Naar de vierde IUI en geen hoop

IUI Forum
Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Naar de vierde IUI en geen hoop

Bericht door wat is er mis? » 7 januari 2009, 15:50

http://babyproject.skynetblogs.be/post/ ... iepe-angst

Daar staat het allemaal. Heb weinig energie om meer te schrijven.

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 7 januari 2009, 16:08

Liefste Bokje

ik snap heel goed hoe je je nu voelt. Ik zou willen proberen je op te beuren, maar weet niet wat te schrijven.

Ik kijk ook verschrikkelijk op tegen de 3 pogingen van de komende maanden. Ik heb ook niet het gevoel dat iui voor ons is weggelegd, maar ik moet erdoor om daarna te kunnen verdergaan met ivf.

Probeer het positief te zien en te denken aan de kansen die je in februari krijgt met de ivf... ik weet dat dit gemakkelijker gezegd is dan gedaan, maar je hebt in het verleden al genoeg bewezen dat je sterk bent, dus ik ben er zeker van dat je dit ook wel zal aankunnen! We zullen je hier steunen!

Dikke knuf!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 januari 2009, 9:41

Dikke knuffel Bokje!!!

Hou je vast aan die wachtlijst meid, je staat erop hé! Maart, heus niet meer zo lang! Nog wat sneeuw en kou, de winter een beetje uitzitten... Zodra de vogeltjes beginnen te fluiten mag je verder...

Oké, je voelt je alsof IUI niet voor jou is. Dan is dat toch gewoon zo? Dat is op zich niet slecht, uiteindelijk wordt een minderheid zwanger hé met IUI, en een meerderheid met IVF. Tis eigenlijk een beetje gemeen dat ze ons hoop willen geven met IUI... Tis zoals je zelf al aangaf in je blog, tis bezigheidstherapie.

Probeer jezelf wat te verzorgen meid, vooral mentaal dan... IVF zal ook zwaar zijn, ook al ga je in het begin ervan op wolkjes lopen.

Het enige wat je nu "moet" doen is proberen je batterijtjes wat op te laden in plaats van te laten leeglopen. Je begint toch best uitgerust aan IVF? Doe het daarvoor!

Verder kan ik je nog een dikke dikke knuffel sturen, en hopen dat je op een goeie thalys zit, en dan is die IUI zo gepiept! De wachtweken gaan erg meevallen.

Janne ook voor jou een hele dikke knuffel hoor. Geef de moed niet op hé. Ook al lijkt IUI zinloos, tis de stap voor IVF hé, we moeten erdoor. En volgens mij, als het dan toch moet, kan je beter gewoon je verstand op nul zetten en je blik op oneindig zoals ze zeggen, en gewoon doorgaan. Zoals mijn mama vroeger tegen mij zei "soms moet ge iets tegen uw goesting doen!" :wink:

Ik weet het, ik heb mooi praten hé, voor mij is het net iets makkelijker nu. Maar dat houdt me niet tegen hoor me hier eens te komen moeien! :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 8 januari 2009, 9:54

Janne en Loeki,

Dank je heel erg voor de knuffels. Ik voel me vandaag alweer beter. Ik heb wel weer schrik voor het effect van de Clomid en het ventje zei deze morgen al dat kortaf was. Dus het begint al :? .

Janne, het is moeilijk om iemand op de juiste manier op te beuren hé. Maar bedankt hoor. Jullie reactie beurt me wel op. Het doet deugd te weten dat jullie weten wat ik voel. Het is leuk te horen dat mensen echt met je meeleven (hoe jammer ik dat tegelijk voor jullie vind). En ja meisje, jij hebt er nog meer te gaan. Dus het is vast niet gemakkelijk.

Loeki, kom jij je hier maar mooi moeien :wink: . Ik hou van je gemoeial. Ik zal me ondertussen wel "bezig" houden met IUI. Ik moet deze keer pas op dag 11 voor echo en bloed en ik denk dat dat vrij laat is in vergelijking met anders. Maar een beetje gemeen van me, ik laat het toch lekker zo. Ik bel niet terug om het eventueel te vervroegen. Als ze te laat zijn hoef ik deze IUI ook niet. Hihihi :lol: .

Kga proberen mijn verstand op nul te zetten. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar ik ga me hier eens op mijn werk storten.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 januari 2009, 10:06

Trek het je niet teveel aan Bokje. Je kan ook niet alles op de Clomid steken hé. Tis toch normaal dat als je in een dipje zit, je ook wat kortaf kan zijn. Of al eens slecht geslapen...
Mijn ventje had dat op een gegeven moment ook, zo constant "gaat het wel", "last van de hormonen", terwijl ik dan gewoon wat moe was of geen zin had. Vreselijk! Ik had dan echt zoiets van "laat me nu toch gewoon eens gerust"! (oops, dat klinkt toch als hormonenpraat... :wink: )

Zeg tegen je ventje dat hij zich daar niet zo op moet fixeren. :wink:

Dag 11, amai, das laat! Hoe komen ze daarbij. Ach, in het "slechtste" geval heb je dan toch al wat minder controles hé. 8) Hopelijk voor je valt dag 11 niet in een weekend!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 8 januari 2009, 10:13

Hihihi Loeki, over het algemeen laat hij me wel gerust hoor. Hij vraagt niet constant "gaat het". Eigenlijk merkt hij het zo en hij laat me gerust. Ik vind het wel goed zo.

Maar gisteren was hij me wel hoop aan het geven. Terwijl hij altijd anders zo negatief tegen me spreekt "het zal wel niets zijn", "maak u geen illusies, het is negatief", ... zei hij nu "wie weet als we nu allebei zo negatief zijn dan komt het misschien wel". Neeeeeeeee, dat wil ik niet horen. Ik wil geen valse hoop. Dat is nu net waar ik me voor wil behoeden. Dus als iemand hier durft te zeggen dat ik hoop mag hebben, wee u hé :lol: .

Dag 11 is een donderdag Loeki, dus eens niet in het weekend. Maar de inseminatie zal vermoedelijk dan wel in het weekend vallen. En dat is beter voor het ventje. Oef.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 januari 2009, 10:27

Da ga nie lukken Bokje, die IUI, maar u toch geen illusies! :lol:

Goe bezig, jaja... :wink:

Wel handig, zo'n ventje met "voelsprieten". :D

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 januari 2009, 13:15

Goed zo Loeki. Praat dat maar goed in mijn hoofd, maar dan vooral tijdens de wachtweken en ervaring leert me dat de laatste dag daarbij cruciaal is! Dus keep going like this.

Liefs,

Bokje

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 9 januari 2009, 13:33

Bokje

je hebt gelijk : de laatste dag is echt cruciaal... voor het eerst begin ik te hopen... :(

Ik begin mezelf bij elk kwaaltje wijs te maken dat het mss kan wijzen op een mogelijke zwangerschap. Ik word er gewoon onnozel van!

help!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 januari 2009, 15:50

Janne, KNUFFEL!!! Doorbijten meid, nog een paar daagjes! Ze zijn ellendig hé, de laatste dag (en) van de wachtweken.

Zoek iets om je gedachten te verzetten, straks een goeie film, morgen shoppen? Alle middelen zijn goed om ons door die laatste dagen door te slepen!

Een goei stuk chocola, dà heb je nodig... :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 januari 2009, 17:14

Janne,

Dikke knuffel meid. Probeer jezelf die hoop weg te laten rationaliseren. Ik weet het onmogelijk hé.

Maar je moet idd dingen doen! Weggaan, spreek met vrienden af en "doe" ook echt dingen. Dat zet je gedachten weg van die vreselijke gedachte "zou ik dan toch zwanger zijn? Ma nee, doe niet onnozel. Of misschien toch? ...".

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten