Naar IVF ???

IUI Forum
Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 23 december 2008, 16:19

Bokje

ik ben blij dat het gelukt is je 'kot' op te ruimen en dat je terug wat hoop hebt in de verdere behandelingen!

Loeki

Bij mij is er ook nog veel werk aan de winkel! Misschien brengt het nieuwe jaar wel nieuwe hoop...

Het doet echt deugd om er met mensen over te praten die weten hoe het allemaal aanvoelt! Bedankt voor jullie steun! Die maakt alles veel draaglijker!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 december 2008, 17:16

We steunen mekaar Janne!
En ik blijf alvast doorduimen. En hopen voor jullie, speciaal voor diegenen die het moeilijk hebben met hopen bij IUI...

Kzal die pipo's die die psychologische onderzoeken doen eens zeggen dat ze beter zouden peilen naar de invloed van de forums in plaats van de invloed van de relatie... Ik denk dat veel vrouwen er enorm veel aan hebben, aan die forums! Tis misschien op een ander "niveau" als steun in je relatie, maar toch zeker belangrijk! Misschien zou een fertiliteitscentrum actiever "moeten" meewerken aan forums zoals deze.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 23 december 2008, 19:02

Mijn "kot" raakt soms snel weer vol ook hoor. Maar voorlopig gaat het goed. Geen wachtmonster, geen depressie, nietske. Totale neutraliteit, moet kunnen hé. Zeker nu met de feestdagen.

Janne, laat een container maar eens passeren dan ;-). Hopelijk nog voor het nieuwe jaar hé. Ik duim voor je!

Liefs,

Bokje

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 24 december 2008, 11:49

Bokje

ik ben blij dat het goed met je gaat! Dan kan je toch genieten van de feestdagen!

Ik ga dat ook proberen! Het opruimen van mijn 'kot' zal toch iets zijn voor na de feestdagen! Ik moet daar nu al mijn energie insteken. Het zijn sowieso al heel emontionele dagen omdat ik mijn broer die vorig jaar gestorven is na een zware strijd tegen kanker heel hard mis. Zeker op die dagen is dit gemis extra voelbaar!

Bedankt voor de duimen!

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 26 december 2008, 19:00

Lieve dames,

ik zal hier ook eens een nieuw onderwerp placeren ....en dan zomaar 1 week van het toneel verdwijnen. Ik schaam mij een beetje. Bedankt voor de vele reacties.
Om het in jullie termen te zeggen : bij mij was het kot vol en op kerstavond liep het over. Ook onze 6de IUI-poging is op niets uitgedraaid. Al dat feesgedoe hoefde voor mij niet (net zoals vorig jaar en het jaar voordien).
Ik heb mijn vrolijkste feestsnoet opgezet voor al die familiefeestjes, en nu,... nu kom ik hier maar weer eens mijn hart luchten.

Voor ons zit het IUI-verhaal erop. Ik had al langer mijn twijfels bij deze techniek, maar heb ze toch alle 6 braafjes doorlopen. Ik was zo bang om een kans op een zwangerschap mis te lopen.
Anderzijds ben ik nu wel opgelucht dat we kunnen overstappen naar de 'grote middelen'. Besefte wel niet dat de toelating zo moeilijk kon lopen (wij moeten ons intake-gesprek voor IVF nog doen)

Heeft iemand enig idee of 6 mislukte IUI's volstaat om toegelaten te worden voor IVF ?

Heel veel liefs van Tiny.

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 26 december 2008, 19:50

tiny,

volgens onze gyn kan je na 6 iuipogingen overstappen naar ivf en genieten van terugbetaling
na 4 keer kan je zelf beslissen om over te stappen maar dan moet je alles zelf betalen
ik weet niet of dit een vaste regel is maar bij ons is het in ieder geval zo

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 26 december 2008, 22:25

Ik denk dat die regels minder rigide vastliggen dan dat.
Na 3 IUIs mochten wij overschakelen op IVF. Voordien hadden wij wel al 6 pogingen met Clomid gedaan, dus ook moet monitoring.

Als je na 6 IUIs volgens je dokter niet zou mogen overschakelen op IVF, dan is het tijd voor een second opinion.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 december 2008, 8:16

Wij mogen na twee gestimuleerde IUI's en éen IUI in natuurlijke cyclus al "over" (naar de grote klas, hihi). :wink:

Hangt ook van de diagnose af natuurlijk, maar 6 is een heel aanvaardbaar maximum. In Leuven doen ze er nooit meer dan 6, tenzij je daar zelf naar zou vragen.

Wij moeten ook ons intake gesprek nog hebben (maandag!) maar intussen mag ik al pillen en heb ik ook al een start-stimulatie-dag gekregen. Over een niet-goedkeuring van de mutualiteit is zelfs niet gesproken. Volgens mij komen zij daar niet in tussen, als je gyne dat gestaafd aanbeveelt, waarom zouden zij dat aanvechten, dat doen ze volgens mij niet.

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 28 december 2008, 11:27

Hoi Loeki,

heb je morgen (30/12) je IVF-gesprek ?
Ik ben benieuwd. Weet er eigenlijk nog niet zo veel over.
Wij hebben beslist om de feestdagen te laten passeren en dan te bellen voor een afspraak. Kwestie van er even niet mee bezig te zijn...alhoewel, kan ik dat nog wel ?

Ik denk dat ik dringend eens moet overstappen naar het deel IVF op dit forum.

groetjes en liefs
Tiny

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 december 2008, 11:40

Ja, morgen 29/12 intake! Toch beetje spannend. 8)

Ik heb ook "niet mee bezig" ingeruild voor "minder mee bezig". Kwestie van de lat op een haalbaar niveau te leggen. :D

Je hoeft niet helemaal over te stappen hé Tiny. Ga gewoon daar ook eens kijken, en blijf ook lekker hier kijken, je kan de twee. :D

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 december 2008, 12:32

Pffff "niet mee bezig zijn" is voor mij toch ook een onhaalbare kaart hoor. Maar zoals het nu gaat, gaat het prima voor mij. Ik kan relaxed omgaan met mijn verminderde vruchtbaarheid. Ik wil nog heel graag een baby, maar momenteel is het geen superramp als dat niet volgende maand komt. Maar wel in 2009 zwanger hé :wink:

Liefs,

Bokje

Tiny
Berichten: 301
Lid geworden op: 20 juli 2008, 21:07

Bericht door Tiny » 28 december 2008, 20:38

Dag Loeki,

dat wordt info slikken morgen !
en dan maar hopen hé. Ik ben zelf een beetje bang dat ik van IVf te veel wonderen verwacht.


Hoi Bokje,

laat ons samen hopen op een beter 2009, met een babyboom bij alle lotgenoten op deze site. Laat de rest maar eens wachten (foei foei foei van mij).

Ik heb voor mezelf al een tijdje geleden beslist dat ik elke maand 3 complete baaldagen mag inlassen ; doorgaans is dat op de dag van mijn IUI, elke maand bij mijn regels en dan tussendoor ook nog wel ergens 1. Ik heb dat ook zo gezegd tegen mijn man. Die weet dan hoe laat het is. En sindsdien lukt het me een beetje beter. Ik had dat nodig om mij slecht te "mogen" voelen. Dat heb ik in 2008 wel geleerd. En de andere dagen lukt het dan weer beter.

Ik duim ook voor jullie voor een nieuw jaar vol zwangerschapskwalen.

Tiny

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 december 2008, 8:41

Hihi Tiny, ik heb ook zoiets met m'n man, ik hoef maar te zeggen (snauwen :wink: ) "hormonen" en hij weet hoe laat het is. Zolang er bloed is mogen er tranen zijn is mijn motto. En de dagen na de IUI heb ik het ook altijd wat moeilijk. Ik heb ook gemerkt dat als je tegen jezelf zegt dat dat best mag, wat baaldagjes, dat je er uiteindeljk minder nodig hebt dan dan het niet mag van jezelf.

De gevoelens zijn er nu eenmaal, je kan er beter maar mee omgaan in plaats van ze weg te stoppen. :D

Met IUI had ik zoiets van "als dit niet lukt, is er nog altijd IVF". En nu heb ik dat "vangnet" niet meer. Best griezelig. Dit moet gewoon lukken hé! De kans is 1/3 per poging. Niet meer, niet minder. 8) Ook "griezelig" veel, 1/3. Met IUI had ik altijd zoiets van "ja, de kans is zo klein, tzou al moeten lukken als het echt zou lukken". Met IVF is de slaagkans in mijn ogen "reëel". Tzal daardoor wel spannender voor mij zijn denk ik.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 30 december 2008, 8:38

Hey iedereen,

Ik heb niet zoiets van ik mag me dan slecht voelen. Ik weet dat het normaal is en ik weet dat ik het niet steeds kan vermijden. Maar ik wil liever steeds met een positief gevoel ergens naar toe kijken. Balen mag hoor! Maar zoals ik nu voel zou ik me altijd wel willen voelen. Ik vrees dat dat wel een beetje een utopie is. Maar dromen mag hé :) . Dus ja Loeki, ik ben eerder een "wegstopper", maar kan het op mijn blog en hier over het algemeen wel goed laten blijken zoals het is.

En ja hoor, ook ik had/heb zoiets van nog heel veel pogingen, nog veel kansen. Als dat mislukt, heb ik nog zoveel andere kansen. En dat biedt troost. Maar natuurlijk naarmate de kansen benut zullen geraken zonder succes zal het "benauwder" beginnen aan te voelen. Maar dat is nu nog toekomstmuziek hé.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 december 2008, 8:44

Tis iets heel persoonlijks denk ik. Ik ben iemand die nogal rap zal zeggen tegen mezelf "stel je niet aan", "doe niet zo stom", etc etc. En belangrijker nog denk ik, ik ga daarin te ver. Ik ken m'n grenzen niet altijd en ik doe meer dan ik eigenlijk kan. Om dan achteraf het "presenteerblaadje" te krijgen.

Ik denk dat we veilig kunnen concluderen dat we uit deze miserie levenslessen zullen trekken waar we de rest van ons aardse bestaan van kunnen genieten... :wink: (hoi :? )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten