IUI gebeurd en toch geen hoop

IUI Forum
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

IUI gebeurd en toch geen hoop

Bericht door wat is er mis? » 18 december 2008, 11:49

De IUI heeft daarnet plaatsgevonden. Alle hoop is bij mij ver zoek. Ik weet niet waarom, maar geloof er deze keer echt niet in. Zaadjes waren wel goed, goede follikel, goede hormoonwaarden, deze keer follikel rechts terwijl de andere keren het links was en toch totaal geen hoop.
Ik ben ervan overtuigd dat IVF - ICSI voor ons zal moeten.

Liefs,

Bokje

ratje
Berichten: 72
Lid geworden op: 4 november 2008, 22:21

Bericht door ratje » 18 december 2008, 12:45

Bokje, dikke knuffel. Ik duim zeker voor je mee. Maar ik begrijp je wel.
Zo lang moeten wachten en telkens niks, het is haast niet te geloven dat het ook anders kan uitdraaien, hé.

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 18 december 2008, 13:12

Hey Bokje

ik snap heel goed dat je met twijfels zit. Ik heb ook altijd weinig hoop de twee of drie dagen die volgen op de iui.Ik steek het op de pregnyl. Ik voel me dan slecht en misselijk.
Daarna neemt de hoop bij mij altijd toe.

Het begin van de wachtweken vind ik altijd het moeilijkste. Als je last hebt met je wachtmonster moet je het maar laten weten... ik sta stand-by om je te helpen!

Dikke knuf!

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 18 december 2008, 23:44

hey bokje ,

het is zoooo moeilijk om hoopvol te blijven hé
maar ja je leest toch af en toe toch verhalen dat het toch nog lukt hé dus probeer toch de moed niet te verliezen
hoe lang moet je nog wachten ?
dikke knuffel !

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 19 december 2008, 9:47

Trek het je niet aan Bokje. Ik had dat ook de derde keer zoals je weet, uiteindelijk is de hoop nooit echt gekomen en zijn de wachtweken ook nog nooit zo gemakkelijk geweest. Het heeft ook z'n voordelen...

Je kan het helaas niet forceren! Als je de hoop niet kan vinden, zie het dan als een uitrustfase voor IVF. Proberen niet te veel te stressen, gezond eten, batterijtjes opladen, ... Dat kan niet slecht zijn!

Als je niet kan hopen hoop dan gewoon niet. Dan is het zo. Het moet toch niet? Maar ook niet wanhopen natuurlijk!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 19 december 2008, 10:24

Vandaag gaat het al stukken beter met mij. De hoop is al een ietsiemienie gegroeid. Het zou een wonder zijn als het gelukt is, maar wonderen bestaan zeggen ze hé.

Normaal moet ik een bloedafname laten doen op 01/01/2009 :? . Ik ga denk ik maar gaan op 02/09/2009 of 01/09/2009 's avonds.

Dank jullie voor de knuffels.

Het wachtmonster zal wel langskomen binnen anderhalve week. Jammer genoeg, want die heb ik liever weg.

Liefs,

Bokje
http://babyproject.skynetblogs.be/

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 19 december 2008, 13:05

We hebben toch al een paar mooie wondertjes mogen meemaken he Bokje, sinds wij hier op het forum "geland" zijn. Ik hoop samen met jou op wondertjes ook voor ons. En als jij even niet kan hopen, dan hoop ik wel voor twee.

Ik herken het gevoel wel hoor. Hoezeer ik ook naar alles uitkijk, ik heb nog steeds diep vanbinnen iets dat ik me niet kan voorstellen dat ik dan kàn, zwanger zijn. Het is iets dat mijn lijf nog nooit gedaan heeft, hoe kan dat dan hé. Alsof zwanger zijn en mama zijn iets is dat compleet niet bij mij "past". Tis niet altijd makkelijk om dat gevoel niet te laten omslaan in wanhoop. Maar uiteindelijk is het voor iedereen ooit de eerste keer, en moet ik "alleen maar" proberen die gevoelens niet te zien als voortekenen...

Kan je wel bloedname laten doen op 1/1? En ach ja, dan is het op 31/12 of 2/1, we kunnen dat wachtmonster heus wel een dagje langer aan (als het echt, echt, echt, echt, echt, echt moet... :wink: ).

ilthie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 september 2008, 20:48

Bericht door ilthie » 20 december 2008, 10:54

Hallo,
Ik ben bezig met mijn 2e IUI.
Volgende week weet ik wat het resultaat is.
Ik heb er ook niet veel hoop in.
Dat gevoel van onzekerheid over de zwangerschap herken ik helemaal.
Als we ervan uitgaan dat het niet zal lukken, dan zijn we minder teleurgestel, allee dat zouden we moeten zij.... Toch???
Bokje ik volg je wat op je blog. Heb er al veel aan gehad. Alles wat je schrijft is zo herkenbaar. (bedankt hiervoor :-) )
We moeten er blijven in geloven hoe moeilijk het ook is. Het lukt wel bij anderen, dus zal het wel eens lukken bij ons????
Blijven hopen en afwachten is het enige wat we momenteel kunnen doen.
Volhouden hé :-)

ratje
Berichten: 72
Lid geworden op: 4 november 2008, 22:21

Bericht door ratje » 20 december 2008, 22:24

Bokje, wat goed dat je het terug wat positiever ziet. Ik zou ook proberen om op 31/12 langs te gaan voor de bloedafname... 01/09 is nog zo ver weg! :lol: tegen die tijd weet je al lang dat je zwanger bent hoor! :wink:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 december 2008, 18:29

Bokje zou dan een van die meiden zijn zoals ze wel eens in het nieuws komen, opgenomen in het ziekenhuis met buikpijn, blijkt dat het een bevalling is! :lol:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 december 2008, 18:47

Hihihihi idd verkeerd geschreven. Too fast, too furious :lol: .

Ik denk toch te gaan op 01/01/2009 's avonds, voor alle duidelijkheid. Hihihihi.

Bokje

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 27 december 2008, 18:26

Hallo allemaal

ik heb vandaag mijn derde iui gehad en heb er geen hoop in... :cry:
De gyne van wacht heeft deze uitgevoerd en het voelde helemaal anders aan dan de vorige twee keer. De vorige pogingen voelde ik echt iets inspuiten en nu voelde ik niets. Dit vond ik heel beangstigend...
voelen jullie altijd iets????

Ik voelde me heel ongemakkelijk en hij deed ook geen moeite om me gerust te stellen. Ik vond het een heel nare ervaring.

Na de iui had ik precies ook wat vochtverlies en dat heb ik de vorige keren ook nooit gehad... Misschien ben ik mezelf wat aan het wijsmaken, maar ik voel me zo ongelooflijk verloren op deze moment. :cry:

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 27 december 2008, 22:46

Janne ,

ik vroeg me al af hoe het geweest was
oh seg zo een vervelende ervaring
ik denk dat het wel normaal is dat er wat terugvloeit
want bij mij vroeg de gyn of ik dat vorige keer had en dat het nu niet zo was
probeer je niet te veel te richten op dingen die anders waren want ook bij dezelfde gyn kan je bij verschillende pogingen verschillende ervaringen hebben
ik hoop dat je het toch nog wat positiever kan zien binnenkort
dikke knuffel

bokje ,

hoe ist ondertussen met jou ?

hier vandaag ook inseminatie, gelukkig was de gyn van wacht mijn eigen gyn
ik weet niet goed hoe ik me voel eigenlijk
wil eerst die feestdagen maar eens overleven en hopen dat er niemand zwanger is en dan verder aftellen hé

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 december 2008, 11:09

Ach Janne, bedenk misschien dat het weer voorbij is? Weer een stapje verder! Ik voel dat ook niet hoor, het inspuiten zelf, alleen het plaatsen van de katheder. En maak je geen zorgen over dat terugvloeien meid, hoogstwaarschijnlijk is dat gewoon wat slijm, dat kan ook waterig zijn als je op je vruchtbaarst bent, en met al die hormonen kan het best dat het anders aanvoelt dan anders.

Maja, tis zowiezo een ellende om zo'n procedure te laten uitvoeren bij iemand die je niet vertrouwt. Ik voel me dan soms ook een beetje "verkracht", kan het niet anders uitleggen. Alsof die in je zit te prullen terwijl je eigenlijk niet wil hé (en anderzijds ook weer wel)?

Vele vele dikke knuffels Janne, je hebt het moeilijk hé de laatste tijd? Probeer je wat rustig te houden, genieten van de kleine dingetjes, een goed boek, een tasje thee, ... Er komen betere tijden meid, je zal wel zien! 2009 wordt gewoon stukken beter dan 2008!

Melika succes gewenst aan "jouw" zaadjes hé! Ja, soms weet je het inderdaad niet meer hé ; al die gevoelens, en dan soms gewoon niks, of alleen maar verwarring.

Ach, uiteindelijk gaat het allemaal over, hoe je het ook draait of keert, wat er ook uitkomt, deze periode van ons leven blijft niet duren! We moeten "alleen maar" een paar jaartjes doorbijten (desnoods tot het "gedaan" is he) ... Dat kunnen we wel! :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 december 2008, 12:39

Janne meid toch! Het is niet simpel als je iemand niet vetrouwt, want dat had je vooraf al aangegeven hé. En dan let je extra op alle details hé. En vergelijk je met voorheen: is dit anders, loopt dit anders.
Maar zoals ik al voorheen zei ik heb dus drie keer IUI gehad. De eerste en de derde keer door dezelfde persoon en ook dit was anders. En ook de derde keer had ik het gevoel dat er iets terugkwam, maar ik denk dat het slijm. Het was heel weinig.
Dikke knuf meid!!!! Ik duim voor je!

Melika, ook voor jou duim ik super. Je kan samen met Janne aftellen. Succes hé!

Met mij gaat alles nog steeds super goed! Nog steeds geen wachtmonster te bespeuren.

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten