Eerste keer Menopur

IUI Forum
Plaats reactie
Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Eerste keer Menopur

Bericht door Danone » 8 januari 2009, 17:53

Hoi allemaal,

Na onze 6 mislukte iui's met clomid zijn we (in afwachting op start ivf) met iui met menopur gestart!
Ik heb op dag 6 een uitgangsecho gehad, en moet morgen, dag 9, terug. Welke dag kregen jullie je pregnylspuit? Loopt de cyclus ongeveer gelijk met clomid als met menopur? Hebben jullie last van menopur?

Groetjes!
Danone

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 8 januari 2009, 21:16

Hey Danone,

Ik heb al ervaring met Clomid én met Menopur.
Het is nu mijn derde cyclus met Menopur. Maar dat verschilt iedere keer. De eerste keer mocht ik op dag 8 Pregnyl hebben. De tweede keer al op dag 3!
En nu zijn we op dag 4, morgen moet ik voor echo en de kans bestaat dat ik dan al Pregnyl zal mogen spuiten.
Persoonlijk heb ik geen erge last van de Menopur. Soms wat spanning in de borst maar dat was maar een aantal dagen, het is nu over. Sommigen zouden wat last hebben van gewichtstoename, maar ikzelf ervaar dat niét.

Ik wens je veel succes met jouw behandeling.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 januari 2009, 10:11

Hoi Danone,

Als alles goed stijgt en je geen hormoonschommelingen hebt, is dat zoals in een natuurlijke cyclus denk ik. Bij mij bv op dag 16 pregnyl, op dag 18 dan eisprong + luteale fase van 12 = cyclus van 30 dagen.

Leeuwtje, op dag 3 of 4 van je cyclus al pregnyl, zeker van??? Dat zou willen zeggen eisprong op dag 5-6, en zelfs met een lange luteale fase van 16 dagen kom je dan maar net op een cyclus van 21 dagen, wat een minimum is, toch?

De enige "last" die ik had van de Menopur was wat steken in m'n zij, zo een gevoel alsof er iets gezwollen is in je buik vanbinnen, en honger, honger, honger. Ik kan dan hele zakken chips eten zonder een grammetje bij te komen! Als ik niks extra eet, val ik zelfs af.

Wanneer IVF Danone? (hopelijk moet het niet he!)

Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Bericht door Danone » 10 januari 2009, 13:51

Leeuwtje, dat is toch snel lijkt me!

Loekie, idd, ik heb ook steken in mijn zij, precies of er daar iets bol zit omhoog te kruipen! hehe
Gisteren dus terug echo gehad, dag 9 en nog niets te zien, eigenlijk normaal, wat met clomid was op dag 10 ook niets te zien, pas op dag 12 eigenlijk,.... Maar ik heb nu zo'n angst dat het niet lukt!

Wij moeten 5 februari op gesprek in GHB, de testen zijn al gedaan, dus wij moeten op gesprek en daarna (denk op een andere dag) naar de psycholoog en naar de verpleegkundige die ons uitleg gaat geven!!!

Spannend! En jij? Ben hier een tijdje niet meer geweest, dus niet echt meer op de hoogte!!!! :D

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 januari 2009, 14:09

Ja hé. :D Ik kon niet meer met een bolle rug zitten bv, dan zat er precies vanalles in de weg. Moest altijd braaf rechtop zitten. Binnenkort ga ik dat weer hebben se, moet op 22/1 beginnen met 2 ampullen Menopur voor onze eerste IVF. Spannend! Morgen begin ik met suprefact. Ik had gehoopt dat je "erbij" kon zijn voor "onze" eerste IVF dan... Al wens ik je IVF niet toe natuurlijk. :D

Ze zullen wel iets gezien hebben toch hé op de echo? :wink: Bij mij is dat ook zo hoor, ze lieten me dan ook altijd op dag 7 al komen, en dan lag ik daar altijd met mijn follikelkes van ocharme 10 mm. 8)

Toitoi hé meid!

Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Bericht door Danone » 11 januari 2009, 11:31

Ja het was rustig begonnen zei ze! Maar ze heeft enkel het baarmoederslijm gemeten!

Hoopte ergens ook om samen met jou te starten, we gingen samen op he! nog even geduld, na 6 februari weten we meer!!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 12 januari 2009, 13:03

Sèèèèèèèèèèèèèèèèg, waarom meet die geen follikelkes? Ok, ze zien dat op het zicht ook dat er nog geen klaar zijn, maar ik vond het toch ook altijd leuk te weten dat er toch al iets in wording was. Wat bij jou ook wel zo zal zijn. Pfff. Volgende keer vragen! (of doen alleen controle-freaks zoals ik dat... :wink: )

6/2, das nog lang! Dan heb ik m'n eerste pick-up al... :?

Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Bericht door Danone » 12 januari 2009, 16:51

Had vandaag 1 van 18mm maar mijn bloedwaarden zijn nog niet goed, dus nu 1,5ampule spuiten,... Woensdag terug en wsl dan pregnyl!

Ik vraag dat meestal wel hoor! Weet het ook graag, maar we waren zo hard aan het babbelen dat ik het even uit het oog verloor! Vooral omdat ze zei dat ik dit jaar zeker zwanger zou moeten zijn,... was effe aan het zweven! hehe :lol:

Succes jij!!!

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 12 januari 2009, 21:24

Hoi,

Ja hoor, ik ben er zeker van, ik heb het weer voor.
Zoals ik zei mocht ik de eerste keer inderdaad op dag 8 Pregnyl hebben. De twee keer op dag 3. En nu zijn we dus aan de derde keer, en ik heb deze keer op dag 6 Pregnyl mogen hebben.
Ik ben de afgelopen week 4 keer voor bloedafname en echo moeten gaan, omdat de gyne het zó nauw moest opvolgen, omdat het dus zo snel groeide. Ik bleek deze keer een aantal follikels te hebben, maar er was er maar één die uiteindelijk tot de goede grootte is gegroeid. Tja, als de gyne zegt, dat dit kan, dan zal ik het maar geloven zeker? Ben al lang blij dat de Menopur blijkbaar werkt.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 januari 2009, 9:34

Whoei Danone, 18 mm! Das zo goed als klaar hé, alle, ken je je oestradiolwaarden niet? :wink: Amai, woensdag pas terug, dan kan het goed zijn dat je donderdag je IUI al hebt. Duimen maar! Hihi, als ze tegen mij zouden zeggen dat ik dit jaar toch zeker zwanger moest zijn, dan zou ik voor de rest ook niks meer horen denk ik! :D

Leeuwtje ja, das erg snel hoor. Ook voor jou duim ik!

Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Bericht door Danone » 13 januari 2009, 9:43

ja Leeuwtje echt snel! Des te meer kansen dat je hebt he!

Loukie, neen die waarden weet ik niet! Maar ik denk eerder vrijdag iui, moet altijd middernacht mijn spuit laten zetten, en dan anderhalve dag later iui! ik hoor wel wat ze morgen zegt!!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten