel lukt. Dus niet wanhopen!

Ik duim voor je!

Melika, ook voor jou blijf ik volop duimen!

liefs,

Bokje

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 5 januari 2009, 22:38

janne , ik moet nog eens naar de gyn om de datum en een voorschrift te vragen maar heb zo precies het gevoel dat het niet zo dringend hoeft
geen nieuws is goed nieuws zeker ?
en tja als je er dan niet echt in gelooft heb je ook niet echt veel zin om bloed te laten nemen hé

ik hoop dat er toch iemand met goed nieuws afkomt , geeft weer wat nieuwe moed

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 7 januari 2009, 16:10

Dag Triene,

welkom terug. Ik kan dat ook zo hebben, zo van die dagen dat ik absoluut niet wil bezig zijn met zwanger worden. Dan kom ik er zelfs niet toe om hier iets te schrijven. Maar dan komt er plots weer een moment dat ik mijn hart eens moeten luchten, of gewoon lezen waarmee onze lotgenoten bezig zijn.
In ieder geval, ik ben blij je terug te horen.
Lukten de feestdagen een beetje ?

Voor iedereen die dit leest ; het fiet dat de dokters deze behandelingen doen en de ziekenkassen terugbetalen, moet toch betekenen dat er elke keer een beetke hoop is.
Ik duim voor jullie


Loeki,
ik las dat je aftelt naar maart. Heb je dan je pick-up of al een eerste IVF ?

Tiny

Triene
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 oktober 2008, 11:04

Bericht door Triene » 7 januari 2009, 21:28

Dag Tiny,

De feestdagen waren niet de makkelijkste dagen met alle bolle buiken rondom mij maar ik heb genoten van het lekkere eten en de cadeautjes :-). (Ik heb vorige week ook een berichtje gepost op het forum rond miskramen)

Aan alle anderen,

Ik blijf voorlopig gespaard van IUI's en IVF's omdat dat met mijn problematiek minder aangewezen is. Ik hoop in elk geval dat jullie allemaal spoedig een poging hebben die lukt. Ik begrijp dat jullie willen dat het vooruit gaat. De meesten hier wachten dan ook al zolang... Zelf sta ik nog bijna elke dag versteld van hoe overweldigend die kinderwens wel is en wat je daar toch allemaal voor over zou hebben.

Vele groetjes,
Katrien

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten