IUI zonder hormonen

IUI Forum
Plaats reactie
Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

IUI zonder hormonen

Bericht door Lie_29 » 12 januari 2009, 23:21

Dag iedereen,

Ik heb gisteren mijn eerste IUI gekregen. Met mij is er helemaal niks mis, integendeel. Mijn ventje zijn zwemmertjes waren niet zo goed, maar door wat op zijn levensstijl te letten en door de goede zorgen van de androloog, is er toch beterschap.

Ik kan alleen nergens iets vinden over IUI zonder hormonen. Hoe zit het dan met de slaagkans?
Gisteren zijn er trouwens 20 miljoen goede zwemmertjes ingebracht. Is dat goed? En heb je tout court kans na een eerste IUI?
Respect voor jullie... Het heen-en weergeloop en het afwezig zijn op mijn werk... Als ik dit nog maanden moet volhouden :/

Veel succes allemaal!

Lie xxx

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 13 januari 2009, 8:07

Hallo Lie,

- Na de eerste iui heb je zeker kans maar die is eerder klein maar het kan dus wel
-normaal gezien is 1 miljoen goede zaadcellen genoeg voor iui ttz als er na de capacitatie nog 1 miljoen overblijven
- de slaagkans is denk ik beter bij hormonen omdat je dan extra stimulatie hebt maar dit kan natuurlijk ook bijwerkingen geven

in ieder geval heel veel succes !!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 januari 2009, 9:19

Hoi Lie,

Volgens mijn gyne zijn de slaagkansen van een IUI met hormonen altijd groter, ook al is er met jou niks mis. Ik had hetzelfde "dilemma" (heb uiteindelijk twee IUI's met hormonen en ééntje zonder hormonen gehad).

Je vindt er idd niks over terug, de slaagkansen die je leest zijn met hormoonbehandeling, en dan nog... In Jette spreken ze van 7-10% kans, in GHB spreken ze over 15-20% kans... Dan weet je het nog niet hé.

20 miljoen nà capacitatie, dat is erg veel. Misschien was het het aantal voor capacitatie. Tmaakt niet zoveel uit ook niet denk ik, als je maar boven dat één miljoen zit. Ook daar heb ik nog nooit cijfers gezien die rekening houden met het aantal zaadcellen.

Nou ja, tmaakt allemaal niet veel uit. Ik weet het hoor, je zoekt je gek op de kansen en je staart je blind op al die verschillende cijfertjes, maar het enige wat je nu kan doen is wachten hé!

Alvast heel veel succes toegewenst!

Enne, de kansen na de eerste IUI zijn niet verschillend van de tweede of de derde hoor. In sommige statistieken zie je een verschil, in anderen niet.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 januari 2009, 9:33

Hoi Lie,

Eerst en vooral veel succes! Ik hoop dat jij bij de gelukkigen mag zijn om van de eerste keer prijs te hebben. Het kan zeker, maar besef goed dat de kansen klein zijn. Sowieso is de kans bij IUI niet heel groot dat het direct prijs is. Maar het is zoals Loeki al zei, wat ben je met kansen als jij nooit bij de "gelukkigen" bent. Dus staar er je niet te veel op blind (ook al doe ik dat zelf :roll: ). Hier zie je de resultaten (van Jette dus) met eigen sperma: http://www.brusselsivf.be/user_docs/Grafiek_04.gif.

Het is idd veel zaadjes hoor dat zijn ingebracht. Bij mijn ventje is er niets mis en die heeft er wel meer, maar ik hoor dat 1 miljoen al genoeg is altijd. Dus don't worry.

Wat betreft met of zonder stimulatie, zijn er verschillen. Ik merk aan de gesprekken dat lokale gynaecologen gemakkelijker IUI doen zonder stimulatie, terwijl ze daar in een fertiliteitscentrum geen voorstander van zijn. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel, hé. Volgens mijn dokter is het ook beter met stimulatie, want ook ik heb hem die vraag eens opgeworpen. Ik heb zijn antwoord ooit eens gepost hier: http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... php?t=3321.

Succes he meid,

Bokje

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 13 januari 2009, 13:15

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Die 20 miljoen was weldegelijk nadat het gewassen werd, hoor. In totaal had hij er 42 miljoen.
En die hormonen... Ze wilden mij dat wel geven, maar ik heb dat zelf geweigerd. Ik wil het eerst zo proberen en daarna zie ik dan wel weer.Die hormonen maken me immers misselijk :/
En nu maar wachten, wat zowat het lastigste is aan elke cyclus. Na 2,5 jaar sukkelen mag er nu toch ein-de-lijk eens een kleintje komen, hoor ;)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 januari 2009, 13:37

Hoihoi,

Ik vond het veel omdat je zei dat de zwemmertjes niet zo goed waren. 42 miljoen voor capacitatie, das bij mijn weten normaal hoor!

Toitoi! :D

Kzou zeggen leef je uit op het wachtmonster-topic, daar dient het voor. :D

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 13 januari 2009, 13:53

Hehe, zal ik doen! :)

Het probleem met mijn ventje is dat hij een probleem heeft met zijn immuunsysteem. Als ie koorts heeft, heeft ie slecht sperma. Nu was het dus het beste wat ie ooit al had (blij mee :) )
Ik zal eens loeren bij het wachtmonster topic.
Ben gewoon een beetje bang... Vraag me af hoelang dit allemaal nog moet duren :/

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 januari 2009, 15:34

Wat voor probleem heeft ie dan Lie? (Ai toch, ik word weer curieus...) Als de mannetjes koorts hebben, is dat nooit goed voor het sperma hoor.
Heeft ie misschien anti-lichamen in het sperma? Daarvoor is IUI een heel goeie behandeling, heb ik ergens gelezen / gehoord. Hoi!

En ja meid, herkenbaar hoor. Dat heb je als je eenmaal in de mmm stapt... Je weet waar het begint, maar helaas niet waar het eindigt, en nog minder wanneer.

Niks van aantrekken intussen, proberen toch. Eerste keer goeie keer, waarom niet hé! Er moet hier trouwens "dringend" nog eens iemand zwanger worden met IUI. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten